הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זינוק במדד אמון הצרכנים האמריקאי - התמורה החודשית הגבוהה ביותר מזה 9 שנים
חודש יוני בישר זינוק של 12.2%. גבוה יותר מהתחזיות האופטימיות של האנליסטים המקצועיים. מסקנות ראשונות מהנתונים: האופטימיות של הצרכן האמריקאי עולה במקביל לפתיחה מחדש של עסקים. אבל, כל זה יכול להשתנות במהרה אם תהיה רגרסיה במישורים הרלוונטים

מדד אמון הצרכנים האמריקאי לחודש יוני זינק ב 12.2%, גבוה יותר מהתחזיות האופטימיות של האנליסטים המקצועיים. מסקנות ראשונות מהנתונים: האופטימיות של הצרכן האמריקאי עולה במקביל לפתיחה מחדש של עסקים ותקווה לחזרה לעבודה בזמן הקרוב של העובדים.

98.1 נקודות הוא הניקוד העדכני של המדד, זאת  לאחר שעלה כאמור על ב-12.2 אחוזים. זהו הזינוק החיובי ביותר לחודש אחד מזה 9 שנים, כך עולה מדווחי הבוקר יום שלישי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



נסיקה באופטימיות נכון ל-18 ביוני


הצפי החציוני של הכלכלנים בחברת הייעוץ בלומברג, לחודש יוני עמד על 5.5% בלבד,  ומכאן ההפתעה היחסית גדולה. הנתונים אף אופטימיים עוד יותר במיקוד-מיקרו לתחזיות הכנסה ושוק העבודה של ציפיות הצרכנים - בבחינת מרכיבים לבדם הזינוק כבר מגיע ל 106, כלומר זינוק של כ-20 אחוזים בחודש אחד, בהיבט זה הגבוה ביותר מזה 46 שנים מאז 1974.

עליית הבטחון העתידי של הצרכנים האמריקאים מראה קשר לינרי בין פתיחת עסקים מחודשת ותקווה מהירה לחזרה לעבודה  לבין אופטימיות כללית לעתיד, במיוחד במדינות שהוכו קשות כמו ניו יורק. אם כי, יש לומר שעיקר השיפור במישור זה, מגיע אצל בעלי ההכנסות הגבוהות.
יש לזכור, התפרצויות חדשות במדינות בחוף המערבי ובדרום ארצות הברית, שכבר הביאו לסגירות של כמה ברים וחופים, עשויים להקטין מחדש את האמון במדד יולי המתקרב.


המועד הקובע לבחינת הנתונים עמד על ה-18 ביוני, בטרם החלו החדשות בשבוע הקודם על זינוק מחודש במקרי ההדבקה בוירוס הקורונה. ולכן לקראת המדדים הקרובים, הקשר בין מצב המקרו כלכלי-: פתיחה/ סגר של עסקים ושיבה לעבודה של עובדים ימשיכו להיות הגורם מוביל וגורף לעליה או ירידה של המדדי.

במקביל, 15.1 אחוז מהנשאלים במסגרת סקר אמון הצרכנים אמרו כי הם צופים שההכנסה שלהם תעלה בששת החודשים הקרובים, לעומת 14.6 אחוזים במאי.  מיקרו-מדד  תוכניות בקנייה, התחזק באופן דומה בשיעורו למדד הכללי, באופן שבו נתחים גדולים יותר של צרכנים מצביעים על כך שהם מצפים לרכוש בתים ורכבים חדשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE