הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כל ההשקעה שלהם הלכה לטימיון - זוהי פגיעה חזיתית בסטודנטים הזרים"
בהודעת סוכנות אכיפת המכס וההגירה הוסבר לסטודנטים ינתנו שלוש אפשרויות: לעזוב למדינת המוצא שלהם, לעבור למוסד לימודי שמקיים לימודים בכיתות או לחילופין להסתכן בגירוש. המהלך אף יביא לכך שאשרות לימודים לא יונפקו למוסדות שבהם מתקיימים לימודים מקוונים בלבד

סטודנטים בינלאומיים הלומדים באוניברסיטאות אמריקאיות ייאלצו לעזוב את ארה"ב או להסתכן בגירוש, במידה שאותו מוסד לימודי יחליט לקיים לימודים מקוונים בשל הקורונה. כך הודיעה הבוקר (שני) סוכנות אכיפת המכס וההגירה (ICE).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

השינוי המסתמן צפוי להשפיע על כ-400 אלף סטודנטים בינלאומיים הלומדים בארצות הברית במסגרת ויזה ייעודית לכך. כעת, ב-ICE החליטו שלא ינפיקו אשרות לימודים חדשות מסוג F-1/M-1 במקרים שבהם הלימודים מתקיימים מהבית.

אלו הנמצאים בתהליך לקראת קבלת הוויזה אומנם יושפעו, אך מי שירגיש בשינוי באופן מיידי הם אלו שכבר נמצאים בארצות הברית זה עתה. בהודעת ICE הוסבר כי "הלומדים במוסדות שבהם הלימודים מתקיימים מרחוק צריכים לעזוב את המדינה". עם זאת, הוסבר כי תינתן האפשרות לעבור לאוניברסיטה אחרת, אך רק במידה שהיא מקיימת לימודים בכיתות עצמן.

חשוב להסביר כי מבחינת ICE, אוניברסיטה שמקיימת את הלימודים בצורה משולבת (חלק מהלימודים בכיתות, השאר מהבית) תיחשב בדיוק כמו אוניברסיטה שמקיימת את כל הלימודים מהבית.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images / טוויטר)

 

המועצה האמריקאית לחינוך (American Council on Education) כינתה את הנהלים החדשים כ"מזעזעים", ואף טענה שהן צפויות לייצר כאוס גדול בדיוק בתקופה שבה אותן אוניברסיטאות מחפשות אחר דרכים בטוחות לבצע פתיחה מחודשת.

כך למשל, ב-ICE הסבירו כי סטודנט לא יקבל פטור מההנחיה החדשה גם במידה שתירשם התפרצות נוספת של הקורונה באוניברסיטה שבה הוא לומד. טרי הרטל, סגן נשיא המועצה, תיאר תמחיש שעלול לצוץ, בו סטודנט נדרש לעזוב את ארה"ב, אך הוא לא יכול לחזור למדינתו כי לא מתקיימות טיסות: "זה יוצר מצב של בלבול וחוסר וודאות. ב-ICE מנסים ליצור תמריץ לפתיחת הקמפוסים, ללא קשר לנסיבות המגיפה", הוא טען.

 

 

טענותיו של הרטל אינן מקריות, שכן הנשיא טראמפ התעקש כי בתי הספר והאוניברסיטאות צריכים להיפתח לקראת סמסטר הסתיו. רק היום הוא צייץ כי "ג'ו ביידן המושחת והדמוקרטים לא רוצים לפתוח את בתי הספר בסתיו מסיבות פוליטיות, לא מסיבות בריאותיות. הם חושבים שזה יעזור להם בנובמבר. טעות, אנשים יבינו את זה!".

 

אוניברסיטאות הרווארד ו-USC (צילום: Shutterstock)

 

עם או בלי קשר לתזמון פרסום הנהלים, באוניברסיטת הרווארד הודיעו הבוקר שיחזירו כ-40% מהתלמידים לקמפוס, אך חלק מהלימודים יתקיימו מרחוק. כזכור, במסגרת המדיניות החדשה של ICE, סטודנט בינלאומי הלומד בהרווארד ייאלץ לעזוב את המדינה, למצוא מוסד לימודי חלופי שבו הלימודים מתקיימים בכיתות, או להסתכן בגירוש.

בצדה השני של ארצות הברית, בשבוע שעבר הודיעה הנהלת אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) כי מרבית התלמידים ימשיכו ללמוד במתכונת מקוונת בלבד, וזאת כחודש ימים לאחר שהודיעה על פתיחת הקמפוס. גם במקרה הזה, סטודנטים בינלאומיים הלומדים שם ייאלצו לעזוב בצורה כזו או אחרת.

לדברי עו"ד שלומי אטש, מומחה לדיני הגירה, אותם סטודנטים בעלי ויזת F1 ו-M1 שלא יוכלו ללמוד בתכנית מלאה שאינה אונליין, מחלקת המדינה לא תנפיק להם אשרות וכניסתם תישלל בבקרת הגבולות. אטש מסביר כי המשמעות היא גירוש ועזיבה מידית את תחומי המדינה, אלא אם ימצאו מוסד אקדמאי חילופי שיאפשר לימודים שיכללו גם מתכונת רגילה לצד זו שבאונליין. 

"חשוב לציין כי סטודנטים שלומדים במתכונת רגילה לא יוכלו לבחור יותר מקורס אחד אונליין ולא יקבלו עליו מעל 3 נקודות זכות. בתי ספר שישנו את מתכונת הלימודים, יחוייבו בדיווח לרשויות תוך עשרה ימים על כך, והתלמידים הלומדים בהם, יאלצו למצוא פיתרון או לעזוב את המדינה באופן מידי. ההנחייה צפויה להכנס לתוקף בטווח הקרוב". 

"מדובר במהלך דרמטי, אני מעריך שזה ישפיע על אלפים רבים של סטודנטים מכל העולם. ישנם סטודנטים שאני מכיר אשר שילמו עבור לימודי התואר האקדמי עשרות ומאות אלפי דולרים וכעת הם ימצאו עצמם בהתראה מידית לקראת גירוש. הבתים שלהם פה, וכל ההשקעות שלהם ילכו לטימיון. זהו ניצול ברור של המגפה. אם היינו עדים בשבועות האחרונים לניגוח ההגירה החוקית לארה"ב, כעת אנחנו רואים פגיעה חזיתית בסטודנטים זרים".

"זהו המשך ישיר למגמה של הממשל הנוכחי שחרת על דגלו להצר בצורה קשה את צעדי המהגרים. בתחילה באופן לגיטימי כלפי הלא חוקיים ובהמשך כנגד החוקיים, בעלי אשרות העבודה. אדגיש כי הסטודנטים לא רק משקיעים מאות אלפי דולרים, אלא גם נשארים אחר כך ומשמשים ככוח עבודה אקדמי מוכשר ביותר וגם אותם עוצרים כרגע". 

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר ICE כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE