הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צוחק מי שצוחק אחרון, כישלון לסשה ברון כהן, תביעת המיליונים נגדו תמשך
מועמד רפובליקני ושופט פרו-ישראלי מובהק שהגיע לחלוק כבוד למדינת ישראל, נתקל לפני שנתיים באמבוש של הונאה "סאטירית" שהניח לו הבדרן שהתחזה ל"לוחם קרב מגע ישראלי", מעניין מי יצחק אחרון?

הבדרן הפרוגרסיבי סשה-ברון כהן ופרקליטיו כשלו בניסיון לבטל תביעת דיבה שהוגשה נגדו לפני כשנתיים.
שופט פדרלי של מדינת ניו-יורק סרב להעתר לדרישתם לפסילת התביעה ואישר לתובע רוי מור, מועמד לסנאט ושופט לשעבר להמשיך בתביעה שלו נגד CBS, "שואוטיים" והבדרן בהיקף של 95 מיליון דולר.

מור בתביעתו טוען כי בראיון לתוכנית שהתבררה בדיעבד כמזויפת "מי היא אמריקה?" הבדרן התחזה ל-"ערן מורד, מדריך ישראלי ללוחמה בטרור", וניצל באופן ציני את הערכתו של מור לציבור בישראל וללוחמי צה"ל בפרט, השפיל אותו כשהציג אותו בצורה מעוותת כ"פדופיל". במהלך ה"ראיון" שנמשך 5 דקות, הבדרן שהציג עצמו כ"ערן מורד" והחל בהדגמת מכשיר שלטענתו "מצליח לאתר פדופילים" ומצפצף בכל פעם שהוא מעבירים אותו ליד פדופיל. כדי "להוכיח את יעילות המכשיר", לטענתו, העביר ברון כהן את המכשיר מספר פעמים סמוך לגופו והמכשיר לא צפצף. לאחר מכן העביר אותו ליד רוי מור, השופט הבכיר לשעבר, והמכשיר "מגלה הפדופילים" צפצף פעם אחר פעם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




"הגיע לחלוק כבוד לישראל, ונתקל באמבוש ציני של הונאה", סשה ברון מתחזה למדריך לוחמה ישראלי והרפובליקני, רוי מור

מור ואישתו קיילה הגישו את התביעה בספטמבר 2018 בגין הוצאת לשון הרע ועוגמת נפש שנגרמה להם, לאחר שלדבריהם "ברון כהן הציג בפומבי באופן כוזב כעבריין מין ופדופיל". לאיר קליימן, פרקליטו היהודי של מור,  אמר לאחר הפסיקה כי ניתן להמשיך בתביעה: "אנו שמחים על כך שבית המשפט מאפשר לפרשת מור להתקדם ואנו מצפים להושיב את כהן ואת הנאשמים האחרים. ההשמצה לכאורה של השופט הראשי מור הייתה זדונית ובזויה והגיע הזמן שחבר המושבעים יאפשר לעשות צדק. נזק רב נגרם ללקוחותיי ויש לטפל ולתקן אותו"  קליימן הוסיף כי "מור חשב שהוא מקבל פרס על תמיכה בישראל כאשר הסכים להופיע בתוכנית".

כאמור, סשה ברון, ביקש מהשופט לדחות את התביעה, אולם בקשתו סורבה וכעת היא מתקדמת.
התירוץ לכאורה להתחזות של ברון, היה האשמות אנונימיות של שתי צעירות כאילו 40 שנה קודם לכן בשנות ה-70 מור ניהל עימן יחסים לא חוקיים. האשמות שמור טען שהן לא רק שקריות, אלא הופעלו כדי להפילו פוליטית. יש לזכור, שבינתיים במסגרת גל ME2  מצעדי האשמות הגיעו גם בנוגע למאות ידוענים המזוהים עם עמדותיו של סשה ברון כולל הקרובים ביותר, אבל משום מה לגבי האשמות חמורות נגד חבריו או למשתייכים למחנה הפרוגרסיבי עמו הוא מזוהה, ברון בחר למלא פיו מים ובטח לא להכין תשתית להכפשה ומשפט שדה פומבי.
בהצהרה ביולי 2018 אמר מור: 'בפברואר 2018, הוזמנתי לוושינגטון די. סי לקבל פרס על תמיכתי החזקה בישראל להנצחת יום השנה ה -70 לעצמאותה. "מכיוון שאלבמה תמיד הייתה בחזית התמיכה של ישראל ומכיוון שאני חולק אמונה חזקה באלוהים כיוצר ויוצר כל החיים, ובהם ישראל החשובה, נעתרתי בסופו של דבר להזמנה. כל ההוצאות שולמו עלידי ולא קיבלתי שום שכר  עבור זמני או השתתפותי. לא הכרתי את סשה כהן או שמתוכננת סדרת הונאה בשואו-טיים במטרה להביך, להשפיל וללעוג לא רק לישראל, אלא גם לשמרנים דתיים כמו שרה פיילין, ג'ו וולש ודיק צ'ייני. ובאשר למר כהן "בעיני האמנות שלו היא הונאה, תחבולה, הטעיה, וחוסר יושר בסיסי בכסות "בדרן שמותר לו הכל".

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE