הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הוא פשוט מרח אותנו": לעיני המצלמות, ניידת המשטרה מחצה את המפגינים תחת גלגליה
העימותים האלימים בערי ארה"ב בין מפגינים וכוחות המשטרה נמשכים, עתה במוקד הסערה נמצאת העיר דטרויט שמספר ממפגניה החלו להקיף ניידת משטרה. השוטר חש מאויים ופילח את דרכו דרך המפגינים
רכב השייך לכוחות אכיפת החוק של משטרת דטרויט חרש אמש בשעות הערב קבוצת מפגינים מבועתת בעודו נתפס בעדשת המצלמה במהלך עימות שנערך בין מוחים שהפגינו בלב הדאון-טאון של העיר הגדולה במדינת מישיגן.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השוטר אשר נהג ברכב המשטרתי הוקף ביום ראשון בערב על ידי המוחים וטען כי אלה חסמו את דרכו במהלך הפגנה שהתרחשה כנגד אלימות משטרתית בעיר מוכת הפשע. 

בעודם צועקים "בלי צדק אין שלום", חלק מהמוחים החלו לטפס על ניידת המשטרה, כאשר לפתע הרכב החל מתניע קדימה במהירות.

"אלוהים אדירים", צעקה אחת המפגינות בעוד המפגינים נרמסים מתחת לג'יפ המשטרתי, אחד מהם אף ניסה ולהמשיך להיאחז בשמשה הקדמית של כלי הרכב.

במקביל הרכב התניע בצורה קדמית כשלושה פעמים בעודו דורס כ-10 מפגינים, כולל הפעיל החברתי איתן קטנר, אשר לצד מספר מוחים אחרים נלקח לבית החולים שכן נוהא הזדקק לטיפול רפואי.

 

 

לדברי קטנר "הנהג חסר האחריות איכשהו השיג מעמד של שוטר".

מנגד, משטרת דטרויט האשימה את ה"תגרנים", באומרה ל'דטרויט ניוז' כי "השוטר הבלתי מזוהה הציל עצמו וניסה להימלט לאחר שהשמשה האחורית של רכבו נופצה". קטנר לעומת זאת טען כי דווקא המפגינים היו אלה שהגנו על עצמם מאקט ברור של אלימות משטרתית. בסרטון ניתן לראות כי המפגינים אכן הקיפו את הרכב המשטרתי אשר תנועתו נחסמה, עם זאת הטענות בדבר שמשה אחורית מנופצ אינן ניתנות לאימות ברור.

ג'ה בס, בן ה-24, מסר לדטרויט Free Press כי הוא היה אחד מאלה שהושלכו ממכסה המנוע של הרכב הנוסע - הוא טען כי חלק מהמפגינים סובלים מפציעות חמורות. "הוא פשוט מרח אותנו", אמר בס על קצין המשטרה שניצב מאחורי ההגה. "המשכנו לטוס. והוא פשוט דרס כמה זרועות, וכמה רגליים של אנשים".

מארגן המחאה, טריסטן טיילור, מסר ל-WDIV שהאירוע החמור מהווה דוגמה מושלמת ל"סיבה שאנחנו צועדים".

"המשטרה מרגישה שהתג שלהם נותן להם את הסמכות לפגוע ונזק בשום פנים ואופן", מסר. משטרת דטרויט מסרה שחקירת האירוע נמשכת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE