הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד המשפטים מבהיר: "תעודות הפטור ממסכות אינן אמיתיות"
על אף שגיאת הכתיב שמופיעה בתעודות, רבים סברו כי מדובר באישור ממשלתי לגיטימי להסתובב לא כיסוי פנים. בפועל, מדובר בתעודות מזויפות. תובעים פדרליים ומשרד המשפטים פרסמו אזהרות, וחקירה נפתחה על מנת לאתר את מי שעומד מאחורי המעשה

תעודות הנמכרות ברחבי ארצות הברית שכביכול ופטרות את בעליו מחובת חבישת המסכות בציבור, הן מזויפות ויש להיזהר מההונאה, כך על פי משרד המשפטים בוושינגטון די. סי..

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במשרד המשפטים הבהירו כי לא קיימות תעודות המעניקות פטור מחבישת מסכות, ולא קיימת סוכנות בשם FTBA (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת משרד המשפטים הוסבר כי ככל הנראה הם הצליחו לשים סוף להנפקתן של תעודות נוספות, אולם אין לדעת כמה נמכרו/נשלחו לתושבים עד כה. עוד הוסבר כי התעודות נמכרו עבור כ-50 דולרים.

תמונות של התעודות הופצו ברשתות החברתיות בימים האחרונים, ועליהן נכתב כי "חבשית המסכה מהווה סיכון פיזי/נפשי עבורי. תחת חוק הנכים משנת 1990, איני מחויב לפרט את המחלות שמהן אני סובל".

 

 

חדי עין בוודאי יבחינו כי שם החוק המדובר נכתב בצורה שגויה באנגלית (במקום "Americans with Disabilities", נכתב "Americans with Disability") - אחד הסימנים שבעזרתם ניתן להבין כי מדובר בזיוף עוד בטרם פורסמה הודעה רשמית בנושא מצד משרד המשפטים.

עוד נכתב ב"תעודות הפטור" כי "הפרת חוק הנכים עלולה לגרור עונש כבד, לרבות קנס של 75 אלף דולר או 150 אלף דולר". הלוגו של משרד המשפטים אומנם מופיע בתעודה, אולם הארגון שכביכול הנפיק את התעודות - "FTBA" - כלל לא קיים (מדובר בראשי תיבות של Freedom to Breathe Agency).

 

חובת חבישת המסכות הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, אך יש מי שמבקש לנצל זאת לטובתו האישית (צילום: Getty Images)

 

"שאף אחד לא יפול קורבן לשימוש המוטעה הזה בנשר שמסמל את משרד הממשפטים", מסר מתיו מרטין, התובע הפדרלי במחוז המרכזי של צפון קרוליינה, "אין שום סמכות חוקית בתעודות המדוברות, והסוכנות למען החופש לנשום, או FTBA, אינה סוכנות ממשלתית".

בשלב זה, לא ברור מי עומד התעודות המשונות, שכן גם אתר האינטרנט וגם דף הפייסבוק של FTBA נסגרו. 

 

 

"למשרד המשפטים נודע על כך שישנן תעודות מזויפות המופצות עם הלוגו שלנו, הנוגעות לחבישת מסכות במהלך מגפת הקורונה. תעודות אלה אינן קשורות למשרד המשפטים, ואנו מפצירים לציבור הרחב שלא יסתמך על המידע בפוסטים המדוברים, אלא יבחן את האתר של חוק הנכים כדי לקרוא על שינויים כלשהם", אמרו במשרד המשפטים.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE