הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חומר המופק מצמח טבעי המשמש לגמילה מהתמכרות למשככי כאבים - התגלה כמסכן חיים
מקרה קליני שנחקר לעומק ע"י קבוצת חוקרים מהווה תזכורת, כי החומר איבוגאין המופק מצמח טבעי, ממשיך להוות חומר שיכול לסכן חיים, זאת למרות אמונות ומחקר אופטימי קודם שרואה בו אופציה סבירה לטיפול בהתמכרות לאופאידים

התמכרות לאופאידים משככי הכאבים הסינטטים כבר הוגדר בעשור האחרון כ"מכת מדינה" בארה"ב. תופעה שברמת האינבדואל מתחילה באופן "תמים" דרך קבלתם מרופאים מומחים לטיפול בבעיות כאב.
רבים מהתמכרים מנסים למצוא מזור באמצעים שונים לתופעות הלוואי שנוצרות מההתמכרות עצמה.
חלק מנסים זאת באמצעות חומרי תחליף "טבעי"לצריכה במקום המשככך אליו התמכרו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




איבוגאין בטרם נקטף.

חומר הזייתי "לא ממכר",  זמינותו לציבור הכללי מגיעה דרך סחר "טבעיים" באינטרנט. 

איבוגאין הוא חומר צמחי שמקורו בצמח איבוגה (Tabernanthe iboga), המשמש גם כסם הזיה שכאורה אינו ממכר ובמונחים מקצועיים הוא מוגדר כ"אלקלואיד אינדולי פסיכואקטיבי".  יש חוקרים המאמינים ביכולתו להיטיב ואף לרפא לחלוטין התמכרות לסמים פסיכואקטיביים, וסמים קשים בפרט. השימוש בו לא הוכח כבטוח עד כה ומוטלים איסורים בשימוש רפואיים בו. תערובות המכילות איבוגאין משמשות  למשל בטקסים רוחניים ולצורכי מרפא בקרב שבטים אפריקאים.  בארצות הברית מוגדר הסם כחומר מסוג I ‏(Schedule I), המסוכן לשימוש והוא כמובן איננו זמין באופן רשמי בידי גורמי רפואה רגילים. עם, זאת ניתן היתר במקרים חמורים במיוחד של התמכרויות לעשות בו שימוש באופן ניסיוני, כאשר כל טיפול אחר בתמכרים כשל. 


מחקר עדכני של רופאים וחוקרים ממחלקות טיפול נמרץ בתי חולים במרכז ומערב ארה"ב מטיל מעט ספקות על מחקר קודם של קבוצת חוקרים מניו יורק.
במחקר הקודם של החוקרים הניו-יורקים,  הגיעו למסקנות חיוביות חלקיות  במחקרם נמצא שאיבוגאין נמצא קשור בהפחתת תסמיני גמילה מאופיואידים וגמילה משימוש בסמים במטופלים אשר טיפולים אחרים לא הועילו להם. לטענת החוקרים מניו-יורק חומר זה עשוי לספק אב טיפוס שימושי לגילוי ופיתוח של טיפול תרופתי חדשני של התמכרות."
כמובן שההבדל המהותי אפשרי  מינונים שונים ואיכותם של האיבוגאין שבו נעשה שימוש.


מגפת התמכרות לאופאידים


עד כה איבוגאין נקשר להשפעות לבביות ונוירולוגיות משמעותיות, כמו  הפרעות קצב לב, הזיות, פרכוסים מוכללים והשפעות נוספות על מערכת העצבים המרכזית. קבוצת רופאי טיפול נמרץ מבתי חולים ממרכז ומערב  ארה"ב פרסמה לאחרונה מקרה של חשיפה מאומתת לאיבוגאין שהוביל לבעיית לב חמורה ביותר. דו"ח המקרה מלווה עם הרחבה ואנליזה רחבה של החומר שנצרך, בחינת ההיסטוריה של  החומר, ההקשר החברתי של נטילתו, הזמינות שלו בציבור המערבי והתפישות השונות לגבי השפעות איבוגאין ובטיחות השימוש בו.

אישה בהירה, בת 34, עם היסטוריה רפואית משמעותית של התמכרות לסמים ממכרים, הגיבה בפרכוסים מסכני חיים יום לאחר נטילת אבקת איבוגאין 2 גרם שנרכשה מספק אינטרנט. זמן קצר לאחר הבליעה, היא חוותה הזיות ועל פי הדיווחים, סבלה מארבעה עד חמישה אירועים דומים לפרכוס, כאשר בשלב מסוים פיתחה דום-נשימתי. בקבלתה למחלקת טיפול נמרץ צוין כי ליבה הגיב באופן מסכן חיים. אנליזת חומרים, בדירתה איששה נוכחות של איבוגאין באריזות נייר הכסף הריקות המכילות את החומר שהמטופלת צרכה.

מחברי תחקיר המקרה מדגישים שרופאי חירום חייבים להיות מודעים למקרים אלה כיוון שגדל מספרם של חולים תלויי אופיואידים המנסים לצמצם את הפרעות ההתמכרות שלהם בעזרת איבוגאין. מסיבה זו צופים עלייה בחשיפה של מקרים לאיבוגאין, מה שמצריך מודעות של קלינאים כדי להכיר ולטפל בחשיפה שיכולה להפוך לסכנת חיים מיידית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE