הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קרוב ל-5 מיליון משרות נוספו למשק: הנשיא חוגג, כלכלנים דווקא פחות אופטימיים
על אף שמדובר ברבע מכמות המשרות שנמחקו באפריל, כלכלנים בכירים מצביעים על כך שהנתונים נאספו בשבוע השני של יוני, לפני שמדינות כמו טקסס וקליפורניה הורו לסגור עסקים (ומדינות כמו ניו יורק וניו ג'רזי עצרו את הפתיחה המתוכננת של עסקים). דוגמה בולטת לפערים: שיעור האבטלה ירד ביוני, אך מספר המובטלים עלה בשבוע החולף

שיעור האבטלה בארצות הברית ירד במהלך חודש יוני מ-13.3% ל-11.1%, כך על פי דו"ח משרד העבודה שפורסם הבוקר (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למרות ש-4.8 מיליון משרות נוספו למשק במהלך החודש החולף, כלכלנים בכירים אינם אופטימיים, והם הצביעו על המגמה בשבוע האחרון בו מדינות רבות הורו לעסקים להיסגר מחדש, ביניהן קליפורניה, טקסס ואריזונה.

בנוסף, חשוב לזכור כי הדו"ח שפורסם הבוקר מתייחס לנתונים שנאספו בשבוע השני של החודש - לפני שהמדינות הורו לעסקים להיסגר בשנית (ולפני שחלק מהמדינות כמו ניו יורק החליטו להשהות את המעבר לשלב הבא בתכונית היציאה מהמשבר, שלב שבו עסקים נוספים היו אמורים להיפתח מחדש.

 

 

מצד שני, ראוי לציין כי הנתונים שפורסמו היום התעלו על התחזיות (ההערכה הייתה שקרוב ל-3 מיליון משרות יתווספו, וששיעור האבטלה יעמוד על 12.4%). יתרה מכך, מדובר בכמות המשרות הגדולה ביותר שנוספה למשק האמריקאי בתוך פרק זמן של חודש אחד.

"הדו"ח של היום מוכיח שהכלכלה שלנו מתאוששת לה, היא חוזרת ובגדול", אמר הבוקר הנשיא טראמפ.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כאמור, הדו"ח מתייחס לנתונים שנאספו בשבוע השני של החודש, ועל כן יש חשש שהוא אינו משקף את המגמה שהחלה במחצית השנייה של החודש: "4.8 המשרות שנוספו במרץ הם הוכחה נוספת לכך שההתאוששות הראשונית הייתה מהירה ממה שרבים סברו", מסביר מייקל פירס, כלכלן בכיר ב-Capital Economics, "אך בפועל, שיעור האבטלה עדיין גבוה בכ-9.6% ממה שהיה בפברואר. כעת, כאשר הנגיף מתפרץ שוב, אנחנו צופים שידרש זמן רב כדי להחזיר את המשרות שנמחקו".

חשוב לזכור כי מדובר בתחזית של הכלכלנים, אולם מה שעשוי לשמש כרמז לבאות זה דו"ח האבטלה השבועי, שפורסם הבוקר אף הוא. ממנו עולה כי בשבוע החולף - זה שהסתיים ב-27 ביוני - הוגשו 1.427 מיליון בקשות ראשוניות לקבלת דמי אבטלה. מדובר בשבוע ה-15 ברציפות שבו יותר ממיליון איש פונים לראשונה ללשכות האבטלה במדינות השונות.

גם בכמות הבקשות המתמשכות (כלומר, בקשות לקבלת דמי אבטלה שמוגשות מזה שבוע שני או יותר) נרשמה מגמה מפתיעה, ועם תוספת של כ-59 אלף הנתון עומד על 19.29 מיליון (בשבוע שעבר הנתון ירד מתחת לרף 20 המיליון לראשונה מאז שנחצה בתחילת המשבר).

דהיינו, על אף ששיעור האבטלה ירד ביותר משני אחוזים במהלך חודש יוני, בשבוע החולף דווקא התווספו מובטלים נוספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE