הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש האף בי איי: "סין היא האיום הגדול ביותר על בטחונה של ארצות הברית"
המנהל הראשי של סוכנות הביון המובילה בארה"ב בהתבטאות חסרת תקדים בחריפותה, המבהירה כי למעשה סין למעשה מנהלת מלחמה קרה לכל דבר נגד ארצות הברית של אמריקה ולראשונה מסר כי היא מנסה לפגוע במאמץ האמריקאי להשיג חיסון לקורונה

"סין פועלת לפגיעה במו"פ האמריקאי למציאת טיפול לקורונה"

ראש ה-  FBI כריסטופר ריי אמר בראיון אמש, כי מעשי הריגול וגניבה מצד ממשלת סין מהווים את "האיום הגדול ביותר לטווח הארוך על עתידה של ארה"ב".
בשיחה עם מכון הדסון בוושינגטון, כריסטופר ריי - תיאר קמפיין סיני אגרסיבי רב-מערכתי של סין נגד ארצות הברית שמזכיר לפעמים שיטות של המאפיוזה. לדבריו, סין פועלת באופן אקטיבי לפגיעה במחקר ובפיתוח האמריקאי למציאת חיסון ותרופות לנגיף הקורונה. כמו כן, ציין שממשלת סין החלה לסחוט אזרחי סין החיים בחו"ל ובמיוחד בארה"ב, המתנגדים למשטר הקיים בסין.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




ראש האף. בי. איי, כריסטופר ריי

כל 10 שעות נפתח תיק חדש של פעולות אסורות אשר סיןבתוך ארה"ב, התנהלות שמזכירה לעיתים מאפיוזה

בנאום שנמשך כמעט שעה  פירט מנהל ה- FBI תמונה ברורה של התערבות סינית, קמפיין מרחיק לכת של ריגול כלכלי, נתונים וגניבה כספית ופעולות פוליטיות לא חוקיות, תוך שימוש בשוחד וסחיטה כדי להשפיע על מדיניות ארה"ב.
"הגענו עכשיו לנקודה בה ה- FBI פותח כל עשר שעות תיק סיכול ריגול סיני נגד ארה"ב", אמר מר ריי. "מבין כמעט 5,000 תיקי פנים של פעולות זרות המתנהלות  ברחבי ארצות הברית, כמעט מחציתם קשורים לסין." מדובר בין השאר על איומים וסחיטה של תושבי ארה"ב ממוצא סיני בידי ממשלת סין. 

מנהל ה- FBI הזכיר תוכנית בשם "פוקס האנט", שלדבריו נשיא סין,  שי ג'ינפינג "הוביל את חוד החנית" שלה, ולדבריו מכוון להפעלת מערך איומים וסחיטה נגד אזרחים סינים החיים בחו"ל הנתפסים כאיומים על ממשלת סין. "אנחנו מדברים על יריבים פוליטיים, מתנגדים ומבקרים המבקשים לחשוף את ההפרות הנרחבות של זכויות האדם בסין", אמר, "ממשלת סין רוצה להכריח אותם לחזור לסין, וכשאתה תופס את הטקטיקות של סין להשיג את זה מזעזע." ריי  מוסיף: "כשלא הצליחה לאתר יעד "פוקס האנט" אחד, ממשלת סין שלחה שליח לבקר את משפחת המטרה כאן בארצות הברית. ההודעה למשפחות  למטרה היו חד משמעיות: לחזור לסין מייד , או להתאבד. אחרת המשפחה תפגע".


התוכנית הסינית הזו הושקה בשנת 2015 במטרה פורמלית לאתר אנשים המואשמים בשחיתות והביאה, על פי הדיווחים, ללכידת אלפי נמלטים. עם זאת, הדיווחים על התעניינות יוצאת דופן של מתנגדים פוליטיים בידי בייג'ין התרבו בשנים האחרונות, החל מגואי מינחאי, אחד מקבוצת מוכרי הספרים בהונג קונג שנעלמה בשנת 2015 ונשבה מחדש במעצר הסיני. שלא כמו האחרים, מר גוי נעלם בחו"ל - בתאילנד - ולא מהונג קונג עצמה.

מלחמה קרה גלויה בשטח של סין נגד ארה"ב

סין הופכת מהר לסוג חדש של איום על המערב, לא כל כך בגלל יכולותיה הצבאיות ההולכות וגדלות , אם כי זה גורם שיש לקחת אותו בחשבון, אלא  שבמונחים כלכליים וטכניים היא כבר במעמד זשל יריב של ראש בראש בארה"ב;   המעצמות הגדולות של המאה התשע-עשרה התמודדו פחות או יותר בתנאים שווים אך פעלו במערכת בינלאומית הרבה פחות מורכבת. במחצית השנייה של המאה העשרים ברית המועצות הייתה מתחרה צבאית עממית של ארצות הברית, אך עם כלכלה חלשה יחסית מבודדת במידה רבה מהמערכת הבינלאומית הרחבה. לעומת זאת, בסין קיימת עוצמה כלכלית עצומה וצומחת, היא חולקת חלק גדול מאותו מרחב כלכלי עם המערב והדומיננטיות שלה בשרשרות אספקה ​​מכריעות – מגיעה לא פעם לידי מונופול שיכול תיאורטית להשבית מדינות שלמות, אם יום אחד תחליט להשביתו מסיבה או אחרת.

הגלובליזציה הכלכלית כמכשיר רב עוצמה של סין להשתלטות

רמת האינטגרציה של העולם הגלובלי של ימינו וחשיבות הנתונים והמידע, משמשים  כמכפילי כוח לחתירה הסינית הסמויה לדומיננטיות ושליטה גלובלית.בנאום הלא שגרתי, המנהל-הכללי  ריי , ביקש מתושבי ארה"ב ממוצא סיני, ליצור קשר עם ה- FBI אם גורמים רשמיים בסין ינסו לפנות אליהם בעקיפין או ישירות בניסיון סחיטה להחזרתם לסין. "אמנם, ממשלת סין הגנה על תוכנית זו בעבר ואמרה שהיא חלק ממאמץ לגיטימי נגד השחיתות, אבל האיום שמציבה סין כיום יטופל מעתה ישירות עלידי האינסטנצות כמו היועץ המשפטי לממשלה ומזכיר המדינה בארצות הברית, בשבועות הקרובים",  אמר ריי.

סין, קורונה ו" האקדח המעשן"

לתזכורת, מוסדות מודיעין אמריקאים וגם גורמי תקשורת שונים, פירסמו מזה זמן מה כי בידם הוכחות שממשלת סין לא רק ידעה על התפשטות מגפת הקורונה חודשים משמעותיים לפני שפירסמה זאת בפומבי, אלא באופן אקטיבי פעלה באופן שבאופן נסיבתי נראה כמכון להפיכת המגפה לגלובלית.  שכן, ה"אקדח המעשן" היא העובדה שבמשך שבועות ארוכים, היא מנעה מצד אחד מעשרות מיליוני תושבי האוון שנחשב ל"גראונד זירו" של ההדבקה, לנוע ברחבי סין, אבל באותו זמן בדיוק שבהן נאסר עליהם לנוע לבייג'ינג או שנחאי, היא אפשרה להם לטוס לאירופה וארצות הברית, ולשאר מדינות העולם. כזכור כשנשיא ארה"ב אמר שהוא יפעל למניעת כניסת אזרחי סין עקב הקורונה, אנשי תקשורת המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית, וראשיה בעצמם כינו אותו "גזען".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE