הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התהפכו היוצרות: מדינות במקסיקו דורשות למנוע כניסת אמריקאים
על אף שהגבול בין שתי המדינות "סגור" באופן רשמי, העובדה שרבים מחזיקים באזרחות כפולה מאפשרת לנוע בין ארה"ב למקסיקו כמעט באופן חופשי. שיא נרשם בסופ"ש האחרון שבו עיירה חסמה את הכביש שמוביל לאריזונה; שגריר ארה"ב במקסיקו מתגייס לטובת המשימה: "לא משנה באיזה צד אתם גרים, זה לא הזמן לעשות שופינג או לבקר קרובי משפחה"

על הרקע העלייה בתחלואת הקורונה שנרשמה בשבועות האחרונים בשלוש מתוך ארבע המדינות בגבול הדרומי (קליפורניה, אריזונה וטקסס), ראשי המדינות המקסיקניות הצבדו השני של הגבול קוראים להורות על מגבלות נוספות שימנעו כניסת אמריקאים למדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"לא צריך להכניס למקסיקו כל בן אדם שמגיע למעבר הגבול ומבקש לעשות זאת", מסביר מושל טמאוליפס (מדינת הגבול המזרחית ביותר), שרק לפני מספר ימים השתתף בשיחה ועידה מקוונת ביחד עם מושלים נוספים ועוד.

אחד המשתתפים הייתה מושלת סונורה (המדינה שגובלת עם אריזונה כולה, וחלק מניו מקסיקו), קלאודיה פבלוביץ', שהסבירה כי הרשות המקומית שלה מתכוונת לנקוט במספר צעדים שימנעו מאמריקאים לחצות את הגבול. המושלת אף פנתה לשגריר האמריקאי במקסיקו, כריסטופר לנדאו, וביקשה ממנו להתגייס לטובת המטרה.

השגריר לנדאו נענה לבקשה ופרסם ברשתות החברתיות פוסט שבו כתב: "לא משנה באיזה צד של הגבול אתם גרים, זה לא הזמן לחצות אותו כדי לעשות שופינג, לאכול או לבקר קרובי משפחה. אם אזרחים אמריקאים ימשיכו לבצע 'נסיעות שגרתיות' מעבר לגבול, נכריז על מגבלות חדשות במקום להסיר אותן", הוא כתב.

 

במקסיקו גם באים בטענות כלפי רשות ההגירה המקומית, שאינה מבצעת אכיפה של הנהלים (צילום: Shutterstock)

 

על פניו, הסוגיה הזו כלל לא הייתה צריכה להתקיים, שכן הגבול בין ארה"ב ומקסיקו (כמו גם הגבול בין ארה"ב וקנדה) סגור פרט לתנועות חיוניות כבר מה-18 במרץ. סגירה זו הייתה אמורה להימשך רק חודש ימים, אך מאז זכתה להארכות נוספות. ב-21 ביולי תסתיים ההארכה האחרונה שניתנה, אך ככל הנראה יוחלט על הארכה נוספת.

חשוב לזכור כי מלבד נסיעות חיוניות, לאזרחים (ובעלי גרין קארד) מותר להיכנס לארה"ב בכל רגע נתון. היות שישנם תושבים רבים במקסיקו המחזיקים באזרחות כפולה, סגירת הגבול אינה חלה עליהם. תופעה דומה נרשמת גם בכיוון ההפוך (מארה"ב למקסיקו), שכן לפי הדיווחים, רשויות החוק בצדו המקסיקני של הגבול פחות מקפידים על הנהלים.

לכן ניתן להבין מדוע אותן רשויות מקומיות במקסיקו דורשות מהממשלה לאכוף את הנהלים, אך במקביל לכך הן גם לוקחות את העניין לידיים. כך למשל, התושבים בעיירה סוניאטה (הנמצאת כ-2.5 ק"מ מהגבול עם אריזונה) חסמו את הכביש שמוביל לגבול במהלך סוף השבוע האחרון שבו חל חג העצמאות האמריקאי.

 

החומה הייתה אמורה למנוע מגורמים עוינים להיכנס לארה"ב. כעת, התהפכו היוצרות (צילום: הבית הלבן)

 

לא ניתן להתעלם מהאירונה בפרשה, שכן אחת מהבטחות הבחירות הגדולות של הנשיא טראמפ (ויש שיגידו ההבטחה שהעניקה לו את הנשיאות) הייתה בנייתה של חומה שכביכול תמנע ממקסיקו "לשלוח לנו את האנשים עם הבעיות, אלו שמביאים את הבעיות איתם. הם מביאים סמים, הם מביאים פשיעה והם אנסים. ויש, אני מניח, חלק שהם אנשים טובים", כפי שטראמפ אמר ביוני 2015 בעת השקת הקמפיין שלו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE