הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא תאמינו מה שם העיר שהסירה את פסלו של כריסטופר קולומובוס
עוד פסל הוסר אך הפעם נראה שהאירוניה הגיעה לשיא חדש כאשר העיר שהחליטה על הסרת הפסל היא לא פחות מבירת מדינת אוהיו, הלא היא העיר קולומבוס. שינוי שם העיר? כרגע לא מדובר על כך, אך ייתכן ומדובר בעניין של זמן
אחד הפסלים המפורסמים בניו יורק, זה המקבל את הבאים בשערי סנטרל פארק מכיוון דרום מערב והנושא את דמותו של כריסטופר קולומבוס עדיין עומד וניצב שם בגאון.
 
עם זאת נראה שיש מקום אחר שבו פסליו של קולומבוס מוסרים, והמקום הזה למרבה האירוניה - הינה בעיר קולמבוס, שבמדינת אוהיו.
 
בירת המדינה, והעיר הגדולה ביותר באוהיו, (שנראה כי זהו רק עניין של זמן עד שתחליט על שינוי שמה) החליטה על הסרת הפסל של האיש שגילה את אמריקה.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
הצוותים הגיעו בשעה 3 לפנות בוקר והרימו עם מנוף את פסל הברונזה הגדול הניצב מחוץ לבית העירייה. הפסל שהיה מתנה שהתקבלה בשנת 1955 מאנשי העיר גנואה שבאיטליה, יועבר לשמירה במתקן עירוני מיוחד.

מבקרים בעיר משמיעים טענות כי כריסטופר קולומובוס (למרות שככל הנראה היה אדם ממוצא יהודי), הינו סמל של "עליונות לבנה", האחראי להריסת תרבויות מקומיות רבות.

ראש העיר אנדרו גינטר הודיעה בחודש שעבר שהפסל יוסר שכן הוא אינו מייצג את ערכיה של העיר קולומבוס.

"עבור אנשים רבים בקהילתנו הסמל מסמל פטריארכיה, דיכוי, ופירוד שאינם מייצגים את עירנו הגדולה, ואנו לא נסכים לחיות עוד בצל של עברנו המכוער".

עתה נראה כי ראש העיר מתכנן להעריך מחדש את כל מגוון האמנות הציבורית בעיר כדי לבדוק את הגיוון וההכללה הקיימת במוצגים ופסלים אחרים ברחבי העיר

בשבועות האחרונים מספר פסלים של כריסטופר קולומבוס סבלו מוונדליזם או שהוסרו כולל פסל שהופל בעיר ריצ'מונד וורג'יניה, ועוד פסל שעבר עריפה בעיר קמדן שבניו ג'רזי.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE