הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איראן: "צו מעצר לנשיא טראמפ על הרצח הברוטלי"
איראן שוב מנסה תעלול יח"צ, הפעם ארגון האינטרפול הודיע כי קיבל בקשת "התראה אדומה", למעצר נשיא ארה"ב. בפועל, מדובר בטקטיקת הלם שמטרתה הסתת תשומת הלב העולמית מההתנגדות העיקשת של ארה"ב לאפשר את חידוש אספקת הנשק לטהרן. נושא שעמדו בלב הדיונים הקריטיים שיחלו מחר בבניין האו"ם בהשתתפות נציגי מועצת הביטחון

טהרן הוציאה אמש צו מעצר והסגרה בינלאומי מטעם האינטרפול כנגד נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ וכנגד עוד כ-30 בכירים אמריקנים המעורבים ב"רציחתו הברוטלית" ובהריגתו של מפקד כוחות משמרות המהפכה הגנרל קאסם סולימייני במהלך מתקפה אווירית שאירעה בשדה התעופה הבינלאומי שבבירת עיראק בגדד, בחודש ינואר השנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על פי סוכנות הידיעות AP "צו המעצר הוצא על רקע מתחים הולכים וגוברים בין ארה"ב ואיראן מאז שהנשיא דונאלד טראמפ נסוג מהסכם הגרעין".

כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע, המתיחות בין וושינגטון וטהרן הגיעה בשבוע האחרון למרכז הזירה הדיפלומטית באו"ם, שכן מחר, ה-30 ביוני, אמור ארגון האומות המאוחדות לדון בהמשך הטלת אמברגו הנשק כנגד איראן. דיון קריטי בכל הנוגע ליכולות החימוש של משטר האייתולות.

מעט רקע, על פי הסכם הגרעין (שמלבד ארה"ב חמש מעצמות נוספות חתומות עליו), הרי שהאמברגו שהוטל משנת 2007 אמור להגיע לסופו ב-30 ביוני 2020, ובכך לאפשר לאיראן לרכוש כלי נשק חדישים ממדינות כסין רוסיה וגרמניה - ארה"ב כמובן מתנגדת לאפשרות של נשק חדש הזורם לאיראן ולא רק בשל העובדה שהיא עצמה פרשה מהסכם הגרעין, אלא בשל העובדה שאיראן הפרה את התחייבותה לעצור את העשרת האורניום בשטחה.

נראה כי הצעד הביזארי שבהגשת כתב אישום ושליחת בקשת הסגרה של נשיא ארה"ב, אמור לשמש כמעין ספינת דגל במתקפה תקשורתית מתוזמרת, או אם נרצה "טקטיקת הלם" ויחסי ציבור המכוונת בידי משטר האייתולות להשפיע באופן נואש על ההחלטה הגורלית של שאר המדינות החברות במועצת הביטחון אשר אמורות להכריע לגבי המשך יכולות החימוש של הצבא האיראני.

הטקטיקה השקופה כמובן לא צפויה להצליח, ונראה כי מלבד תעלול יח"צ אין בה ממש. יתרה מכך, מכיווון שארה"ב כבר נפגשה עם דיפלומטים בכירים מרוסיה וצרפת בנושא נראה כי שתי המעצמות עתידות להצטרף להחלטה על המשך האמברגו - דבר שיוביל לבלימת מכירת כלי הנשק.

סוכנות הידיעות הממשלתית של איראן מדווחת כי עלי אלקסיימק הוא התובע המאשים את הנשיא ב"טרוריזם ורצח".

לאחר הגשת האישומים, אלקסיימר ביקש בשם איראן מארגון השיטור הבינלאומי, האינטרפול, להורות על "התראה אדומה", לגבי הנשיא, הקוראת למעשה למעצרו הדחוף, מדובר בצו הגבוה ביותר שמדינה ריבונית יכולה להציג כלפי אזרח של מדינה אחרת באמצעות האינטרפול.

עם זאת הצו לא יכול להכריח אף מדינה לכפות מעצר על אזרחיה או לחילופין לכפות על מדינה שלישית לעצור אזרח כזה או אחר.

האינטרפול עצמו סירב להגיב לדברים, מה שמעיד כי הארגון לא לוקח את עמדת איראן ברצינות.

סולימייני, ראש כוח קודס של משמרות המהפכה נהרג במהלך ימי הפתיחה של 2020, מאז המתיחות שבין ארה"ב ואיראן מעט "נרגעה" בשל ההתמודדות המשותפת של השניים עם וירוס הקורונה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE