הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עד כמה חיונית איכות התזונה לשמירת הבריאות בגיל מבוגר ?
מחקר שנערך בחמש מדינות שונות מצביע על שורה ארוכה של סיבות ועילות המשפיעות על סיכוי התפתחות מחלקות ודלקות מצד אחד, וייצור חומצות שומן חיוניות ובריאות לצד שיפור הקוגניציה מצד שני


הזדקנות הגוף בגילאים מתקדמים, מלווה בד"כ בהידרדרות של תפקודים גופניים ודלקות, מה שמגביר את הסיכוי למחלות ורגישויות שונות.

חוקרים מאוניברסיטת קורק שבאירלנד בדקו את הקשר בין רגישויות למחלות כתוצאה משינויים במיקרוביוטה לבין שינויים בתזונה. במחקר שנערך ע"י החוקרים האירים, נבדקו רגישויות למחלות משתנות עם שינויים במיקרו-ביוטה* המושפעים מתזונה.
מהי מיקרוביוטה? - מיקרו-ביוטה הינה קהילה אקולוגית של מיקרואורגניזמים, בהם חיידקים("טובים" ו"רעים"), אך גם נגיפים, טפילים, פטריות ועוד הנמצאים בתוך הגוף החי.
התזונה שנבחר לצורך בדיקת הקשר הזה, היתה זו הים תיכונית, הנחשבת לבריאה.
שאלת המחקר העיקרית: האם התערבות בת שנה באמצעות תזונה ים תיכונית, יכולה לשנות את המיקרו-ביוטה של המעי ולהפחית את הנטייה לתחלואה?


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תזונה ים תיכונית


החוקרים אפיינו את המיקרוביוטה של המעי באמצעות בדיקת 612 נבדקים סה"כ בהם כאלה ללא נטייה לחלות, לצד כאלה שיש להם נטייה כזו. המחקר בוצע עם נבדקים מחמש מדינות באירופה (בריטניה, צרפת, הולנד, איטליה ופולין) לפני ואחרי התערבות של תזונה ים תיכונית במשך  12 חודשים.

תוצאות המחקר הראו כי היצמדות לתזונה ים תיכונית הביאו לשינויים ספציפיים במיקרוביום, קרי החיידק "הטוב" הסגולי הזהותי המאפיין של כל אדם, הקרוי בסלנג "חיידק ה-DNA". החוקרים מצאו כי מדדים מסוימים מראים על ירידה בנטייה לחלות אצל מבוגרים לאחר המעבר לתזונה ים-תיכונית. בנוסף  נצפה שיפור קוגניטיבי אצל רוב העוברים את הניסוי.בנוסף, נמצא קשר שלילי בין תזונה ים תיכונית למדדי דלקת, ביניהם חלבון מגיב C המוכר כמעורב בהווצרות דלקות רבבות בגוף. במילים אחרות לאחר המעבר לתזונה זו, הסבירות להתפתחות דלקות ירד.

החוקרים מצאו כי מיקרוביום שעבר תמורה, בעקבות צריכת התזונה הים תיכונית, היה קשור גם לעלייה חיובית בייצור חומצות שומן עם שרשראות קצרות ומנגד בירידה בייצור של חומצות מרה משניות  מזיקות רוויות אתנול ו- co2

החוקרים מיורק סיכמו כי ממצאי המחקר, מחזקים את הטענה ששינוי תזונתי יכול להוביל לשינויים במיקרוביוטה ולקדם התמודדות בריאה יותר של תהליך התבגרות הגוף בגילאים מבוגרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE