הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיליונים הוחרמו ועשרות נעצרו בתום מבצע סמוי כנגד מבריחי סמים בקליפורניה
על אף הודעת התובע הכללי במדינה המוזהבת, רב הנסתר על הגלוי בפרשה. 51 איש נעצרו, אך שמותיהם טרם פורסמו ע"י רשויות החוק. התובע הכללי בסרה: "זה לא מפתיע שאפילו מגפה עולמית לא תגרום לאנשים שמבריחים סמים לעצור. המעצר שלהם צריך לשלוח מסר חזק וברור: נמשיך לאכוף את כל החוקים גם בימי המגפה"

מבצע רחב היקף כנגד מבריחי סמים בדרום-מזרח קליפורניה (אזור 'אינלנד אמפייר') הביא למעצרם של 51 חשודים והחרמה של יותר מארבעה מיליון דולר במזומן, כך מסר הבוקר (שישי) התובע הכללי של קליפורניה, חאבייר בסרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חלק מהמזומנים שהוחרמו (צילום: משרד התובע הכללי של קליפורניה)

 

בהודעתו הסביר בסרה כי לא פחות מ-17 מבצעים סמויים נערכו באזור במהלך החודשיים האחרונים. לדבריו, מדובר בנתיב ההברחות הגדול ביותר ממקסיקו לקליפורניה.

כאמור, 51 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בהברחות הסמים, והם צפויים לעמוד לדין הן בשל עבירות הסמים והן בשל עבירות של הלבנת הון. פרטים נוספים על החשודים, לרבות זהותם, לא נמסרו בשלב זה. מעבר לעצורים, בסרה הסביר כי ארבעת מיליון הדולר שהוחרמו נועדו לרכוש סמים, אולם גם על כך הוא סירב למסור פרטים נוספים.

 

 

לפי ההערכות, ממצאי חקירת החשודים הועברו לאנשי המנהל לאכיפת הסמים (DEA), שככל הנראה פועלים עם עמיתיהם במדינות מרכז אמריקה, במטרה לאתר את מקור ההברחות.

 

חלק מהמזומנים שהוחרמו (צילום: משרד התובע הכללי של קליפורניה)

 

מתחילת משבר הקורונה, בקליפורניה דווח על עלייה משמעותית במספר המבריחים שנעצרו. ככל הנראה, הרקע לכך הוא סגירת העסקים הרבים - דבר שהביא לכך שאותם אנשים לא הצליחו להבריח את הסמים בדרכים הרגילות (למשל, משאיות מזון שעוברות בגבול). על כך אמר התובע הכללי בסרה כי "זה לא מפתיע שאפילו מגפה עולמית לא תגרום לאנשים שמבריחים סמים לעצור. המעצר שלהם צריך לשלוח מסר חזק וברור: נמשיך לאכוף את כל החוקים גם בימי המגפה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE