הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עד כמה פעילות גופנית טובה לנו, ובמיוחד בתקופה הזו?
פעילות גופנית מומלצת ימי שגרה, אבל באקלים של משבר בריאותי -כלכלי שאורכו חודשים אולי אף שנים יש לבחון את תועלתה כאשר מצבי דחק, איום בריאותי, כלכלי הופכים לנחלת כלל הציבור. הגוף- המכונה האנושית המרתקת ולצדו נפש בריאה

אנחנו יודעים שפעילות גופנית טובה לנו , אבל האם אנחנו יודעים עד כמה טובה, בטח ובטח בתקופה הזו?
החל מהעצמת מצב הרוח ועד שיפור חיי המין שלך.  בואו נגלה כיצד פעילות גופנית יכולה לשפר את חייך

בעת שהציבור בעולם בכלל ובארה"ב בפרט, מצוי במצב-דחק כללי ואי וודאות מתמשך של חודשים ארוכים, בעקבות החשש האובייקטיבי מהתפשטות נגיף עקשני המאיים גם עלהבריאות ובעקיפין גם על רווחת החיים כולל כלכלה בסיסית, טבעי הוא חיפוש המפלט ולו זמני. אף אחד לא באמת מופתע על דווחי עליה במשקל של הציבור האמריקאי, בחודשים האחרונים שגם כך מחזיק בשיאים של עודף משקל עולמי. הנטייה למצוא מפלט מהמתח והמצבים המעודדים למשל ריחוק ובדידות היא טבעית לגמרי, אבל אין זה אומר שצריך להשלים לאורך זמן עם הנטיה "לוותר". ציבורים גדולים באופן מוכח מתפתים לגורמים "מנחמים" כמו עודף-צריכת מזון,התמכרות למשחב מחשב או מוצרים משככי מתח אחרים כגון אלכוהול, גורמי עישון כאלה ואחרים, משככי כאבים ועד שאר עניינים שכמובן בחלקם, אינם מהווים בעיה במינונים מסוימים, אבל כשהם הופכים לטריגר ההתמודדות אנחנו בבעיה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




כאן, נכנס פקטור שבמינונים מותאמים אינבדואלית, הוא ככל הנראה המפלט הבריא ביותר וגם ומאריך החיים ביותר.
מעבר לחיזוק הגוף פיזית התעמלות/ האימון תורמת למצב הרוח ועד שיפור חיי המין.
כמובן שצריך לקחת בחשבון את הצרכים של ריחוק חברתי מסוים הנדרש עקב האקלים הקיים, אבל גם אם הפעילות נעשית במכון כושר או בבית, בהליכה או ריצה בחוץ,  היא תורמת לתחושת המשמעות והחיבור לצרכים הבסיסיים.
הנה טיפ מקדים, גם אם חלילה מי מאתנו יחלה בקורונה, עדיף להגיע אליה עם גוף בריא ובכך להקטין משמעותית גם אם נאלץ להתמודד אישית הידבקות בה.

זקוקים לשכנוע נוסף כדי להתחיל להזיז את עצמכם? - הנה מספר דגשים רלוונטים עם ובלי קשר למצב הנוכחי:

רצוי אף יותר מתמיד

 לאלה הסובלים מבעיה  משקלית(כאמור, כאן אמריקה בטופ)  פעילות גופנית יכולה לעזור במניעת עלייה במשקל עודף או לעזור לשמור על ירידה במשקל. כשאתה עוסק בפעילות גופנית אתה שורף קלוריות. ככל שהפעילות אינטנסיבית יותר, שורפים יותר קלוריות. טיולים רב-יומיים במהלך השבוע לחדר הכושר הם נהדרים,, אך אל תדאגו אם אינכם מצליחים למצוא נתח גדול של זמן להתעמל מדי יום,  לפעמים פעמיים-שלוש בשבוע יכולים לעשות את העבודה ולרוב הציבור עדיפים.  כדי לקצור את היתרונות של פעילות גופנית, פשוט השתדלו לעשות יותר - עלו במדרגות במקום במעלית או עשו את מטלות הבית. עקביות היא המפתח.

  

 פעילות גופנית נלחמת במצבי חולשה ובמחלות לב

מודאגים ממחלות לב? מקווים למנוע  מראש נטיה ללחץ דם גבוה? לא משנה מה המשקל הנוכחי שלך, היותך פעיל מגביר את רמת הכולסטרול של ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL), את הכולסטרול "הטוב" וזה מוריד את הטריגליצרידים הלא בריאים. אימון אגרוף אחד-שניים שומר על זרימת הדם שלך בצורה חלקה, מה שמוריד את הסיכון שלך למחלות לב וכלי דם.פעילות גופנית סדירה מסייעת במניעה או בניהול של בעיות ודאגות בריאותיות רבות, כולל: שבץ, תסמונת מטבולית, לחץ דם גבוה, סכרת סוג 2, דִכָּאוֹן, חֲרָדָה, סוגים רבים של סרטן, דַלֶקֶת פּרָקִים, סחרחורות ועוד. זה יכול גם לעזור בשיפור התפקוד הקוגניטיבי ועוזר להוריד את הסיכון למוות מכל הסיבות.




חוזק השרירים

מתפתל מקניות מכולת או מטלות בית? פעילות גופנית קבועה יכולה לשפר את חוזק השרירים שלך ולשפר את הסיבולת שלך.פעילות גופנית מספקת חמצן וחומרים מזינים לרקמותיכם ועוזרת למערכת הלב וכלי הדם שלכם לעבוד בצורה יעילה יותר. וכשבריאות הלב והריאות שלך משתפרות, יש לך יותר אנרגיה להתמודד עם מטלות היומיום. פעילות גופנית מספקת חמצן וחומרים מזינים לרקמותיכם ועוזרת למערכת הלב וכלי הדם שלכם לעבוד בצורה יעילה יותר. וכשבריאות הלב והריאות שלך משתפרות, יש לך יותר אנרגיה להתמודד עם מטלות היומיום. 

 

במהלך סופהשבוע נביא בכתבת המשך,  היבטים חיוניים נוספים של חשיבות הפעילות הגופנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE