הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התקדמות מעודדת מאוד", בפיתוח החיסון של אוקספורד
הצלחה יחסית נרשמת בשלב 1-2 של מחקר אוניברסיטת אוקספורד למציאת חיסון לנגיף הקורונה. בינתיים משתתפי הניסוי מגיבים היטב לדגמים הקיימים של דגם החיסון עם תופעות לוואי קלות יחסית. הצלחה גם במחקר אחר להקטנת הסיכוי להידרדרות של חולים ממצב בינוני לקשה

 מכון אחד מתוך 17 המתחרים במקביל להשגת החיסון ברחבי העולם

 תוצאות ניסוי שלב I / II של החיסון שפותח על ידי מכון ג'נר של אוקספורד, הראו כי נכון לעכשיו הוא בטוח ו"מניב תוצאות חיסוניות חזקות ", כך עולה מהמחקר שפורסם היום (שני) בכתב העת The Lancet Medical . כמו כן, נכון לעכשיו נרשמו בתחום תופעות הלוואי לפי טענת עורכי המחקר הן קלות יחסית, וניתן לטפל בהן באמצעות תרופות ללא מרשם.

בהודעת הידיעה ממכון ג'נר באוקספורד נמסר כי החיסון הניתן באמצעות הזרקה ובשאיפה, גרם לתגובה חיסונית כפולה. ראשית, תוך 14 יום, היא עוררה תגובה של תאי T, אשר מובילים ליצירת תאי דם לבנים שיכולים לתקוף תאים נגועים. שנית, תוך 28 יום, היא עוררה תגובה נוגדנית של הגוף בזמן אמת. נוגדנים מסוגלים למנוע מהנגיף להדביק תאים בריאים אם הם פועלים בעיתוי הנכון המחקר נערך על מתנדבים בני 18 עד 55. חלק מאותם מתנדבים קיבלו מנה  שנייה של החיסון, ונראה שאלה שקיבלו מנה כפולה מגיבים בצורה הטובה ביותר.
 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"ראינו את התגובה החיסונית החזקה ביותר בעשרת המשתתפים שקיבלו שתי מנות של החיסון, מה שמעיד שזו עשויה להיות אסטרטגיה טובה לחיסון", אמר פרופסור אנדרו פולארד, החוקר הראשי של ניסוי החיסונים באוניברסיטת אוקספורד ומחבר משותף של המחקר . בעוד שהתוצאות האחרונות מעודדות, הן מראות שהחיסון המועמד יוצר את התגובה בגוף שצריכה ליצור חסינות למחלה ברמה שלבים 1 ו-2. כעת עומדים להכנס  לשלב III, כדי להוכיח שזה למעשה נותן לאנשים חסינות ממומשת, כבר נמשכים, ומעורבים מדגם גדול בהרבה של אנשים, בבריטניה, ארצות הברית, ברזיל ודרום אפריקה.

ממשלת ארה"ב השקיעה במחקר הבריטי מילארד דולר(סכום דומה שהושקע בעוד מספר מחקרים בארה"ב-בשיטת הפיזור כדי למקסם סיכויים) , הבריטים רק 9% מזה.

Mene Pangalos, סגן נשיא בכיר של מנא פנגאלוס, "יש לנו עוד עבודה לעשות ואי אפשר להכריז על המוגמר, הנתונים של היום מגדילים את האמון שלנו כי החיסון יעבוד ומאפשרים לנו להמשיך בתוכניות שלנו לייצר את החיסון בקנה מידה לגישה רחבה ברחבי העולם.יש להזכיר שממשלת ארה"ב השקיעה כבר מיליארד דולר בחיסון הניסוי של אוקספורד, לצד חברות אמריקאיות שגם בהן היא השקיעה כדי לקדם את המחקר. בריטניה עצמה השקיעה  9%  כ-90 מיליון דולר במו"פ של מכון ג'נר באוקספורד למחקר חיסונים.  

יש להזכיר המחקר לחיסון באוקספורד הוא אחד  מתוך 16 מתחרים ברחבי העולם שחותרים לאותה מטרה של הפקת חיסון.  רק בשבוע שעבר הודיעו גורמים רשמיים על תוצאות תקוות דומות משלב הראשון של ניסוי החיסון שפיתח המוסדות הלאומיים לבריאות ומודרן בע"מ. החיסון הניסוי יעבור לצעד החשוב ביותר שלו בסוף יולי: מחקר בן 30,000 איש להוכיח שהיריות יעילות בהפסקת זיהום בווירוס.

 

בתוך כך, דווח מידע מעודד נוסף, מאוניברסיטת סאות'האמפטון על מחקר של מתן תרופה המקלה על החולים. במכון המקומי נבדקה תרופה מוכרת בשם "אינטרפון בטא" הניתנת בשאיפה ולעיתים בנוזל, שניתנת בדרך כלל לחולי אסטמה, מחלות נשימה או מקרים קשים של שפעת.  כאשר היא נתנה ל-220 חולים קורונה במבצ בינוני, בשבועות האחרונים נרשם שיפור ניכרה ירידה דרמטית של כ-79%  מהדרדרות למצב קשה, באופן יחסית לעומת קבוצת הביקורת שקיבלה תרופת דמה-פלסבו.

  
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE