הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות פגיעת ציפורים: טיסת דלתא ביצעה נחיתת חירום בניו יורק
נזק רב הוסב לכלי הטיס בעקבות הפגיעה, אך הטייסים הצליחו להנחית את המטוס ב-JFK ללא נפגעים. "הטיסה הוסטה ל-JFK מתוך רצון לפעול בזהירות בגין התקלה", אמרו בדלתא. האירוע הזכיר לרבים את "נס על ההדסון" - טיסה שנחתה בנהר בניו יורק לאחר שפגעה אף היא בציפורים

טיסת דלתא איירליינס שהמריאה אמש מפלורידה לניו יורק, נאלצה לבצע נחיתת חירום לאחר שכלי הטיס פגע בציפורים. כתוצאה מעוצמת הפגיעה, נזק הוסב למטוס ומערכת הניווט נפגעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המטוס נחת בשלום ב-JFK (צילום: רויטרס / Shutterstock)

 

טיסת דלתא 1076 המריאה מפאלם ביץ' בשעה 3:50 אחה"צ, והייתה אמורה לנחות בנמה"ת לה גוארדיה בשעה 6:30. לפי הודעת רשות התעופה הפדרלית (FAA), לאחר פגיעת הציפורים במטוס, הטייסים החליטו כי עדיף לנחות בנמה"ת JFK הסמוך, בו מסלולי הנחיתה ארוכים יותר.

על אף הנזק שנגרם למטוס מדגם איירבס A319, לא נגרם נזק לאף אחד מ-43 הנוסעים ואנשי הצוות: "הטיסה הוסטה ל-JFK מתוך רצון לפעול בזהירות בעקבות התקלה, והמטוס נחת בשלום ומכונאי החברה כבר החלו לעבוד עליו", אמרו בדלתא.

אירועים מסוג זה הם הרבה יותר שכיחים ממה שרבים חושבים (מדי שנה מדווח על כ-13 אירועי פגיעת ציפורים בארה"ב), אך ברוב המקרים התקרית אינה רצינית. לעומת זאת, במקרים מסוימים פגיעה בציפורים עלולה להשבית את המטוס כולו - דבר שתושבי ניו יורק זוכרים היטב.

 

מערכת הניווט של כלי הטיס נפגעה בעקבות התקרית (צילום: רויטרס / Shutterstock)

 

כזכור, בינואר 2009 המריאה טיסה 1549 של יו אס איירווייז מלה גוארדיה, פגעה בציפורים ופחות מחמש דקות לאחר מכן המטוס נחת בנהר ההדסון. היות שחייהם של כל 155 הנוסעים ואנשי הצוות ניצלו, האירוע זכה לכינוי "נס על ההדסון".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE