הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחיינו של איש הגבורה יליד ניו יורק, נקרא על שמו כשנתיים לאחר הרצחו
פחות משנתיים לאחר מותו הטראגי של ארי פולד, נקרא בנו הטרי של אחיו איתן על שם דודו שחי ומת בהקשרים הירואיים, למען קיום ובטחון ישראל אליה עלה מניו יורק

במהלך יום שישי בסופ"ש, נערכה ברית מילה לאחיינו של ארי פולד, לוחם ההסברה בזירות חו"ל מהגדולים שהיו לישראל בשנים האחרונות, אשר הציל את חייה של עוברת אורח לפני שהתמוטט, לאחר שנדק בידי מחבל במרכז קניות,  בגוש עציון בנובמבר  2018.
הרך הנולד ארי לביא פולד, הוא בנו של איתן אשר עלה מניו יורק לישראל יחד עם אחיו ארי ז"ל.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



לא רק לוחם שטח, אלא גם לוחם הסברה בזירות הבינלאומיות


ארי יואל, בן מרי ויונה, נולד בארצות הברית (26.03.1973). ילד שלישי במשפחה, אח של משה, דני, הלל ואיתן. הוא גדל בניו יורק, שם למד בבית ספר יסודי SAR, שאותו ניהל אביו. 
ב-1991, אחרי התיכון, הגיע ללמוד בישיבת הכותל שבירושלים, בעיר העתיקה, בהבנה שהוא בא כדי להישאר בישראל. שנה אחר כך הוא התגייס לצה"ל ושירת כלוחם בחטיבת גולני. כעבור שנה הוריו עלו לארץ. אחרי שירותו הצבאי ארי התחתן עם מרים. בין 1996 ל-2006 נולדו להם ארבעה ילדים - תמר, נעמי, יקיר ונתן.

בני משפחתו של ארי, והאישה שהוא הציל בזירת הרצח


בשנת 1998 ארי שם לב שבגלל שהשירות הצבאי שלו היה בגדר מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ) הוא היה פטור ממילואים. דבר זה לא התקבל על דעתו. הוא נעזר בח"כ רחבעם זאבי (גנדי), שאיתו פעל במפלגת מולדת, והצליח לחזור לשירות מילואים פעיל. היחידה המקורית שלו בגולני כבר המשיכה בלעדיו, על כן הוא צורף לפלוגת סיור בצנחנים ובה שירת במסירות כל אימת שנקרא.
 
ארי היה ציוני מובהק, עסק בהסברה והיה מאוד פעיל ברשתות החברתיות, התראיין לתוכניות שונות ונלחם למען עם ישראל בארץ ישראל. הוא היה בעל ידע עצום בהיסטוריה, במלחמות ישראל, בתאריכים ובעובדות היסטוריות, לא התבייש ולא התנצל על כך שזוהי הארץ שלנו וזכותנו להיות כאן. "כשהוא דיבר על ישראל עיניו בהקו - זה מה שהוא אהב לעשות", תיארו אוהביו.




בשנת 2014 ארי התחיל לעבוד עם עמותת Standing Together "סטנדינג טוגד'ר", עמותה המסייעת לחיילי צה"ל בתרומת ציוד, בתמיכה בחיילים בודדים, בתוכניות בר/בת מצווה ובצ'ופרים לחיילים.
ביום ראשון (16.09.2018) לפני הצהריים ארי יצא לקניות במתחם רמי לוי שבגוש עציון. הוא נדקר בגב על ידי מחבל ערבי בן 16. למרות פציעתו רדף אחרי המחבל, ירה בו ופצע אותו וכך הציל חיי אנשים אחרים. רק אחרי שראה שהמחבל נוטרל ארי התמוטט, הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים אך שם נקבע מותו.

ביום 6.11.2018, בטקס הענקת עיטורי גבורה של המשטרה והמשרד לביטחון פנים, קיבלה משפחת פולד את עיטור המופת שהוענק לארי. "בפעולותיו, על אף פציעתו האנושה, ובכוחותיו האחרונים, מנע מהמחבל להמשיך את מסע ההרג שלו. עיטור המופת האזרחי מוענק לארי יואל פולד ז"ל על מעשה שנעשה באומץ לב, הראוי לשמש מופת", נכתב בתעודה.
ביום 8.11.2018 נערך בשמורת עוז וגאו"ן, הסמוכה לצומת גוש עציון, טקס חנוכת נקודת תצפית שנבנתה לזכרו של ארי. המצפה כולל רצפת עץ רחבה, ספסל וסככה גדולה, משקיף אל אזור הרצח ואל העמק הגדול הפרוס בין כרמי צור לכיוון חברון ועד לנווה דניאל לכיוון ירושלים.

"ארי היה גיבור אמיתי, לא רק במותו אלא בחייו", ספד לו אביו, "בצנחנים, בלבנון, בכיתת הכוננות באפרת, כולם ביקשו להיות יחד איתו, כל עצם בגופו הוא הקדיש למען ישראל. מדינת ישראל בוכה, הדמעות הגיעו לכל העולם. ארי הכיר המונים ברחבי העולם ומאות מכתבי צער הגיעו לבניו לאחר ההודעה על רציחתו".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE