הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
4 חברות קונגרס דורשות להתנות את כספי הסיוע לישראל בעצירת הסיפוח
חברות הקונגרס הדמוקרטיות פנו למזכיר המדינה בכתב, ובו הסבירו כי אם הסיפוח אכן יבוצע ע"י ממשלת ישראל "נפעל כדי שלא נכיר בסיפוח, כמו כן כדי לגבש תנאים למימון האמריקאי בישראל בסך 3.8 מיליארד דולר". השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק גינתה את ההודעה

ארבע חברות קונגרס, ביניהן אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ורשידה טליב, פנו השבוע למזכיר המדינה מייק פומפאו, וזאת במטרה לגרום לו להתנות את העברת כספי הסיוע לישראל בכך שהמדינה לא תבצע סיפוח ביהודה ושומרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר המדינה פומפאו משוחח עם רה"מ נתניהו. מימין: חברות הקונגרס טליב ואוקסיו-קורטז החתומות על המכתב (צילום: פייסבוק / Getty Images)

 

ארבע חברות הקונגרס המזוהות עם התנועה הפרוגרסיבית במפלגה הדמוקרטית כתבו במכתבן לפומפאו כי "במידה שישראל תתקדם עם תוכניותיה לספח שטחים עם תמיכה הממשל האמריקאי, אנחנו נפעל כדי שלא נכיר בסיפוח, כמו כן כדי לגבש תנאים למימון האמריקאי בישראל בסך 3.8 מיליארד דולר. גם סוגיית זכויות האדם תהיה חלק מהתנאים, כמו גם האפשרות שלא להעביר לישראל תקציב בגובה הסכום שבו ישראל מתקצבת את הסיפוח בכל שנה".

מעבר לאוקסיו-קורטז וטליב, שתי חברות הקונגרס הנוספות הן בטי מק'קולם (מינסוטה) ופרמליה ג'ייאפל (ויסקונסין), אך מי שבלטה בהיעדרה מהרשימה היא חברת הקונגרס אילהן עומאר - בעלת עבר עשיר של התבטאויות אנטי-ישראליות ואנטישמיות.

 

 

ארגון איפא"ק - השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון - גינתה את המכתב שנשלח לפומפאו: "תוכן המכתב מאיים במפורש על יחסי ישראל-ארה"ב, באופן שיפגע באינטרס האמריקאי, יסכן את ביטחונה של ישראל ויהפוך את פתרון שתי המדינות לפחות מציאותי".

בשבוע שעבר חתמו 191 מתוך 233 הדמוקרטים בבית הנבחרים על מכתב המזהיר כנגד הסיפוח. אך בניגוד למכתב שנשלח לפומפאו, במכתב המקורי לא הוזכרו איומים כלשהם כלפי ישראל. בימים שלאחר פרסום המכתב השני, מספר סנאטורים וחברי קונגרס נוספים חתמו עליו, לרבות ברני סנדרס ואילהן עומאר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE