הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפגיעה במשק נמשכת: למעלה ממיליון מובטלים חדשים בשבוע האחרון
דו"ח משרד העבודה חושף כי 1.3 מיליון איש הגישו בקשות ראשוניות לקבלת דמי אבטלה, ובכך עלה סך המובטלים מתחילת המשבר ל-48 מיליון. מספר הזכאים לדמי אבטלה מזה שבוע שני או יותר ירד ל-18 מיליון

כ-1.3 מיליון אמריקאים פנו ללשכות האבטלה בפעם הראשונה במהלך השבוע החולף, כך על פי הדו"ח השבועי שפורסם ע"י משרד העבודה הבוקר (חמישי).

מחד, מספר המובטלים הטריים מוכיח כי המשבר רחוק מסיומו, לפחות בהיבט הכלכלי שלו. מאידך, יש גם סיבות לאופטימיות, שכן זהו השבוע ה-14 ברציפות שבו הנתון נמצא בירידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לשכת האבטלה בעיר ניו יורק (צילום: רויטרס)

 

למעשה, ב-16 השבועות שחלפו מתחילת המשבר, לא פחות מ-48 מיליון אמריקאים הגישו תביעות לדמי אבטלה. אך הנתון הקריטי ביותר הוא כמות הבקשות המתמשכות - דהיינו, כמה אנשים מקבלים סיוע כלכלי ממשלתי מזה שבוע שני או יותר. נתון זה ירד בקרוב ל-700 אלף ועומד כיום על כ-18 מיליון.

הדו"ח פורסם כעשרה ימים בלבד לאחר שנודע כי 4.8 מיליון משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי במהלך חודש יוני - כמות מספיקה כדי להוריד את שיעור האבטלה מ-13.3% במאי ל-11.1%. עם זאת, עדיין מדובר במרחק גדול ביותר לעומת 3.5% המובטלים שנרשמו בחודש פברואר האחרון.

חשוב לזכור כי התוספת המשמעותית למשק בחודש שעבר נבעה בעיקר מאנשים ששבו למקומות העבודה בתום חל"ת, שכן יותר ויותר מדינות איפשרו לעסקים נוספים להיפתח מחדש. אך כעת, כאשר בשבועות החולפים נרשמת מגמה הפוכה שבה עסקים דווקא נסגרים, קיים חשש שזה יורגש גם בדו"ח האבטלה.

בנוסף, כלכלנים רבים מודאגים מאותם מיליוני עובדים שעלולים לאבד את מקום עבודתם בחודשים הקרובים. כך למשל, יונייטד איירליינס הודיעה אתמול כי תיפרד מכ-36 אלף עובדים - כשליש מסך כוח העבודה שלה - לקראת ה-1 באוקטובר. חשוב לציין כי תאריך זה אינו מקרי, שכן כדי שחברת התעופה תהיה זכאית לקבל כספי סיוע מהממשל, היא נאלצה להתחייב שלא לסגור קווים או לפטר עובדים עד למועד זה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE