הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הזינוק בחולי קורונה: טקסס ופלורידה הורו לברים ועסקים נוספים להיסגר בשנית
עסקים המוכרים אלכוהול בטקסס יוכלו להמשיך לפעול באמצעות משלוחים או טייק אוויי, אך לא ברור אם זה יתאפשר גם לבתי העסק בפלורידה. מושל טקסס: "ברור לנו שהעלייה בנתונים נרשמת בגלל פעילויות מסוימות, לרבות התקהלות בברים"

מושלי מדינות טקסס ופלורידה הורו הבוקר (שישי) לברים ועסקים נוספים המוכרים אלכוהול, להיסגר מחדש, וזאת על רקע העלייה החדה שנרשמה בשבוע האחרון, הן במספר נשאי הנגיף והן בכמות חולי הקורונה הזקוקים לאשפוז בבתי החולים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בר ביוסטון שבטקסס (צילום: Getty Images)

 

כזכור, אתמול הודיע מושל טקסס, גרג אבוט, כי מדינתו משהה את התקדמותה בתוכנית היציאה מהמשבר. אך ההחלטה לסגור את כלל הברים במדינה משמעותית עוד יותר, שכן בפועל מדובר בחזרה לאחור בתוכנית ההתאוששות.

מעבר לברים, המגבלות בטקסס יחולו גם על כמות הסועדים שיכולים להגיע למסעדות: "כמו שאמרתי מהרגע הראשון, ניאלץ לנקוט בצעדים שנועדו להכיל את הנגיף אם שיעור ההדבקה יעלה על 10%. כרגע, ברור לנו שהעלייה בנתונים נרשמת בגלל פעילויות מסוימות, לרבות התקהלות בברים", הסביר אבוט.

 

 

לכן, כל עסק ש-51% או יותר מהכנסותיו מגיעות ממכירת אלכוהול, צריך לסגור את המקום עד השעה 12:00 בצהריים (שעון מקומי בטקסס, 1:00 בצהריים בחוף המזרחי, 10:00 בבוקר בחוף המערבי). ראוי לציין כי עסקים מסוג זה יכולים להמשיך ולפעול באמצעות משלוחים ואיסוף עצמי ע"י הלקוח, אך כניסת לקוחות אינה מתאפשרת.

כמו כן, מסעדות יפעלו במתכונת שגרתית במהלך סוף השבוע, אולם ביום שני תיכנס לתוקף הנחיה חדשה/ישנה, לפיה יש להגביל את כמות הסועדים ב-50% מהקיבולת של בית העסק. מעבר לכך, המושל הורה להגביל התקהלויות לעד 100 בני אדם, אך התקהלויות גדולות יותר יתאפשרו במספר מחוזות (בהתאם להכרעת רשויות הבריאות בהם).

 

מושלי טקסס ופלורידה, גרג אבוט (מימין) ורון דה-סנטיס (צילום: טוויטר / AP)

 

גם בפלורידה נערכים לשינויים משמעותיים שישפיעו על חיי התושבים, וזאת לאחר ש-32 אלף חולי קורונה אובחנו בשבוע החולף (יותר מרבע מכלל נשאי הנגיף שאובחנו מתחילת המשבר בפלורידה).

בהודעת מחלקת העסקים והפיקוח המקצועי של פלורידה, הוסבר כי "הוחלט על הקפאת כלל הרישיונות למכירת אלכוהול לצריכה בבית העסק". חשוב להסביר כי בניגוד לטקסס, בהודעה זו לא הובהר אם לברים מתאפשר לפעול באמצעות משלוחים ואיסוף עצמי. מה שכן ברור זה שברים לא יוכלו להיפתח בפלורידה במהלך סוף השבוע הקרוב, לכל הפחות.

 

 

ההחלטה התקבלה כחודש ימים לאחר שהתאפשר לברים (ועסקים אחרים כמו בתי קולנוע וכדומה) להיפתח מחדש עם מגבלה של 50% מהקיבולת הרגילה (חוץ מהברים בשלושת המחוזות שהפכו למוקד הקורונה במדינה - מיאמי-דייד, בראוורד ופאלם ביץ').

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE