הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גיים צ'יינג'ר? "הקלה דרמטית במיסוי לעסקים, לצד מציאות חלומית לשווקי ההון בתקופה הקרובה"
בנק אוף-אמריקה צופה: מחד המשך הקלות מיסוי לעסקים כדי לחזק את איתנם מול המשבר מחד ומאידך המשך הזרמת הון מהקופה כדי להניע את הכלכלה ושווקי המימון וההון

בכירים בבנק אוף אמריקה מעריכים כי הנשיא המכהן, דונאלד טראמפ, צפוי להשתמש ב"תותח כלכלי" להזנקת המערכת הפיננסית המתמודדת עם משבר הקורונה הכלכלי, באמצעות המשך הזרמה מסיבית של הון דרך תוכנית תמריצים חדשה להזנקת הכלכלה, לצד המשך הקלות מיסוי משמעותיות ביותר לעסקים בכלל ועסקים יצרניים בפרט.

עבור המשקיעים בשווקי ההון מדובר ב"המשך החלום": לאחר הזרמות המילארדים בחודשים האחרונים,  ע"פ בכירי בא"א: צפי להזרמות נוספות של כ- 270 מיליארד דולר  הממשל האמריקני בחודשים הקרובים. מעבר לכך, בבנק מעריכים כי הממשל ישיק תוכנית תמריצים בהיקף של 1.5 טריליון דולר כבר בחודש הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

לממשל האמריקאי יש ע"פ הערכות קופת עודפים נזילים שנעה בין 1.2 ל-1.7 טריליון דולר שצפויה ברובה להיות מוזרמת לשוק.
בימים אלה כלכלני חטיבת המחקר בבנק אוף-אמריקה  יוצאים בתחזית שמשמעותה בפועל: לא רק שלא צפויה להיות עצירה של נסיקת הבורסה שמזנקת בשבועות האחרונים, אלא שהיא עשויה לנסוק לגבהים שקדמו למשבר, באמצעות ההזרמות המסיביות של ההון כאמור דרך הפד' והזרמות הממשל בעצמו.

קופת האוצר מממכשיר ננסי לגיים צ'יינגר זמני

מדובר בקופה שמנוהלת ע"י הפד' - כלומר מדובר בכסף שנמצא מחוץ לשוק ההון. הקופה הייתה זניחה לחלוטין עד 2015  במשקל של יומיים ימי מיסוי(פחות מ -40 מילארד דולר) אבל החלה לזנק מאז ובחודשים האחרונים לשיא של כל הזמנים בפער עצום של - 1.7  טריליון דולר נכון ליום שלישי שעבר. 

כאשר הממשל האמריקני מתחיל להוציא כסף מקופה זו (גם ב משכורות, תוכנית תמריצים וכו'). בצד הנכסים של הלקוחות יש גידול במזומנים שכן הממשל גם משלם כסף . במקביל, גם צד ההתחייבויות והנכסים במאזני הבנקים יגדלו ב-10 מיליארד דולר. 


כמו כן, להערכת הכלכלני הבנק, התארכות והגדלת התקצוב לתוכנית חיזוק העסקים הקטנים פ.פ.פ. הלוואות שבחלקן הופכות למענקים היא הגורם לסטיה מסוימת לגבי גבול המנעד של תחזית משרד האוצר להון ממשלתי נזיל. ע"פ הערכות בסופו של דבר יתכן והעלות הנוספת תגיע ל-450 מילארד דולר לצורך חיוני זה, ולכן הסכום הריאלי שיהיה בקופה הנזילה קרוב יותר ל 1.2 טריליון דולר.

במידה והתחזית של בנק אוף אמריקה תתממש, שתי התוכניות אמורות להוות מנוע להזרמת כספים, בתוכנית הראשונה וול סטריט צפויה לקבל בוסט ישיר, מהזרמות של 270 מיליארד דולר מהממשל האמריקני ומהפד' במהלך 3 החודשים הקרובים כאשר בתוכנית השניה, המנוע הפיננסי אמור להזרים כ-150 מיליארד דולר בכל חודש מהממשל האמריקני, ועוד 120 מיליארד דולר שהפד' קונה בכל חודש בשלושת החודשים הקרובים.
לשתי התוכניות אמור להיות אפקט דומה, שמשמעותו הפיננסית -הזרמת אנרגיה פיננסית גדולה ביותר שגם אמורה להבטיח בטחון פיננסי לשוק ההון.

 

הנשיא טראמפ ומנכ"ל בנק אוף אמריקה, בריאן מוניהאן (צילום: Getty Images)

 

הקלות מיסוי: 

כמו כן, בבנק אוף אמריקה הצפי הוא כי הממשל האמריקני יגייס בחזרה במיסוי בין  250-300 מיליארד דולר בלבד במהלך הרבעון השלישי של 2020 יולי עד ספטמבר. התחזית לוקחת  בחשבון תוכנית תמריצים פיסקלית בהיקף של עד 1.5 טריליון דולר - שתוצג לכל המאוחר בחודש הבא. כלומר, בבנק לא צופים שהצגת תוכנית תמריצים הפיסקלית חדשה תגרום לזעזוע בשווקי המימון וההון.

 חלק מהרוח הגבית מהממשל האמריקני לעסקים מורגשת כבר החודש בצורה דרמטית, כאשר צפי סכם המיסוי של ארה"ב נמוך בהרבה ביחס לחודשים הקודמים. לדוגמה הממשל האמריקני צפוי לגייס במיסוי בחודש יולי כ-165 מיליארד דולר בלבד, לעומת גיוסי מיסוי  של 685 מיליארד דולר בחודש יוני וגיוסים של 689 מיליארד דולר בחודש מאי. כלומר מדובר בהורדה דרמטית של  בערך פי 4 בהיקף המיסוי הממוצע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE