הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה באל על: טיסה לניו יורק בוטלה ברגע האחרון, שיבושים נוספים בטיסות המיוחדות לארה"ב
טייסי חברת התעופה הישראלית סירבו להשתבץ לטיסה שהייתה אמורה להמריא לנמה"ת JFK בקווינס. לפי הדיווחים, מנכ"ל החברה הורה להשיב את כלל המטוסים לארץ, וככל הנראה החברה לא תבצע טיסות קרגו או טיסות נוסעים מיוחדות כפי שתכננה תחילה

נוסעי אל על ממשיכים לשלם את המחיר בעקבות המתחים שקיימים בין העובדים להנהלת חברת התעופה הישראלית, ומוקדם יותר היום (רביעי) נודע כי אל על ביטלה טיסה מיוחדת שתוכננה להמריא לניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ככל הנראה, ההחלטה לבטל את הטיסה לניו יורק (כמו גם טיסה לפריז וטיסת מטען נוספת) נבעה מכך שטייסי החברה סירבו להשתבץ לטיסות. חלק מהנוסעים שהיו אמורים לטוס לניו יורק הועברו לטיסת יונייטד איירליינס (לנמה"ת ניוארק הסמוך).

אם לא די בכך, בישראל מדווחים כי כל מטוסי החברה עושים את דרכם לכיוון נתב"ג, ובשלב זה אין כל כוונה לבצע טיסות כלשהן, לא טיסות קרגו ולא טיסות מיוחדות לארה"ב או יעדים אחרים. חשוב לזכור כי כבר לפני שבועיים הודיעה אל על כי היא החליטה להאריך את משך ההפסקה הזמנית של טיסותיה, עד ליום 31 ביולי 2020.

 

מטוסי הדרימליינר של אל על הפכו למטוסי קרגו במהלך המשבר. כעת גם טיסות אלו יופסקו (צילום: Shutterstock)

 

הדרמה בחברת התעופה הישראלית מגיעה כיממה בלבד לאחר פרסום דו"ח הרבעון הראשון של השנה, ובו אל על דיווחה על הפסד כל כ-140 מיליון דולר - תוצאה צפויה של משבר הקורונה שגרם לביקוש לטיסות לצנוח כמעט לחלוטין.

"לאחר שהנהלת החברה לא כיבדה גם את ההסכמים שעליהם חתמה עם הוועד לפני פחות מחודש, לוועד לא נותר אלא להגיע למסקנה, כי אין ביכולתה של בעלת החברה לחלץ אותה ממצבה", נמסר מטעם ועד טייסי אל על.

 

דרימליינר של אל על באירלנד, לשם הגיע בטיסת קרגו ישירה מסין בחודש אפריל האחרון (צילום: Shutterstock)

 

לפי הדיווחים, אחת מנקודות המחלקות הגדולות בין הטייסים להנהלת הייתה הסירוב של חברת התעופה לאפשר לטייסי הבואינג 737 לעבור הסבה והכשרה למטוסי הבואינג 787 - אותו מטוס שבעזרתו החברה מפעילה טיסות קרגו ברחבי העולם (לפחות בתקופת המשבר).

אך יתכן שבכלל מדובר בסוגיה מיותרת, שכן טיסות המטען פחות משתלמות כעת לאל על. הסיבה לכך היא שיותר ויותר חברות זרות מחדשות את טיסותיהן לישראל, דבר שמאפשר לשלוח כמויות גדולות יותר של קרגו בבטן המטוס (במקום להוציא טיסה מיוחדת כפי שאל על עשתה עד כה).

כאמור, בשלב זה נראה שאל על לא תבצע את הטיסות המיוחדות שתוכננו לחודש יולי שעליהן דיווחנו בשבוע שעבר. טיסות אלו תוכננו להתקיים לשלושה יעדים בארצות הברית: ניו יורק (JFK), מיאמי ולוס אנג'לס.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE