הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בוקר טוב אירן! סופ"ש שלישי ברציפות שפרויקט הגרעין האיראני סופג מכות מסתוריות
איך שרים בשפה הפרסית "יום שישי את יודעת, יש בעיר מסיבה" ? האם החל דפוס קבוע של הפתעות הנוחת על המדינה שואפת הגרעין ? ובונוס לטובת קוראינו הרוצים לעקוב אחר קצה האירועים המסחרר: רשומון האירועים הפומביים בחודש האחרון בזירה האירנית

"יום שישי את יודעת, יש בעיר מסיבה",  היא שורה מוכרת מאוד משיר של להקת "בנזין" משנות ה-80'.
האם תצא בקרוב גרסה בשפה הפרסית? זאת לאור התפתחות הדפוס המעניין, זו בפעם השלישית ברציפות של "מסיבות פיצוץ" באיראן, דווקא בימי סופ"ש חמישי-שישי, לפחות עד כה.

קצב האירועים באיראן בחודש האחרון, מסחרר, אבל נראה שהמשטר האירני, כבר מתחיל להפנים את "נוהל סופשבוע".  גם  בסופ"ש האחרון כמו בשני קודמיו התעוררו אנשי המשטר הרצחני, לפיצוצים רבי עוצמה וככל הנראה גם נזקים משמעותיים לפרוייקט הגרעין האירני וספיחיו. ע"פ ספוקלציה  שהועלו ע"י כתב תקשורת מסוים, מדובר על פגיעה שדוחקת שנתיים לאחור את הפרוייקט, אבל נראה שזה אומדן שיררותי, וחשוב מכך מאחר וצפויות בסבירות גבוהה מאוד התקפות נוספות, הערכות קרובות למציאות ינתנו בהמשך.  אגב, בסוריה השבוע נרשמו 3 פגיעות מסתוריות באתרים צבאיים שונים שאותם מתפעלים איראנים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




יום שישי אחרי חצות ה-10 ביולי, פיצוצים מסתוריים, במתקנים צבאיים במערב מחוז טהרן. האם ליכולות סייבר התקפי של מדינה מזרח תיכונית יש קשר לכך? (צילום אילוסטרציה)

אמנם, גם עוקבים מקצועיים מנוסים יתקשו לעקוב אחרי קצב האירועים התזיזתי, ואך לשם כך מוצג בפניכם רשומון סדר האירועים הפומבי בזירה של החודש האחרון.
 


הפיצוץ  האדיר בפרצ'ין לפני שבועיים

יום רביעי, ה-10 ביוני 
רוח גבית לאירן מהמשטר הגרמני    

לפני כחודש בדיוק ב-10 ליוני  שר החוץ הגרמני נחת בטהרן והתקבל בפרחים וחגיגות בביקורו, לאחר שזה הבטיח להמשיך להאבק למען "הסכם גרעין נוסח אובמה"אשר שמשמעותו בפועל ביטול הסנקציות. יש להזכיר שגרמניה שבעשורים האחרונים מפגינה התנהלות רב-ערכית ואף-דו פרצופית בכל הנוגע לאירן; מצד אחד מעניקה הנחות לישראל בקניית צוללות מתוצרתה ואף לאחרונה ברמה הפורמלית הודתה לאחר שנים של הכחשה כי הזרוע השיעית חיזבאללה היא אכן ישות טירור. אך מתחת לפני השטח בחלון ההזדמנויות הראשון שנפתח לה ב- 2014, בעקבות הסכם הגרעין של אובמה המבטל את הסנקציות, חברות גרמניות בעידוד ממשלת גרמניה של מרקל, ביצעו עיסקאות ענק שהזרימו סכומי עתק של עשרות מילארדי דולרים יותר מכל מדינה אחרת בעולם לידי השלטון הדיקטטורי התוקפני, אשר תורגמו ע"י המשטר האירני ככלי להתפשטות ברחבי המזרח התיכון כולל אפריקה וכמובן לתוך, עיראק, תימן סוריה לבנון,באמצעות חיזוק זרועות כמו חיזבאללה הקמת בסיסים התקפיים ואזורי השפעה ושליטה, כשהמטרות הראשיות המסומנות הן סעודיה וכמובן ישראל.



 שר החוץ של הממשל הגרמני מתקבל בחמימות בידי המשטר האירני, לאחר שהזכיר את האינטרס הגרמני לביטול הסנקציות 



 תזכורת קודמת לשאיפות הסימבוליות המעודנות של תומכי המשטר האירני, מזה עשרות שנים


יום חמישי, ה-18 ליוני 

אירן מבצעת ניסוי מוצלח בטילי שיוט מדויקים
אירן נישאת על רוח הגבית המשטר הגרמני הדו-פרצופי, יצאה לתרגיל משולב ים-יבשה שבו זרועות המשטר האירני, שיגרו טילי שיוט מדויקים חוף-ים וטילי ים-ים בעלי טווח של 2800 קילומטרים.


ספינה אירנית. ירי טילי שיוט (צילום ארכיון)


יום ראשון, ה-21 ליוני 

הפנמה פומבית במדינה מזרח תיכונית 

רמטכ"ל צה"ל, אביב כוכבי במהלך טקס אור ליום ראשון, יוצא בהתבטאות חריגה "איראן מתקדמת באופן ניכר בתוכנית הגרעין"


יום שישי, אחרי חצות, ה-26 ליוני

פיצוץ אדיר באתר פרצי'ן הסמוך לטהרן ממערב, באתר זה ע"פ דווחים מזה מספר שנים מצוי כור מתקן גרעין אירני בסמוך לו בסיס ייצור טילים. למעשה פרצ'ין היא מתקן ייצור הנשק הגדול באיראן. 
האירנים מנסים להמעיט בגודל הפגיעה הצבאית ביכולפ ומספרים על ה"דלקות מיכלי גז בלבד".
ע"פ דווחים זרים שונים, בפיצוץ האדיר המסתורי מעורבת גם לוחמת סייבר מתוחכמת שהביאה להתפוצציות.

חלק מפרצ'ין, מערבית לאיראן, אילוסטרציה - מתקני גרעין, מפעלי הנשק הגדולים באירן בהם טילים מדויקים

יום חמישי, ה-2 ביולי 

פיצוץ משמעותי ביותר באתר נתנז,  המצוי כ-70 ק"מ מהעיר כשאן במרכז איראן, באתר מתקן גרעיני ולצדו סרקזות בדגם החדיש ביותר המסוגל להעשיר אורניום בקצב הגדול פי 50 מאלה שהיו בעבר.
ע"פ הדווחים הפגיעה במתקן היתה משמעותית לא פחות מזה בשבוע הקודם בפרצ'ין, והובילה להרס גורף של הסרקזות לייצור האורניום.
האיראנים בתגובה ניסו להמעיט בחשיבות  העניין "אמנם מתקן העשת האורניום ניזוק, אבל בקרוב יוקמו סדרת סרקוזות משובחת אף יותר מהקודמת".



אתר נתנז שספג פגיעה משובחת ביותר

יום שישי, מעט אחרי חצות ה-10 ביולי 

סדרת פיצוצים עזים סמוך ל-2 עיירות קודס וגרמדרה במערב מחוז טהרן. סוכנות הידיעות המקומות "מאהר" דווחה תחילה על פיצוצי ענק והטלוויזיה הממלכתית האיראנית אישרה אותם, אך שעות ספורות אחר כך משמרות המהפכה באמצעות סוכנות ידיעות אחרת הפיצה סרטון בו היא מראיינת תושבים שטוענים ש"לא היה כלום".
ע"פ הדווחים במקום מאוחסנות כמויות עצומות של טילים, אשר ככל הנראה ספגו מכה קשה. 


 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE