הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הביקוש לבדיקות קורונה בלוס אנג'לס מזנק, המחוז נאלץ להציב קריטריונים חדשים
רק לפני שבועות בודדים, ראשי המחוז טענו שכל מי שמעוניין לעבור בדיקת קורונה יכול לעשות זאת. אך כעת, כאשר התחלואה עולה, במחוז שינו גישה, ומעתה רק אנשים עם תסמינים ועובדים במקומות שהוגדרו כעסק בעל סיכון גבוה להידבקות

העלייה שנרשמה בתחלואת הקורונה בקליפורניה כולה, ובלוס אנג'לס בפרט, גורמת לראשי המחלקה לשירותי בריאות במחוז לשנות גישה, לפחות בכל הנוגע לזכאות לבדיקות קורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלפי רכבים עומדים בתור לבדיקת קורונה באצטדיון הדודג'רס (צילום: Getty Images)

 

אי שם בשלהי חודש מאי האחרון - התקופה שבה עסקים במחוז החלו להיפתח מחדש וגל של הפגנות והמומות אלימות נרשמו בעקבות פרשת ג'ורג' פלויד - רשויות הבריאות בלוס אנג'לס הפצירו בכל מי שהשתתף בהפגנות או בהתקהלויות אחרות להיבדק באופן מיידי. גם אנשים שלא פיתחו תסמינים ביקשו להיבדק, וזאת על רקע החשש כי נשאים אסימפטומטיים תורמים להפצת הנגיף.

אלא שבששת השבועות שחלפו מאז, תחלואת הקורונה זינקה, ועומס גדול מורגש בתחנות בדיקת הקורונה השונות. חשוב להסביר כי העומס לא בא לידי ביטוי רק בהמתנה לביצוע הבדיקה, אלא גם בעומס במעבדות שאליהן הבדיקות נשלחות. כלומר, מדובר במכה כפולה: גם ממתינים זמן רב יותר לתור לבדיקה עצמה, וגם נאלצים להמתין ימים ארוכים עד קבלת התוצאות.

אי לכך, במחלקה לשירותי בריאות הוחלט לתת עדיפות לאנשים בעלי תסמינים, כאלה שעובדים במקומות המוגדרים כ"בעלי סיכון גבוה להידבקות" (למשל, עובד בסופרמרקט) וכמובן גם אנשים שבאו במגע עם נשאי קורונה מאומתים.

"חוסר ההתאמה בולטת עוד יותר היום, ולכן עלינו לחשוב גם על שרשרת האספקה", הסבירה ד"ר כריסטינה גאלי, מנהלת המחלקה לשירותי בריאות במחוז לוס אנג'לס.

עוד הסבירה ד"ר גאלי כי מעבר לגישה החדשה במערך הבדיקות, הוחלט לפרסם המלצה לפיה אדם שחושב שהוא נחשף לנגיף ייכנס לבידוד ביתי במשך שבועיים גם במקרים שבהם בדיקת הקורונה חזרה כשלילית: "תוצאה שלילית אינה מהווה היתר לבצע פעולות חברתיות", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE