הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עד אלפיים דולר ללא קשר למעמד החוקי: לוס אנג'לס מציגה תוכנית סיוע לשוכרים
לפי ההערכות, כ-50 אלף משפחות יוכלו להירשם לתוכנית, במסגרתה שני תשלומים של עד אלף דולר יועברו ישירות לבעל הדירה. רק מי שמרוויח 80% או פחות מהשכר החציוני בעיר יוכל להגיש בקשה עם פתיחת ההרשמה ביום שני הבא

יותר מחודש ימים לאחר שאושרה ע"י מועצת העיר, מוקדם יותר היום (רביעי) הוצגה התוכנית השאפתנית שנועדה לסייע לשוכרים שנפגעו ממשבר הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

תושבים הזכאים להשתתף ב"תוכנית סיוע החירום לשוכרים", או "Emergency Renters Relief Program", יוכלו לקבל עד אלפיים דולר מהעירייה. 

מדובר בתוכנית הסיוע לשוכרים הגדולה ביותר בארצות הברית, והתוכנית מתוקצבת ביותר ממאה מיליון דולר שהעירייה קיבלה במסגרת חקיקת החירום שאושרה בקונגרס.

חשוב להסביר כי רק מי שמרוויח פחות מ-80% מהשכר החציוני בעיר יכול להגיש בקשה כדי להתקבל לתוכנית. דהיינו, עבור יחידים מדובר בהכנסה הנמוכה מ-58,450 דולר בשנה, ופחות מ-83,500 דולר עבור משפחה בת ארבע נפשות.

מי שעומד בקריטריון זה יכול להגיש את הבקשה, אולם עליו להוכיח כי הוא בקשיים כלכליים כתוצאה מהקורונה. מבחינת העירייה, חלק מהסיבות המוצדקות הן: איבוד הכנסה בשל סגירת בית העסק (או הוצאה לחל"ת או צמצום בשעות העבודה), איבוד הכנסה/עלייה בהוצאות על מסגרת לילדים (למשל, הורה שלא יכול לעבוד בגלל שהגן של הילד סגור) והוצאות בריאותיות חריגות (למשל, אדם שאינו מחזיק בביטוח בריאות ושנזקק לאשפוז בעקבות הקורונה).

 

 

ההרשמה לתוכנית תיפתח ביום שני הבא, ה-13 ביולי, בשעה 8:00 בבוקר, ותיסגר ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 11:59 בלילה. ההרשמה לתוכנית תתבצע כאן. חשוב לציין כי מועד ההרשמה לא ישפיע על סיכויי הקבלה לתוכנית. כלומר, אדם שנרשם בשעה 8:01 בבוקר יום שני לא מחזיק ביתרון כלשהו לעומת אדם שנרשם בשעה 11:58 בליל יום שישי.

עם זאת, לא ברור כיצד תתבצע הבחירה, שכן לפי ההערכות אין תקציב מספיק גבוה כדי לאשר את כל הבקשות (ההערכות מדברות על כך שניתן לעמוד ב-50 אלף בקשות). נורי מרטינז, נשיאת מועצת העיר ואחת מיוזמות התוכנית, הסבירה כי התוכנית פתוחה בפני כל התושבים של העיר, ללא כל קשר למעמד החוקי שלהם: "אנחנו מודעים לכך שברחבי לוס אנג'לס ישנם תושבים הזקוקים לסיוע כלכלי, בייחוד בקהילות העניות ביותר", היא הוסיפה.

 

נורי מטרינז, נשיאת מועצת העיר, וראש העיר גרסטי (צילום: פייסבוק)

 

מי שייבחר להשתתף בתוכנית יזכה לשני תשלומים בגובה אלף דולר כ"א, אך חשוב להבהיר: הכסף לא יועבר אליהם, אלא ישירות לבעל הדירה.

"הביקוש לתוכנית צפוי להיות גובה ביותר, וזה רק מזכיר לנו שהממשל הפדרלי חייב לגבש סיוע של מיליארדים, בייחוד בתחום הדיור", סיכמה מרטינז.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, תוכנית הסיוע גובשה לקראת סוף חודשי מאי, ומרטינז אמרה לאחר אישורה כי "מתחילת המגפה, מועצת העיר וראש העיר גרסטי פעלו כדי לשמור על חיי התושבים. עשינו זאת כדי לשמור על בריאותם, נמשיך לעשות את זה כדי לשמור על בטיחותם, והשלב הבא יהיה כדי לשמור על ביתם".

גם ראש העיר גרסטי התלהב מהתוכנית, ובזמנו מסר הודעה לפיה "אין צל של ספק כי בזמן שהצלנו חיים, ישנם רבים שספגו מהלומה כלכלית. המגפה גרמה לשיעור האבטלה בעיר להגיע לשיאים חדשים, יותר מתקופת השפל הגדול. לאנשים מאוד קשה, הם מרגישים כאילו הם מתקרבים לצוק או כבר נפלו ממנו. לכן עלינו להציע להם סיוע מהר ככל הניתן"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE