הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אובמה-קר" על הכוונת: ממשל טראמפ מחדש את הניסיון לבטל את חוק ביטוח הבריאות
בפניה לילית לבית המשפט העליון של ארצות הברית נטען ע"י הממשל כי לא ניתן להפריד בין הסעיף המורה על הטלת קנס עבור מי שאינו רוכש ביטוח, לבין שאר חלקי החוק שטרם בוטלו, ועל כן יש לבטל את החוק כולו. ככל הנראה, הסוגיה תעלה לדיון לקראת סוף השנה, בדיוק בתקופה השיא שלפני הבחירות

לצד העובדה שיותר מחצי ממדינות ארצות הברית דיווחו בשבועיים האחרונים על עלייה בכמות חולי הקורונה בשטחן, הממשל הפדרלי דווקא מחדש את הניסיונות המשפטיים לביטול חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה, המוכר לרבים תחת הכינוי "אובמה-קר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ וסגנו מייק פנס, בעת פגישה עם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי (צילום: Getty Images)

 

אמש בשעה 10:30 הוגשה בקשה מצד הממשל, לבית המשפט העליון של ארצות הברית, ובו הדרישה לקבוע כי החוק מנוגד לחוקת ארצות הברית, ועל כן יש לבטלו באופן מיידי.

מי שניסח את המכתב הוא נואל פרנסיסקו, פרקליט המדינה של ארצות הברית, ציין במפורש כי הדרישה מאזרח פרטי אמריקאי לרכוש ביטוח בריאות, או שמא ייקנס, אינה חוקתית. חשוב להסביר כי סעיף זה (הקנס עצמו) בוטל ב-2017 ע"י הקונגרס, אך פרנסיסקו טוען כי "לא ניתן להפריד את שאר חלקי החוק מדרישה זו, ועל כן יש לבטל את החוק כולו".

בפועל, הבקשה של הממשל הפדרלי צפויה להוביל לכך ששתי תביעות שהוגשו (אחת מצד קליפורניה ו-16 מדינות נוספות המבקשות לשמר את החוק, השנייה מצד טקסס ו-19 מדינות נוספות המבקשות לבטלו) ישולבו לתביעה אחת, שככל הנראה תוכרע ע"י ביהמ"ש העליון לקראת סוף השנה.

כמובן שצריך להתייחס להיבט הפוליטי של הכרעת הנושא, בייחוד כאשר בחירות צפויות להתקיים בעוד כארבעה חודשים.

 

הנשיא טראמפ סימן את החוק, ביחד עם מדיניות ההגירה, כשני נושאים מרכזים לקראת הבחירות (צילום: Getty Images)

 

אם בסופו של דבר יוחלט לבטל את חוק "אובמה-קר", הרי שקרוב ל-20 מיליון איש צפויים לאבד את ביטוח הבריאות שלהם. 

סקר שפורסם ע"י רשת פוקס ניוז (שערכה אותו בין ה-13 ל-16 ביוני) מצא כי 56% מהמצביעים הרשומים בארה"ב רואה באובמה-קר כדבר חיובי, וזאת לעומת 38% שטענו ההפך.

חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה הפך לאחד הנושאים המרכזיים בקמפיין הנשיאותי של טראמפ, ביחד עם הגירה. אמש הסביר ג'אד דיר, סגן דובר הבית הלבן, כי "אובמה-קר הינו כישלון בלתי חוקי שרק מדגיש את הצורך שיש לנו בהענקת טיפול רפואי הולם. בקונגרס צריכים לגבש מתווה דו-מפלגתי, ביחד עם הנשיא, כדי לספק לתושבים טיפול רפואי איכותי ובר השגה", הוא אמר.

 

"אין לממשל שום הצדקה משפטית או מוסרית": ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים (צילום: Getty Images)

 

ובצד השני של הקשת הפוליטית, הדמוקרטים הגיבו בזעם ופליאה, בעיקר בעקבות העובדה שהבקשה הוגשה דווקא כאשר נרשמה עלייה בכמות חולי הקורונה, ובתי חולים רבים מדווחים על עומס חריג.

ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים, אמר כי "אין שום הצדקה משפטית או מוסרית לניסיונות הנוראים של ממשל טראמפ, לשלול את ביטוח הבריאות מאמריקאים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE