הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סגרנו את הגבול עם רוסיה בשל חשש מאבעבעות שחורות"
רשויות הבריאות במונגוליה נכנסו לנוהל חירום בעקבות מספר מקרי הדבקה באבעבועות שחורות. המגיפה שלקחה במהלך ההיסטוריה את חייהם של מאות מליוני בני אדם ניתנת היום לטיפול באמצעות אנטיביוטיקה אך עדיין מהווה סיכון עבור חייהם של מליוני בני אדם

המדינה העצומה בגודלה השוכנת מצפון לסין ומדרום ומזרח לרוסיה, הלא היא מונגוליה, חסמה את גבולותיה היבשתיים בעקבות צמד מקרי התפשטות של האבעבועות השחורות בשטחה הקשורות במאכל בשר מכרסם מסוג מרמיטה.

צמד המקרים קשורים למחוז קובד השוכן על הגבול עם רוסיה וסין, והם מטופלים נכון לעתה במרכז לחקר ובקרת מחלות של מונגוליה, במקביל לסגירת האיזורים המערביים של המדינה למעבר, והכרזת עוצר בהם.

כ-146 בני אדם אשר ייתכן ובאו במגע עם צמד האנשים עברו סדרת בדיקות, כש-504 בני אדם נוספים במעגל הרחב יותר עברו גם הם בדיקות בחשד כי באו במגע עם יתר הסובבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הזיהום הבקטריאלי המדובר מסוגל להרוג בני אדם בתוך כ-24 שעות שכן הבקטריה המסוכנת הקרויה 'ירסינה פסטיס' המצויה בדרך כלל בפשפשים החיים על גופם של יונקים קטנים מועברת על ידי צריכת בשר או מגע קרוב עם הפשפשים ולאחר מכן באמצעות האוויר.

נכון לעתה, גבר בן 27 ואישה צעירה שגילה לא נמסר הם הנדבקים בהתפרצות הראשונה במונגוליה מאז אפריל 2019 בה חלו אז מספר אנשים שנפטרו כתוצאה מאכילת בשר מרמיטה, מה שהוביל ל-156 בני אדם שהושמו בעוצר ובבידוד מתמשך.

כאמור, מדובר בבקטריה שבזמנו מחקה כשליש מאוכלוסיית אירופה במהלך המאה ה-14 אך שעתה ניתנת לטיפול באמצעות אנטיביוטיקה. למרות זאת, גם בשנים האחרונות א של אלפי אנשים בשנים האחרונות בעיקר ביבשת אפריקה ואסיה.

 

הבקטריה מועברת הן במאכל והן באמצעות נשיכה של פשפש ומעבר בנוזלי הדם, החולים מראים סימנים של חום ובחילה ועד מהרה עלולים לפתח גם פצעים מוגלתיים.

בשנת 1665 כ-20 אחוז מאוכלוסיית לונדון נהרגה במגיפה השחורה. נכון לעתה בארה"ב ישנם כ-7 מקרים בשנה לפי ה-CDC.

החיסונים אשר פותחו אינם זמינים לציבור הרחב וארגון הבריאות העולמי נזהר שלא להשתמש בו יתר על המידה כדי שהבקטריה לא תסתכל אליו.

עם זאת בלא חיסון אנטיביוטי, המחלה עלולה להתפשט לריאות ולהרוג את המטופל בתוך 24 שעות.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE