הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ימים בודדים לאחר ששובצה לתיק בפרשת אפשטיין: אירוע ירי קטלני בביתה של שופטת פדרלית
רשויות החוק בניו ג'רזי סבורות כי החשוד לבש מדים של חברת "פד אקס", ובכך הצליח להגיע עד לפתח ביתה של השופטת. הבן שפתח את הדלת נרצח, אב המשפחה נורה אף הוא ומאושפז במצב קשה; הירי לא נחקר כאירוע אקראי, ורק לפני ימים בודדים השופטת שובצה בתביעה ייצוגית הקשורה לפרשת ג'פרי אפשטיין

חמוש הגיע אמש (ראשון) לביתה של שופטת בית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי, אסתר סאלאס, וירה בבנה ובבעלה לפני שברח מהמקום, כך על פי נשיאת ביהמ"ש הפדרלי במדינה.

עדכון (12:54 בצהריים שעון חוף מזרחי/9:54 בבוקר שעון חוף מערבי): רשויות החוק המקומיות מסרו כי החשוד אותר ללא רוח חיים. ככל הנראה, הוא התאבד לפני שהמשטרה הספיקה לעצור אותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחוץ לבית המשפחה, הבוקר בצפון ניו ג'רזי (צילום: AP)

 

כתוצאה מהירי, בן המשפחה - דניאל אנדרל בן ה-20 - נהרג, ואילו בעלה העורך דין, מארק אנדרל, נפצע באורח קשה. סאלאס, שנכחה בבית בעיירה נורת' ברנזוויק בעת הירי, לא נפגעה.

שירות המרשלים של ארצות הברית וחוקרי ה-FBI פתחו בחקירה והחלו בחיפושים אחר החשוד, אך בשלב זה לא נמסרו פרטים עליו. ממצאי החקירה הראשונית מצביעים על כך שדניאל פתח את הדלת כאשר אביו עמד ממש מאחוריו, ואז השניים נורו. עוד הוסבר כי נשללה האפשרות כי מדובר ביותר מיורה אחד: "אנחנו מנהלים מצוד אחר חשוד אחד. נעבוד במשותף עם רשויות החוק ברמת המקומית והמדינית, ונמסור עדכונים בהתאם להתפתחויות", אמרו ב-FBI.

 

 

בנוסף, חקירת הרשויות העלתה כי החשוד עשה שימוש במדים של שליח בחברת פד-אקס, דבר שככל הנראה איפשר לו להתקרב לבית מבלי להעלות חשדות. ראוי לציין כי נבדקת האפשרות כי אכן מדובר בעובד של החברה, או לכל הפחות קרוב משפחה של עובד בחברה. בפד אקס הגיבו ואמרו: "אנו מודעים לדיווחים ומשתפים פעולה עם החוקרים בצורה מלאה".

באשר למניע שהוביל לטרגדיה, החוקרים סבורים כי תמונת המצב תתבהר כאשר החשוד ייתפס. על אף שלא היה ידוע על איומים על חיי השופטת, כבר עתה ברור כי לא מדובר באירוע מקרי.

 

השופטת סאלאס לצד בעלה, מארק, ובנה דניאל שנרצח אמש (צילום: אן. בי. סי. 4 / פייסבוק)

 

סאלאס הפכה לשופטת הראשונה ממוצא היספאני בתולדות בית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי, כאשר מונתה לתפקיד היוקרתי ב-2011. 

רישומי בית המשפט מגלים כי סאלאס הייתה השופטת במספר תיקים "בולטים", לרבות גזירת 45 שנות מאסר כנגד פרהאד רולנד, מי שעמד בראש ה"סאות' סייד קרטל" - כנופייה שעומדת מאחורי מאות פשעים אלימים באזור ניוארק.

רק ביום חמישי האחרון, סאלאס נבחרה לכהן כשופטת בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד דויטשה בנק, מצד כ-150 משקיעים. בתביעה זו נטען כי בנק ההשקעות פעל ברשלנות כאשר "לא עקב מקרוב אחר לקוחות שהוגדרו ע"י הבנק עצמו כבעלי סיכון גבוה, לרבות עבריין המין ג'פרי אפשטיין".

בראיון שהעניקה לפני כשנתיים לתקשורת המקומית, סאלאס סיפרה על ההיכרות עם בעלה, ועל כך שבנם דניאל רצה להיכנס לתחום המשפטי: "לא רציתי להניא אותו, אבל אני קיוויתי שירצה להיות רופא. מאז שהוא מדבר הוא רק מתווכח איתנו ומתאמן על יכולות השכנוע שלו", היא סיפרה.

מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, הגיב אמש לאירוע הירי הקטלני: "השופטת סאלאס ומשפחתה נמצאים במחשבותנו, כשהם מנסים להתמודד עם אירוע אלים וחסר היגיון זה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE