הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתווה הלימודים ההולך ומתגבש בלאס וגאס: יומיים בכיתות, לימודים מרחוק בכל השאר
הכרעה סופית בנושא תימסר בתוך כשבועיים, אך נראה שההתנגדות העזה של הורים רבים בדרום נבאדה תגרום לשינויים עוד קודם לכן. מפקח החינוך במחוז קלארק הסביר כי הנחיות רשויות הבריאות יגבילו את כיתות הלימוד ל-18 איש, ולכן לוח השעות המשונה הכרחי. אך ההורים טוענים שהם לא יכולים לשוב למקומות העבודה במתכונת זו

הורים רבים ברחבי מחוז קלארק שנבאדה (בו נמצאות שתי הערים הגדולות במדינה, לאס וגאס והנדרסון) זועמים בעקבות התוכנית שגובשה מצד משרד החינוך המקומי, לפיה במהלך שנת הלימודים הבאה התלמידים יגיעו לבתי הספר רק במשך יומיים בכל שבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להסביר כי המתווה הנוכחי טרם אושר באופן סופי, ויתכן שההתנגדות העזה שנרשמת תגרום לראשי משרד החינוך לשקול את הנושא בשנית. אך לעת עתה, התוכנית המסתמנת היא לספק לתלמידים לימודים בבתי הספר במשך יומיים, ולימודים מרחוק במשך שלושת הימים הנוספים בשבוע.

לטענת משרד החינוך במחוז קלארק, הנחיות רשויות הבריאות והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) לא יאפשרו לחזור לשגרה המוכרת לכולם: כלל התלמידים הלומדים בבית הספר במשך חמישה ימים רצופים, משני לשישי.

 

 

אמש (חמישי), בזמן שוועדת החינוך של המחוז דנה בנושא בפגישה מקוונת, מאות רכבים הגיעו לבניין משרד החינוך במחאה כנגד התוכנית, וליתר דיוק כנגד הצעתו של מפקח החינוך, ד"ר חסוס חארה.

ליסה מאנינג, שילדיה לומדים במחוז, הסבירה בשיחה עם התקשורת המקומית כי עיקר הכעס נובע מכך שההורים לא יוכלו לשוב למקומות העבודה שלהם במתכונת שהוצעה: "מה שמדאיג אותי זה כיצד זה ישפיע על משפחות חד הוריות. יש לי הרבה חברות שעובדות, והן לא יודעות מה לעשות בשלושת הימים שבהם הילדים אמורים להיות בבית", היא אמרה.

 

ד"ר חסוס חארה, מפקח החינוך במחוז קלארק (צילום: משרד החינוך במחוז קלארק)

 

כאמור, ד"ר חסוס חארה משמש כמפקח החינוך במחוז, והוא הסביר כי "אנחנו עובדים על דרכים שבהן ניתן להציע סיוע נוסף להורים", אך הוא סירב להיכנס לפרטים.

עוד הסביר ד"ר חארה כי כיתות הלימוד תוגבלנה ל-18 תלמידים בלבד - דבר שיחייב נוכחות הדרגתית בבתי הספר. בנוסף, קורסים שנמשכים שנה שלמה יצומצמו לסמסטר בודד, וכל תלמיד יוכל להירשם לעד 4 קורסים בכל סמסטר. מעבר לכך, כלל הנמצאים בשטח בית הספר - תלמידים, מורים, אנשי צוות ומבקרים - ידרשו לשים מסכות בכל שעות היממה.

 

לימודים מרחוק. הורים לא מבינים כיצד יצליחו לחזור לעבודה אם התלמידים ילמדו מהבית במשך 3 ימים בשבוע (צילום: Getty Images)

 

בשלב זה, לא ברור כיצד, אם בכלל, יתאפשר להגיש ארוחת צהריים חמה לתלמידים. כאמור, החלטה סופית בנוגע לשנת הלימודים הבאה - לרבות המועד שבו תיפתח - צפויה להתקבל בתוך כשבועיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE