הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגמה ברורה: זינוק לשיא של התחלות בנייה צמודי קרקע- בעיקר בפרברים על חשבון הערים הגדולות
תחום צמודי הקרקע הוא בלא ספק המרוויח הגדול בארץ הפסים והכוכבים ממשבר הקורונה וכנראה לשנים קדימה. בחודש שעבר נרשמה עליה של מעל 17 אחוזים אחוזים בהתחלות בניה בצמודי קרקע. ראלי ברוב חלקי ארה"ב מלבד מערבה

שיא התחלות בניה בתים חדשים, נרשם ביוני מזה 4 שנים בארה"ב. הדיווחים הם בעיקר גידול בביקוש לדיור בפרברים, ערים קטנות, ובאזורים כפריים, על חשבון הערים הגדולות וסביבתן.
הגורם המוביל לשינוי -  חברות עסקיות המאפשרות לעובדים גמישות לעבוד מהבית בגלל מגיפת COVID-19 הקורונה. היתרי בנייה חד-משפחתית עלו ב -11.8% לשיעור של 834,000 יחידות בחודש שעבר. מומחים צופים כי הרה-אירגון  של עבודה מהבית ימשך גם שנים קדימה, לאחר תום משבר הקורונה. 

נסיקה של מעל 17 אחוזים בחודש יוני

התחלות בניה  עלו ב -17.3% לשיעור שנתי מנוכה עונתיות של 1.186 מיליון יחידות בחודש שעבר, כך מסרה מנהלת המסחר  ביום שישי. העלייה באחוזים הייתה הגדולה ביותר מאז אוקטובר 2016. הנתונים לחודש מאי תוקנו עד לקצב של 1.011 מיליון יחידות לעומת 974,000 שדווחו בעבר. כלכלנים  צופים  כי התחלות יעלו בניה לשיעור של 1.169 מיליון יחידות לאחר דווחים מאוחרים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




האמריקאים שעבדו במטרופולינים וערים גדולות מתחילים לנוע לפרברים וערים קטנות בעקבות השינויים במבנה האירגוני שהואץ דרמטית בימי הקורונה, וכנראה לא ישוב גם אחריה.

היתרי בנייה עתידית
ההיתרים לבנייה ביתית עתידית עלו ב -2.1% לשיעור של 1.241 מיליון יחידות בחודש שעבר. היתרי בנייה חד-משפחתית עלו ב -11.8% לשיעור של 834,000 יחידות בחודש שעבר. אולם אישורי היחידות הרב-משפחתיות ירדו ב -13.4% לשיעור של 407,000 יחידות. סקר שנערך ביום חמישי הראה עלית אמון קונים עתידיים, בבניית בנית בתים צמודי קרקע. כמו כן, בסקירה עתידית של חודש יולי לחזור, בחזרה לרמות ששררו לפני שמשבר הקורונה, תקף גם את הכלכלה האמריקאית בחודש מרץ. דו"ח הקבלנים מאשר: דווח על גידול בצמודי קרקע  ובמיוחד בשווקים בצפיפות נמוכה. בדו"ח הקבלנים  דיווחו על גידול בביקוש לבתים צמודי קרקע בשווקים בצפיפות נמוכה יותר, כולל באזורים עירוניים קטנים, שווקים כפריים ופרברי מטרופולינים גדולים. גם שם הגיעו למסקנה דומה: משבר הבריאות הציבורי העביר את עבודות המשרדים ממחוזות עסקיים מסחריים לבתים, מגמה שכלכלנים צופים שעשויה להפוך לקבועה.



השפעות החוזים העתידים על תחום המשכנתאות

החוזים העתידיים על מדד המניות בארצות הברית נסחרו בערך גבוה יותר. הדולר נחלש מול סל מטבעות. מחירי האוצר בארה"ב עלו. הביקוש לדיור נתמך בשיעורי משכנתא זול יותר. שיעור המשכנתא הקבוע ל -30 שנה עומד על ממוצע של 2.98%, הנמוך ביותר מאז 1971, כך עולה מנתוני סוכנות מימון המשכנתאות פרדי מק.

 התחלות בניה לבניה רב משפחתית לעומת חד-משפחתית

ההתחלות עבור מגזר הדיור הרב-משפחתי עלו  ב -17.5% לקצב של 355,000 יחידות. התחלות בניית בתים יחידנים צמודי קרקע, המהווה את חלקו הגדול ביותר של שוק הדיור האמריקאי, רשמו עליה של 17.2% לשיעור של 831,000 יחידות ביוני. בניית בתים חדשים עלתה במערב התיכון, בדרום ובצפון מזרח המאוכלס, אך ירדה במערב ארה"ב.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE