הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תתכוננו לשלם: חקיקת הפיצויים לאפרו-אמריקנים בדרך לדיון בקונגרס
מה שהיה בעבר לתיאוריה עלול להפוך בקרוב מאד למציאות. הפיצויים עבור אפרו-אמריקנים בדרך לדיון בקונגרס ונכון לעתה נראה שלמעלה ממאה מחוקקים דמוקרטים תומכים בצעד שעלול לעלות למשלם המיסים האמריקני הון תועפות

חברת הקונגרס שילה ג'קסון המייצגת את מדינת טקסס שקראה בעבר "להפסיק את האפליה בהענקת שמות לבנים לסופות הוריקן", קוראת להעביר את הפיצויים על תקופת העבדות באמריקה דרך הצעת חקיקה שעלתה לראשונה לדיון בחודש ינואר 2019.

עתה ההצעה הראשונית בדרך לדיון ב'וועדה לבחינה ופיתוח הפיצויי עבור אפרו-אמריקנים' שאמורה לחקור האם שחורים אמורים לקבל פיצויים וכיצד תהליך זה אמור להתרחש.

ג'קסון אמרה כי "אין זמן טוב יותר", להציג את החקיקה ולהביאה לתשומת הלב הלאומית, על רקע המהפכה התרבותית ההולכת ותופסת תאוצה מאז מהומות ג'ורג' פלויד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"יש לנו עתה הזדמנות, דרך בית הנבחרים, להגיע לרמת הדיון הגבוהה ביותר בכל הנוגע לגזענות שיטתית ולענייני גזע, וכרגע אנו יכולים לעשות זאת בצורה המביאה אנשים יחדיו; המכירה כי חיי שחורים חשובים, וכי יש צורך בתגובה".

מאז הריגתו של פלויד ב-25 במאי, הקונגרס העביר הצעות חקיקה שידונו בנושאי אי שוויון - ומספר רב של נציגים - 131 במספר - חתמו על הצעת החקיקה להעביר פיצויים על העבדות.

"הבעיה המהותית היא ששיחררו את העבדים ולא סיפקו להם שום הון עבור 200 שנות עבודתם", אמרה ג'קסון.

"היעדר ההון המתבטא בכעס ובצער הוביל לבנייה מחדש שנכשלה, לחוקי ג'ים קרו (חוקים בדרום שנועדו למנוע את הצבעת השחורים ולהשאירם בעוני) וללינצ'ים של כ-4,000 שחורים במהלך המאבק למען זכויות האזרח".

מנהיגת הרוב בבית הנבחרת דטני הוייר טענה כי הפיצויים על העבדות נשקלים בימים אלה על ידי בית המחוקקים.

מטרת חוק הפיצויים היא "להקים וועדה שתבחן את הפיצויים עבור אפרו אמריקנים ותטפל באי הצדק, האכזריות, הברוטליות, וחוסר האנושיות שבעבדות בארה"ב וב-13 המושבות בין השנים 1619 ו-1865, תוך הקמת וועדה שתבחן התנצלות לאומית והצעה לפיצויים עבור מוסד העבדות".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE