הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם לא תישארו בבית או תחבשו מסכות, נגיב בהתאם": האם תוכרז מדיניות עוצר ברחבי קליפורניה במהלך החג?
הודעה רשמית בנושא תפורסם רק מחר, אך כבר עתה ברור כי המושל ינקוט בצעדים משמעותיים שנועדו להאט את התפשטות הנגיף. העומס בבתי החולים מעורר דאגה רבה, ורק ביממה האחרונה נרשמה עלייה של 6.3% במספר חולי הקורונה הזקוקים לאשפוז

ימים בודדים לפני יום העצמאות האמריקאי, מושל קליפורניה צפוי להורות מחר (רביעי) על מספר מגבלות חדשות, וזאת על רקע הזינוק בכמות חולי הקורונה במדינה, ומספר המאושפזים בעקבות ההידבקות בנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: AP)

 

"מחר נפרסם הודעה נוספת, ונתחיל להחזיר חלק מההנחיות 'הישארו בבתים'. המחשבה שלנו היא כזו: אם לא תישארו בבית ותחבשו מסכות כאשר אתם יוצאים, נאלץ לאכוף את העניין, וכך נעשה", הוא אמר במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה מוקדם יותר היום.

כזכור, הרשויות ברחבי קליפורניה כבר הורות על מספר מגבלות לקראת החג, לרבות סגירת מרבית החופים במדינה. ביממה האחרונה אובחנו בקליפורניה כ-6,367 נשאי נוספים. ביממה האחרונה אף נרשמה עלייה במספר המאושפזים (6.3%) ובמספר המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ (4.3%), כך על פי המושל.

 

 

"הצלחנו לשטח את העקומה פעם אחת, ואנחנו נעשה את זה שוב. אנחנו נתגבר על המגפה הזו, אבל עלינו להיות חכמים יותר מבחינת הגישה שלנו", המשיך ניוסאם. היות שסיכויי ההידבקות עולים באופן משמעותי בתוך חללים סגורים, ההנחיה החדשה עשויה לכלול סגירת בתי עסק.

עם זאת, חשוב להבהיר כי ההנחיות החדשות טרם פורסמו באופן רשמי, אך מדבריו של המושל ניתן להבין כי מדובר בצעד משמעותי ודרמטי.

 

העומס בבתי החולים מעורר דאגה רבה בלשכת המושל  (צילום: Shutterstock)

 

בתוך כך, בתי חולים במחוז לוס אנג'לס נערכים לגל נוסף של חולי קורונה, ובפעם השנייה בתוך מספר חודשים הם צפויים להורות על דחיית ניתוחים שאינם דחופים. בנוסף, חלקם אף מתכננים להסב חדרי המתנה לחדרי אשפוז לחולי קורונה.

אם בשבועות האחרונים נרשמה יציבות מסוימת במספר המאושפזים ברחבי מחוז לוס אנג'לס (בין 1,350 ל-1,450 מאושפזים מדי יום), הרי שכיום ישנם מעל ל-1,700 מאושפזים בבתי החולים.

 

 

מנתוני מחלקת בריאות הציבור בלוס אנג'לס עולה כי נכון ליום שני, ה-29 ביוני, ישנן 1,451 מיטות אשפוז פנויות בלבד, לרבות 190 מיטות אשפוז בטיפול נמרץ. לשם השוואה, בשיא המשבר (ה-6 באפריל) הנתונים עמדו על 2,496 מיטות אשפוז פנויות ו-314 נוספות בטיפול נמרץ.

ראשי מחלקת בריאות הציבור אף מזהירים כי במידה שמגמה זו תימשך (ואם בתי החולים השונים לא יגבירו את הקיבולת שלהם באופן מיידי), מיטות האשפוז כולן עלולות להיות מלאות בתוך כשבועיים, ויתכן שכבר בשבוע הבא יאזלו מיטות האשפוז בטיפול נמרץ. החדשות הטובות הבודדות הן שבכל הקשור למכונות הנשמה, לא צפויים מחסורים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE