הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעזרת ראש העיר: השדרה החמישית מחוץ למגדל טראמפ משנה את פניה
דה בלאסיו היה אחד ממאות האנשים שהגיעו כדי לצבוע את הסיסמה 'בלאק לייבס מאטר' מול בניינו של הנשיא טראמפ. עוד קודם לכן הוא תקף את הנשיא בטוויטר וכתב: "העובדה שאתה רואה בכיתוב כהשמצה היא ההגדרה של גזענות"

השדרה החמישית המפורסמת במנהטן נסגרה היום (חמישי) לתנועה בין הרחובות 56 ו-57, בדיוק מול מגדל טראמפ, וזאת במטרה לאפשר לפעילים לבצוע את המילים "בלאק לייבס מאטר" על גבי הרחוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש העיר דה-בלאסיו עוזר לצבוע את השדרה החמישית (צילום: AP)

 

באופן טבעי, הנשיא טראמפ רואה במהלך כפגיעה אישית בו, וכאשר נחשפו התוכניות לכתוב את שם התנועה ברחוב, הוא אמר ש"מדובר בסמל של שנאה".

ראש העיר דה-בלאזיו לא נשאר חייב, וענה לציוץ של הנשיא בציוץ משלו: "זה מה שאתה לא מבין: אנשים שחורים בנו את השדרה החמישית, וחלקים רבים של המדינה שלנו. חיי המותרות שלך הם בזכות העבודה שלהם, ועבורה הם מעולם לא קיבלו פיצוי צודק. העובדה שאתה רואה בזה כהשמצה היא ההגדרה של גזענות".

 

 

 

במקור, סיסמת התנועה הייתה אמורה להיצבע ברחוב כבר בסוף חודש יוני, אולם ראש העיר החליט לדחות את המועד מספר פעמים.

כאמור, הבוקר כבר החלו עבודות הצביעה, וראש העיר עצמו הגיע למקום כדי לפקח מקרוב ואף להשתתף בצביעה עצמה.

 

השדרה החמישית בניו יורק, הבוקר (צילום: AP)

 

כזכור, ראשת העיר בוושינגטון די. סי., מיוריאל באוזר, הורתה לצבוע את אותה הסיסמה על גבי אחד הרחובות הסמוכים לבית הלבן, וזאת כתגובה לפיזור האלים של מפגינים בלאפייט פארק - כמה מאות מטרים בלבד מצפון לבית הלבן.

"יש אנשים שרק מעוניינים שישמעו ויראו אותם, שרק רוצים שיכירו באנושיות שלהם. לנו הייתה אפשרות לשלוח מסר ברור זה באחד הרחובות החשובים בעיר שלנו. מסר זה נועד לעם האמריקאי: חיים שחורים חשובים, אנושות שחורה חשובה", היא אמרה בזמנו.

 

"בלאק לייבס מאטר" מחוץ לבית הלבן (צילום: טוויטר)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE