הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: מתקפת סייבר גרמה לפיצוץ באתר הגרעין האיראני, מטוסי F-35 יצאו מדרום מדינת ישראל והפציצו אתרי ייצור טילים
צמד המתקפות המסתוריות שהכו השבוע את איראן היו תוצר של מתקפת סייבר-אוויר משולבת של מדינת ישראל, בה נעשה שימוש בכלי הטיס החדשים ובטכנולוגיית מחשוב פורצת דרך, כך טוען העיתון הגדול בכווית

האם מדינת ישראל ביצעה מתקפת סייבר-אוויר משולבת כנגד בסיסי טילים ומרכז העשרת אורניום באיראן במהלך השבוע באמצעות שימוש במטוסי F-35 וטכנולוגיית מחשב חדישה?.

על פי העיתון המבוסס בכווית, אל-ג'ארדה, מדינת ישראל היא האחראית לשני הפיצוצים שהתרחשו במתקנים איראניים חשאיים בשבוע האחרון. אחד בנתנז ואחד בטהרן.

העיתון ציטט גורם בכיר שמסר כי התקפת סייבר ישראלית גרמה להתפוצצות במתקן ההעשרה הגרעיני התת-קרקעי בנתנז בתקרית שגררה כותרות בעיתונות העולמית, בעוד מטוסי F-35 חמקניים היו אחראיים לפיצוץ שאירע בשכונה צפונית בטהרן שככל הנראה היה בה מתקן לאחסון כלי נשק מתקדמים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החלק המדהים יותר בדיווח טוען כי הפיצוצים ביום שישי האחרון במתחם הצבאי פרצ'ין הממקום למרגלות הבירה טהרן היו תוצאה של פעולה שלא דרשה שום תדלוק מרגע היציאה מהבסיסים בישראל ועד חזרתם, כך לפי העיתון.

כזכור היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון הדליף השבוע קטעים מספרו החדש בו הוא מנתח את משולש היחסים בין הרפובליקה המוסלמית, לאור הברית והאינטרסים הקיימים בין ישראל וארה"ב.

בחלקים אלה מספרו, נטען כי הנשיא האמריקני דונאלד טראמפ הורה מפורשת להעניק לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, "אור ירוק", במידה ויהיה מעוניין לתקוף את מתקני הגרעין האירניים.

גם שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין ישראל ובריטניה בנושאים רבים מאז כניסתו לתפקיד של בוריס ג'ונסון עלול לסמן על ידיעה בריטית לגבי מתקפה זו.

נכון לעתה איראן עצמה הודתה כי רק אחד מהפיצוצים האלה נבעו מפעולת ישות צבאית זרה (המתקן בנתנז), בעוד לגבי מחסני הנשק בצפון טהרן שהופצצו במהלך יום שלישי שעבר, הרי שאת אלה הסביר המשטר כ'תקלה מקומית'.

במידה ודיווח זה נכון, הרי שהתקיפה נערכת בדיוק במקביל לראשית חידוש הדיונים במועצת הביטחון של האו"ם על המשך קיום האמברגו העולמי על מכירת כלי הנשק לאיראן. דיונים שעולים להוביל לחידוש מלאי אספקת הנשק לאיראן - בכך הרי ברור שיש צעד ישראלי ברור בחסות אמריקנית, שנועד להעניקר מסר חד לרוסיה ולסין בבחינת "לא תחת המשמרת שלנו".

אלג'זירה מדווח כי המטוס המריא מדרום ישראל. ישנם הסבורים כי המתחם הצבאי האיראני בפרצ'ין מחזיק במערכת מנהרות תת-קרקעית ומתקני ייצור טילים.

בתוך כך מלבד העיתון הכוותי אין מקורות ערבים נוספים המוכנים לאמת את הדיווח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE