הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח ממשלתי חושף: ניאו-נאצים קוראים לפעילים - "צאו להדביק יהודים בקורונה"
ארגוני ימין קיצוני ברחבי בריטניה קוראים לפעיליהם לצאת לרחוב ולהדביק את בני הקהילה היהודית בנגיף הקורונה, כך על פי דו"ח חדש של ממשלת בריטניה המזהיר מהתפוררות הסדר החברתי בעקבות אווירת הנכאים והבעיות הכלכליות והחברתיות עימן מתמודדת הממלכה המאוחדת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה

מנהיגי תנועות ימין קיצוני וניאו נאציים מורים לפעילים "להדביק בכוונה", יהודים וגם מוסלמים בנגיף הקורונה, כך המרכז הבריטי הממשלתי למאבק בטרור הזהיר בדו"ח מיוחד שפורסם אמש (חמישי).

מאז ראשית מגיפה הקורונה המשרד הממשלתי קיבל מאות דיווחים על כך שקבוצות ימין קיצוני, אך גם קבוצות של איסלאם קיצוני, משתמשות במשבר הקורונה כדי לעודד מסרים פלגניים בתוך החברה הבריטית.

על פי דיווח של ניוזוויק, הצד המוסלמי מנסה לעודד תעמולה אנטי מערבית ואנטי דמוקרטית הרואה במגיפה כעונש על "השחיתות המוסרית של המערב", בעוד הצד הימני קיצוני מבקש לא אחת לטעון כי הקורונה היא חלק מקונספירציה יהודית (עמדה שייתכן שחלק מהמוסלמים הקיצוניים בבריטניה יסכימו עימה), או תוצאה של מדיניות ההגירה המאד ליברלית של בריטניה שאיפשרה למגיפה לחדור למדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
בכירים בממשל הבריטי הביעו דאגה כי ייתכן והאווירה המעט דיסטופית הקיימת כעת ברחובות בריטניה, מדינה שהוכתה במהלך חודשי האביב בצורה הקשה ביותר בכל יבשת אירופה (אף יותר מאיטליה), עלולה להוביל להתדרדרות ולערעור הנורמות המקובלות בחברה הבריטית ולסדק עמוק בסדר החברתי הקיים.
 
"תמיד יש את אלה שמבקשים לנצל את המשבר כדי לעודד עמדות מלאות שנאה", מסרה שרה קאהן אחת ממחברות הדו"ח שאמרה כי "הם מנצלים את המצב כדי לעודד קונספירציות מסוכנות ודיסאינפורמציה ברשת במטרה לייצר שנאה ואלימות ולהפר את סדר ציבורי, בתקווה לפורר את הקהילה".
 
"עלינו להיות בדלת הקדמית במאמצים לעמוד מול הפעילות של קיצוניים מלאי שנאה המבקשים לחתור תחת כל מה שהמדינה הזו מייצגת, ועלינו להתחיל לעבוד עכשיו".
 
ממשלת בריטניה מסרה כי "אנו עובדים בשיתוף מלא עם כוחות המשטרה הלאומית על מנת להבטיח שהקהילות הללו יהיו מוגנות ושמידע שגוי וקונספירציות מוטעות לא יהפכו לנחלת הרבים".
 
בבריטניה ישנה הקהילה היהודית השנייה בגודלה באירופה עם קרוב לכ-400 אלף יהודים, רובם מתגוררים בלונדון, אך רבים מהם גם בעיר מנצ'סטר.
 
בכל שנה מדווחים בבריטניה על מאות מקרי אנטישמיות, כולל מקרים של אלימות כנגד בני הקהילה הזוכים לאבטחה ממשלתית מוגברת במוסדות חינוך, דת וקהילה יהודיים.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE