הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"היינו חייבים להופיע עם דגל ישראל ולהגיד שאנחנו לא מתביישים במדינה שלנו"
פעילי BDS רבים הגדירו את ה-1 ביולי כ-'יום הזעם' בעקבות תכנית הסיפוח של טראמפ ונתניהו ופתחו בגל מחאות מול נציגויות ישראליות ברחבי העולם. זו שבעיר המלאכים לוותה בהתגרויות אגרסיביות מצד המפגינים האנטי הישראלים ולדברי גיא בכר, ממארגני מחאת הנגד, כמעט גלשה למגע פיזי בין הנוכחים

המתיחות הפוליטית על רקע תכנית המאה של הנשיא דונלד טראמפ, והבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבצע את מדיניות סיפוח גושי ההתיישבות, גלשה הרבה מעבר לשדה הישראלי ובמציאות של מחאות חברתיות שהחלו עם פרשת מותו של ג'ורג' פלויד, טבעי היה שהדבר ייצר רוח גבית גם לגורמי BDS עוייני ישראל אשר הכריזו על 'יום זעם' ברחבי העולם מול נציגויות ישראליות.

אחת מאותן מחאות התרחשה היום בשעות הצהריים בשדרות ווילשיר שבלב העיר לוס אנג'לס. בתגובה, מספר תושבים בקהילה הישראלית, החליטו שלא לשבת מנגד והתייצבו מול המפגינים הפלסטינים כשהם מנופפים בגאווה בדגלי ישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: ארגון 'יד ימין'

אחד מיוזמי המחאה הנגדית הוא גיא בכר. בשיחה עם מערכת חדשות היברו ניוז, מספר גיא על השתלשלות העניינים: "ידענו שיש שורה של ארגונים פלסטינים, בהנהגת אנשים כמו מוחמד חדיד שמתכננים להפגין מול קונסוליות ישראליות ברחבי העולם, ויצרו סביב זה הרבה רעש. הייתי בקשר בימים האחרונים עם ארגון 'יד ימין', שלמרות שמו, צמד המילים יד ימין אינם בהקשר הפוליטי אלא במובן של כוח. מדובר בהתאגדות של אנשים מהשטח שמטרתם הגנה על ישראל ועל יהודים".

בעקבות המידע על כוונת הפלסטינים למחות בלוס אנג'לס, ארגון 'יד ימין' יזם את הפגנת הנגד, כאשר לדברי גיא, ארגונים יהודים אחרים ביקשו שלא להיות מעורבים בכך בשל ההקשר הפוליטי למדיניות הסיפוח של נתניהו.

"לארגון 'יד ימין' זה לא שינה דבר מאחר שהוא נטו הגנה על ישראל והיהדות, וכלל לא מעניין אותו הנושא הפוליטי, התמיכה שלו היא בישראל, וזוהי הדרך שגם אני מאמין בה. לכן אני עוזר להם ותומך בהם".

גיא מספר כי אותו ארגון יזם מחאות נגדיות גם באזורים נוספים ברחבי ארה"ב, כמו בין היתר בניו יורק ופילדלפיה. "בכל מקום שהיו הפגנות מצד גורמים פלסטינים, אנשי 'יד ימין' היו שם על מנת להפגין נוכחות". 

 

צילום באדיבות: blackandjewishunity)   https://www.instagram.com/blackandjewishunity/?igshid=6mdp5ajvt5ge)

למרות זאת, גיא מסביר כי הוא מאוכזב מכמות המשתתפים מקרב הקהילה הישראלית: "חבל לי שארגונים ואנשים נוספים לא התאחדו והיו מעורבים בעניין. היינו צריכים להיות יותר מאלף איש שם, במקום זאת הגיעו בסביבות 75 איש". לדבריו, המפגינים הפלסטינים היו מעל 250 בני אדם. 

כצפוי באירועים מסוג זה, ההפגנה לא התקיימה באווירת מי מנוחות וגיא מספר על מספר התגרויות וקריאות גנאי מצד פעילי ה-BDS: "היו כמה מצבים של חיכוכים, חלקם כמעט הגיעו לעימות פיזי בין מספר ישראלים שנכחו באירוע לבין הפלסטינים שהיו אגרסיבים. הם ניסו להביא אותנו למצב הזה וצעקו 'אינתיפאדה, אינתיפאדה', 'פלסטין תשוחרר מנהר ועד לים'. היה שם בחור שצעק לנו שהם יגררו אותנו מחוץ לישראל".

 

צילום: ארגון 'יד ימין'

"זה היה המסר שלהם, כוחני. הם ניסו לייצר פחד בקרב הקהילה הישראלית ולדעתי בגלל זה היה מיעוט משתתפים כי אנשים פחדו להגיע. זה ממש חבל כי אסור לנו לפחד ובכלל לתת להם להפחיד. הארגונים האלה מתאחדים עם קבוצות כמו BLM ודומיהן, וזה מאוד מדאיג אותי וגם הרבה גורמים אקטיביסטיים נוספים בעולם היהודי. ברגע שכל התנועות הלכאורה חברתיות הללו מתחילות לתפוס תאוצה, זה כבר מחלחל כנגד היהודים, כפי שכבר ניתן לראות בתקופה האחרונה בניו יורק".

 

צילום: ארגון 'יד ימין'

גיא אינו סבור שהקורונה היא הסיבה העיקרית למיעוט המשתתפים: "אי אפשר להגיד שזה לא השפיע אבל בכל זאת, זה לא מה שאמור היה למנוע מישראלים להגיע. להערכתי הרבה אומרים 'זה לא חשוב, תן להם לעשות את כל השטויות האלו, אנחנו לא צריכים להתערב'. אני פשוט חושב שזה לא נכון כי לפי תפיסת עולמי, הישראלים חייבים להפגין נוכחות. כשעומדים שם מעל 200 פלסטינים עם דגלי פלסטין וקוראים לנו רוצחים וגוזלי אדמות, ואין מישהו מהצד שלנו שאפילו מחזיק דגל ישראל ומראה את פניו, אז למעשה אנחנו מתחבאים. ואם אנו אכן מתחבאים אז אולי הם צודקים ואסור שזו תהיה הדרך. אנחנו בתור ישראלים או יהודים אמריקאים חייבים לקחת את העניין בשיא הרצינות ולהגיע עם דגלים. חלילה לא לריב מכות אבל כן להיות שם פיזית עם דגל ישראל ולהגיד אנחנו לא מתביישים במדינה שלנו, לא עשינו שום שאינו בסדר".

 

צילום: ארגון 'יד ימין'

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE