הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"להילחם ביהודים ברחובות"
מפגינים בעצרת נגד סיפוח בבירת בלגיה בבריסל ביום ראשון נתפסו בקריאות אנטישמיות כולל קריאה ל"מלחמה נגד היהודים ברחובות", והזהרת היהודים ש"צבא מוחמד יחזור

מחאה כנגד סיפוח חלקים מבקעת הירדן הגיעה לבירת בלגיה בריסל אך עד מהרה הפכה למפגן אנטישמיות מזעזע בו קראו המפגינים להילחם כנגד היהודים ברחובות, תוך אזהרה כי "צבאו של מוחמד ישוב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כ-400 בני אדם הגיעו להפגנה שאורגנה על ידי הארגון 'בלגו-פלסתין' במה שהחל כעוד הפגנה בבירה אירופאית הממוקדת נגד מדינת ישראל.

"אנו פלשתינאים, נמשיך להיאבק כנגד הצעד הזה גם אם המעצמה הגדולה בעולם תמשיך לתמוך בישראל", אמרו המארגנים לקהל, בהתייחסם לתמיכת ארה"ב במהלך הסיפוח.

בשלב זה הקהל החל להגיב בקריאות "חייבאר חייבאר, הו יהודים, צבאו של מוחמד ישוב", בהתייחס לטבח שאירע במאה ה-7 במסגרתם צבאות מוחמד רצחו מספר שבטים יהודים.

אחד הדוברים אף קרא למאבק כנגד היהודים ברחובות בלגיה.

הקונגרס היהודי העולמי מיהר לגנות בתוקף את הקולות שנשמעו בהפגנה, "אלה קריאות שנאה ברחובות היוצרות חוסר ביטחון עבור הקהילה היהודית בבלגיה. זהו בלתי מקובל שאנטישמיות פומבית שכזו תימשך בחברתנו", מסרו בארגון היהודי הבינלאומי.

כמו כן הוועדה המתאמת של יהודי בלגיה מסרה כי היא בהלם מהקריאות המסמלות רצון ב"שליטה מוסלמים על היהודים".

ומסרה כי קריאות דומות בהפגנה שנערכה בעיר אנטוורפן היוו עילה לתביעה פלילית בשנת 2014.

"אין לסיסמאות אלה דבר וחצי דבר עם חופש הביטוי. הן מהוות הסתה לשנאה מביישת ומדאיגה, נעבוד אם כל מי שהכרחי לשים קץ לדברים הבלתי מקובלים הללו. כאזרחים עלינו לפעול נגד זה. שתיקה היא אלימות", מסר יוהאן בניזרי ראש הוועדה המתאמת של יהודי בלגיה

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE