הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגיפת שפעת חדשה? חצי מיליון בני אדם הושמו בעוצר בסמוך לבייג'ינג
שליש מאוכלוסיית החזירים בסין כבר נכחדה במגיפת אבולה חדשה ששטפה את המשקים החקלאיים במדינה. בתוך כך עכשיו נראה כי גם שפעת חזירים קטלנית בדרך ובייג'ינג מנסה להתכונן בהתאם

קרוב לחצי מיליון בני אדם במחוז הובאיי שבסין נמצאים עתה בעוצר במטרה להכין את בריאות הציבור בסין למה שהולך ומצטייר כהתפרצות נוספת של שפעת, הפעם מסוג חדש, והפעם כמה שנראה שהחל במשקי חזירים במזרח המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על פי ה-BCC מדענים סינים זיהו רצף חדש של שפעת עם "פוטנציאל להפוך למגיפה" בקרב האוכלוסייה ההולכת ומתמעטת ממילא של חזירים בסין, אך לפי מדענים לשפעת החדשה ישנו פוטנציאל להכות בבני אדם.

בימים אלה סין מחלימה מ"אבולת החזירים", צורה קטלנית ביותר של שפעת חזירית, שמחקה כשליש מאוכלוסיית החזירים במדינה ופגעה קשות במשק החקלאי בה.

למרות שהנגיף החדש G4 EA H1N1 , טרם הדביק בני אדם שבאו במגע עם חזירים באופן רשמי, הרי ישנם הטוענים שמספר בני אדם כבר חלו בעבר בשנים 2008 - 2011, וזאת במקביל לעבודתם ושהותם בצל חזירים. בתוך כך חיסוני שפעת קיימים אינם מסוגלים להגן מסוג השפעת המדובר.

"כרגע אנו מוסחים בשל נגיף הקורונה, ובצדק, אך אסור לנו להסית את מבטינו מאיומים אחרים של וירוסים מסוכנים", אמר פרופ' קין-צ'ו צ'אנג מאוניברסיטת נוטינגהאם בבריטניה, שקורא לא להתעלם מהנגיף החדש-ישן שבעקבותיו חצי מיליון בני אדם הושמו בבידוד.

פרופ' ג'יימס ווד, ראש המחלקה לרפואה וטרינרית באוניברסיטת קיימברידג', מסר כי "מדובר בתזכורת חשובה שאנו תמיד בסכנה של התפשטות פאתוגנים חדשה, וכי חיות משק בעלות מגע עם חיות בר ובני אדם גם כן מהוות סיכון משמעות להתפרצות מגיפות".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE