הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זינוק של 44.3 אחוזים במדד חוזים אפשריים של מכירות נדל"ן בחודש מאי
איגוד המתווכים האמריקאי שבחן את נתוני חודש מאי, מפרסם תחזיות אופטימיות לעתיד בכל הנוגע לחוזים עתידיים אפשריים, ואף תקווה שענף הנדל"ן יהיה קטר מוביל להתאוששות מהירה יותר מהמשבר הכלכלי בו מצוי המשק

על פי איגוד המתווכים האמריקאי הלאומי (NAR), מדד מימוש חוזים עתידיים למכירת בתים רשם  קאמבק שיא במאי 2020. המדד הראה האצה בפעילות חוזים טננטיביים בשיעור של 44.3 אחוזים, לאחר חודשיים קודמים של ירידות שהגיעו בעקבות משבר נגיף הקורונה.  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מדד מכירות הבתים הממתינים למכירה (PHSI), הוא מדד העוקב אחר מכירות בתים בהן נחתם חוזה, אך העסקה טרם נסגרה. מדד זה הינו מדד דומיננטי למכירות בית קיימות עתידיות. בדרך כלל לוקח ארבעה עד שמונה שבועות לסגור מכירת בית לאחר חתימת החוזה. שנת 2001 הייתה השנה הראשונה שניתחה נתונים עבור ה- PHSI.
כאמור תוצאות חודש מאי מצביעות עלייה של  44.3% ל 99.6 במאי 2020, נתון זה מציג את שיעור העליה החודשי הגבוה ביותר ביחס לחודש העוקב, מאז החלה מדידה זו ב- 2001. יש לציין מאידך, שחתימת חוזים בשנה החולפת ירדה ב -5.1%. מדד של 100 שווה לרמת פעילות החוזה בשנת 2001.

"זו הייתה התאוששות מרהיבה לקראת חתימת חוזים, והיא מציגה את גמישותם של צרכנים אמריקאים ואת רצונם ורצונם לבעלות על בתים", אמר לורנס יון, הכלכלן הראשי של NAR. "הניתור המשמעותי הזה מדבר גם על איך מגזר הדיור והנדל"ן יכול להוביל את הדרך להתאוששות כלכלית רחבה יותר." יון מוסיף: "רשימות נוספות מופיעות ברציפות ככל שהמשק נפתח מחדש "אמר יון, "עדיין, יש צורך בבנייה ביתית נוספת בכדי להתמודד עם תת-היצע של בניית בתים חדשים בעשור האחרון".

ע"פ רילייטור, הרישומים הפעילים עלו במעל ל -10% בחודש מאי לעומת אפריל בכמה אזורי המטרו, ביניהם אורבן הונולולו, הוואי; סן פרנסיסקו, קליפורניה; סן חוזה, קליפורניה; דנוור, קולו .; וקולורדו ספרינגס.

"התחזית השתפרה באופן משמעותי, מכיוון שמכירות הבתים החדשות צפויות להיות גבוהות יותר השנה מהפעם הקודמת. כעת צפוי כי מכירות הבתים הקיימים ירדו בפחות מ -10%, גם לאחר שפספסו את עונת הקנייה באביב בגלל המגיפה והסגרים." אמר יון. "איגוד המתווכים האמריקאי הלאומי צופה כעת שמכירות בתים קיימות יגיעו ל -4.93 מיליון יחידות בשנת 2020 ומכירות בית חדשות יגיעו ל -690,000. "לפי הצפי כל הנתונים עולים בשנת 2021 עם תוצר חיובי, תעסוקה, התחלות דיור ומכירת בתים." יון ציין כי בשנת 2021 צפויות המכירות לעלות ל 5.35 מיליון יחידות לבתים קיימים ול 800,000 לבתים חדשים ע"פ תשקיף NAR".

יש כמובן להמתין לסוף החודש כדי לראות את ניתוח נתוני חודש יוני כדי לראות אם אכן המגמה נמשכת ע"פ הצפי או שהיא נבלמת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE