הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"האם אסור לנו להיות פלסטינים באינסטגרם?" בלה חדיד טוענת שהרשת החברתית הסירה את הפוסט שלה
ביום חמישי העלתה הדוגמנית סטורי עם תמונה מתוך הפספורט של האב, מוחמד חדיד. הסטורי הוסר על ידי הנהלת האפליקציה והתריעה שסיבת ההסרה היא "הטרדה או בריונות", בלה החליטה לצאת למלחמה נגד הפלטפורמה

בפוסט עוקב לתקרית, כתבה חדיד בחשבונה: "אינסטגרם הסיר את הסטורי שלי שאמר 'באבא שלי ומקום הולדתו- פלסטין' עם תמונה של הדרכון האמריקאי שלו". אחר כך פנתה ישירות לאינסטגרם בשאלה: "איזה חלק בדיוק מזה שאני גאה בזה שמקום הלידה של אבא שלי הוא פלסטין נחשב 'בריונות, הטרדה או עירום?"'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גאה במוצא של אביה

 

דובר של חברת פייסבוק שאליה האפליקציה שייכת, הסביר כי סיבת ההסרה אינה קשורה ללאום או מוצא אתני וגם לא בשל העובדה שיש אזכור של פלסטין בפוסט: "כדי להגן על הפרטיות של הקהילה שלנו, אנחנו לא מרשים לאנשים להעלות פוסטים עם מידע אישי, כמו מספרי דרכון, באינסטגרם". עם זאת אותו דובר אמר שמספר הדרכון בסטורי היה מחוק כך שלמעשה לא הייתה הצדקה מבחינת חוקי האפליקציה להסיר את הפוסט. אינסטגרם החזירה את הפוסט לפלטפורמה. חשוב לציין שבסטורי שהעלתה, מספר הדרכון לא היה מחוק אלא רק בפוסט שהעלתה לאחר מכן.

 

מתוך הסטורי של בלה

 

בלה מצידה המשיכה להביע תרעומת על המקרה ואף כתבה: "האם אסור לנו להיות פלסטינים באינסטגרם? עבורי זו בריונות...אי אפשר למחוק היסטוריה על ידי השתקה של אנשים". בפוסט בו העלתה שוב את תמונת הדרכון של אביה היא כתבה: "אתם רוצים שהוא ישנה את מקום הלידה שלו בשבילכם?". בהמשך פנתה לעוקבים שלה בקריאה שהם יכתבו את מקום הלידה של ההורים שלהם, כדי להזכיר להם כמה הם גאים במקום ממנו הם באו.

 

ההתראה שקיבלה מהאפליקציה

 

על פי החוק בישראל, אפשר לרשום בדרכון את מקום הלידה כ- "פלסטין" רק עבור אדם שנולד לפני ה- 14 במאי, 1948. מוחמד חדיד לעומת זאת נולד אחרי התאריך המדובר, בנובמבר 1948, בעיר נצרת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE