הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תסמונת "פוסט קורונה" אצל 50% מאלה שהחלימו מהמגפה
מחקר שמובל ע"י המרכז הרפואי שערי צדק שמפורסם בשעות אלה, הגיע למסקנות דומות למחקר דומה שנעשה בדרום קוריאה. לא נמצא קשר בין עוצמת המחלה הפעילה, לבין תופעות הלוואי במצב של "פוסט הקורונה"

האם בעתיד הלא רחוק, תוגדר תסמונת "פוסט-קורונה", כפי שהתבטאה לפני מספר שבועות, רופאה בכירה בתחום?
העדויות והמחקרים המצטברים, מחזקים את אפשרות זו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




מחקר שהובל ע"י המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים ומתפרסם אור ליום ראשון(שעון ישראל) מחזק מסקנות מחקר מקביל שפורסם בשבועות הקודמים בדרום קוריאה.
ע"פ תוצאות ראשוניות של המחקר(הממשיך להתנהל בימים אלה), קרוב למחצית ממי שמוגדרים כנשאי קורונה שעברו לסטטוס "מחלים מקורונה" (כלומר  נבחנו עם תוצאות שליליות של הנגיף בדגימה) והמשיכו את שגרת חייהם הפרטיים, ממשיכים לסבול גם חודשים אחר כך, מתופעות של קשיי נשימה, חולשה כללית ניכרת וריפיון כללי. עוד נמצא שבשכלול כולל, רוב המחלימים לא חזרו למצב תקין, בטרם נדבקו בנגיף. המחקר שנערך במכון הריאות של המרכז הרפואי שערי צדק, בחן עד כה עשרות נדבקי וירוס הקורנה, שחלו בעוצמות שונות של מחלה והחלימו ממנה.

בבחינה מבדלת של המחקר נמסר, שלא נמצא קשר מיוחד בין עוצמת המחלה המוקדמת שהפציינט חווה לבין מצבו הנוכחי כ"מחלים" עם או בלי תופעות לוואי.
מתוצאות המחקר הראשוניות עולה, כי גם לחולי קורונה קלים עלול להיווצר נזק ריאתי לטווח ארוך, ולעומתם חולים שהיו במצב קשה לא בהכרח מדווחים על קשיים או תחושה קשה. בשבועות הקרובים צפויים להבדק עוד מאות חולים נוספים שכבר פנו להשתתף במחקר. כלל החולים שישתתפו ייבדקו שוב חצי שנה לאחר הבדיקה הראשונית על מנת להבין את ההשפעה ארוכת הטווח.

עורכי המחקר מסרו: "בין התסמינים שבדקנו מצאנו חולשה כללית אצל רוב הנבדקים, תלונות על שיעול ו/או קוצר נשימה, הופעה של פיברוזיס ריאתי, הפרעה חסימתית וחשד ליתר לחץ דם ריאתי. אנו עורכים את הבדיקות המקיפות על מנת למנוע החמרה בתסמינים אלו ולתת מענה בשלב מוקדם של המחלות. אנו פונים לכלל חולי הקורונה אשר היו מאושפזים בבתי החולים השונים בישראל או במלוניות להשתתף במחקר מעקב זה."

עוד נמסר שהמחקר מתמקד בטווחי הזמנים של 3 עד 6 חודשים, מרגע של שחרור מבית החולים (במקרים שנדרש להם אישפוז) או ממקרי חולים קלים יותר, בתקופה מקבילה, מרגע שהוכרזו ע"י הגורם הרפואי המתאים כמי שאינם עוד חולים פעילים.


  



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE