הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שינוי מגמה דרמטי: קליפורניה הכריזה על סגירת משרדים, חדרי כושר, מספרות ומרכזי קניות
לדברי המושל ניואסם הצעד הקיצוני ננקט ב-30 מחוזות כתוצאה מהחרפה בכמות הנדבקים והמאושפזים מנגיף הקורונה. בנוסף הורה על סגירת ברים גורפת ברחבי המדינה

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם הודיע הבוקר על החרפה משמעותית בהגבלות נהלי הזהירות במסגרת המאבק לבלימת קצב התפשטות נגיף הקורונה. לדברי המושל, הוא הנחה את כלל המחוזות שלא להתיר לעסקים להכניס לקוחות לשטחם וכן ב-30 מחוזות ובהם לוס אנג'לס, לעצור באופן מידי את פעילות חדרי הכושר, מספרות ומכוני טיפוח, בתי תפילה, משרדים שאינם חיוניים ומרכזי קניות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עליית מדרגה. מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם

 

בנוסף הוא הורה על סגירה גורפת ברחבי המדינה של כל הברים, בתי הקולנוע, מוזיאונים, גני חיות, בתי קזינו וכן עצירת אירוח סועדים במסעדות. ניוסאם הסביר כי הצעדים הנוקשים ננקטו כתוצאה מעלייה במספר נדבקי הקורונה ובתוכם זינוק בכמות המאושפזים.

"30 המחוזות נמצאים כרגע תחת פיקוח שלנו ומהווים 80 אחוז מקליפורניה כולה", אמר ניוסאם והוסיף כי הוא מעריך שמחוזות נוספים יצטרפו לרשימת ההגבלות. 

לדבריו,  עד שימצא חיסון או טיפול יעיל לקורונה, המדינה תאבק בצמצום התפשטות הנגיף ולכן על התושבים להסתגל לנהלים החדשים והמשתנים.  

בין 30 המחוזות בהם הוחרפו המגבלות נמצאים כאמור, לוס אנג'לס וכן ריברסייד, אורנג', ונטורה, סנטה ברברה, קולסה, קונטרה קוסטה, פרזנו, גלאן, אימפריאל, קארן, קינגס, מאדרה, מארין, מרסד, מונטריי, נאפה, פלאסר, סקרמנטו, סן בניטו, סן ברנרדינו, סן דייגו, סן חוקאין, סולאנו, סונומה, סטניסלאוס, סוטאר, טולארה, יולו ויובה. 

יש לציין כי מסעדות תוכלנה לארח לקוחות בשולחנות שמחוץ לבית העסק והדבר נכון גם לברים שמגישים אוכל בנוסף למשקאות. 

חשוב להדגיש כי לא מדובר במדיניות סגר ובידוד ביתי אלא בהמשך פעילות המשק תחת שמירה על נהלי הזהירות, כאשר משמעות המהלך הינה להזכיר לחלקים בציבור אשר אינם מקפידים עליהם, שהקורונה עדיין כאן ואין לזלזל בה.

"אני יודעת שהבשורות מאכזבות, אבל שטחנו את העקומה בעבר, ונוכל לעשות זאת שוב", מסרה ד"ר ברברה פרר, ראש מחלקת הבריאות הציבורית במחוז לוס אנג'לס.

עד כה אובחנו בקליפורניה מעל 326 אלף נשאי קורונה, מתוכם יותר מ-7 אלף תושבים הלכו לעולמם.

בכל המדינה בת 40 מיליון התושבים, ישנם כעת כ-6,485 מאושפזים, מתוכם 1,833 שוהים בטיפול נמרץ. לדברי הרשויות, ישנן 4,178 מיטות פנויות נכון לעכשיו. 

"מיטות אשפוז בטיפול נמרץ הן המשאב הכי מוגבל שיש לנו. אם העליות החדות במאושפזים תמשכנה, פשוט לא נעמוד בעומס", הזהירו בשבוע שעבר במחלקת בריאות הציבור של מחוז לוס אנג'לס.

אחת הסיבות להחרפת הנהלים נובעת מגיל החולים. בתחילת המשבר היה נדמה כי חולי קורונה מבוגרים (בני 65 ומעלה) סובלים מתסמיני מחלת COVID-19 קשים במיוחד, ובאופן כללי נדבקו בנגיף יותר מאשר צעירים. אך בשבועות האחרונים חלה מגמה הפוכה לגמרי, ודווקא בני 50 ומטה הפכו לקבוצת הגיל הגדולה בקרב החולים.

ראיה לכך התקבלה בנתונים שפורסמו ע"י מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה, לפיהם בני 65 ומעלה מהווים רק 13% מכלל חולי הקורונה במדינה. לעומת זאת, בני 18-49 מהווים כעת 58% מהחולים בקליפורניה. ראוי לציין כי במקרי המוות לא נרשם שינוי במגמה, ובני 65 ומעלה מהווים 77% מכלל מקרי המוות כתוצאה מקורונה בקליפורניה.

 

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE