הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינות מובילות באיחוד האירופי ממשיכות "לככב" במדד תמותת הקורונה, ארה"ב במקום ה-8
דירוג התחלואה הקשה והתמותה מקורונה, יכול להפתיע רבים שהורגלו לדימויים מסוימים לגבי מדינות איחוד אירופי דומיננטיות, כגון: שבדיה, בלגיה, שוויץ, הולנד ועוד

שיעור התמותה והתחלואה הקשה בכלל ארה"ב מקורונה ממקם אותה במקום ה-8 בעולם בטבלה האוניברסלית של שיאי הפגיעה מהמגפה מבין מדינות ברות קיימא.  טוב יותר מהמצב של שבדיה וצרפת ופחות טוב מזה של הולנד המדשדשת.
יש לציין שהטבלה העולמית תקפה בעיקר למדינות מערביות, היות ובמדינות מתפתחות שבהן יש ריכוז קורונה גבוה, דוגמת ברזיל, קשה מאוד להגיע למספרים אמיתיים שאפשר להתייחס אליהם במדד השוואתי רציני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שיעור התמותה הממוצע בארה"ב עומד על 386 איש על כל מיליון תושבים שזה אמנם טוב יותר מפי 2 מהמדינה המשמעותית במצב הגרוע ביותר, בלגיה ( 840 על כל מיליון) , טוב יותר מזה של שבדיה, צרפת,  ספרד ואיטליה. אבל, לשם השוואה גרוע פי 11 למשל מזה של מדינת ישראל, בה רק 34 איש לכל מיליון, נפטרו מקורונה. ישראל ממוקמת במקום מצוין נכון להיום בשיעורי התחלואה הקשה והתמותה, אבל נראה ששאנות לאורך זמן תהיה בעוכרי תושביה, וגל שני אחרי מציאות של מאות נדבקים ליום, עלולים בעתיד לשנות את מעמדה. 


מבין המדינות ברות הקיימא, בראש הטבלה המפוקפקת אחרי בלגיה, עומדת כיום כבר בריטניה עם 640 נפטרים לכל מיליון, וזאת לאחר שהדיחה את איטליה וספרד שעומדות על 572 ו 524 בהתאמה.

כמובן, שלמרכיב הצפיפות בכל מדינה יש השלכה משמעותית, אבל מתברר שנתון זה רחוק להיות מקדם לינרי גורף.
לדוגמה שבדיה המוזכרת, שהיא מדינה עם שטח גדול בהרבה מישראל ומספר תושבים קרוב לזה בארץ המובטחת וממותגת כמדינה רווחה מפותחת ו"נאורה", שיעור התמותה בה מקורנה הוא 523 על כל מיליון, גבוה ב 35% יותר מאשר בארה"ב. ובאשר להשוואה עם ישראל, אצל השבדים שיעור התמותה מקורונה גבוה בלא פחות מ-1438% יותר מאשר בישראל, כלומר פי 15.38


בולטת במיוחד בכשלונה בטיפול בקורונה, שבדיה.  תוצאות פושרות ומטה גם בשוויץ, הולנד וקנדה

קנדה
 שבראשה עומד טרודו, עוד מדינת ענק,  מבוזרת ובלתי צפופה בעליל, מגיעה לשיעור של 225 נפטרים על מיליון, פי 6.6 יותר מאשר ישראל, הצפופה ממנה יותר מפי-100. 
עוד בולטות לרעה הולנד, עם שיעור תמותה הגבוה פי 10 מישראל ושוויץ עם שיעור תמותה הגבוה פי 7 מהמדינה שבירתה ירושלים. לעומת זאת, הגרמנים שנמצאים אי-שם במקום ה-20 פלוס עומדים על 108 נפטרים למיליון, בערך פי 3 יותר נפטרים יחסיים, מאשר בישראל.

כאמור המדינות ברות-היחוס הרציני העיקריות בטבלה הן מערביות, אבל לגבי חלק מהמדינות במזרח אירופה, (לבד מרוסיה, שם אין כל ספק שיש מצב תחלואתי קשה שרובו מוסתר ע"י הקרמלין) ניתן לומר שהנתונים הפוזטיביים עבור רובם הן גם תוצר העובדה שמיעוט התיירים היחסי בהן, שהיה המנוע העיקרי של הפצת המגיפה ברחבי העולם, תחילה מסין והלאה , יכול להסביר את המצב הלכאורי הלכאורי הטובי בהן,  בראשן מדינות כמו מונטגרו, סרביה וכו'.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE