הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניסיון אונס באיומי סכין בשכונת שרמן אוקס: "לא מרגישה שאני אותו בן אדם שהייתי לפני שבוע"
במשך כחצי שעה התחננה לאה בת ה-78 בפני גבר שפרץ באלימות לבית בוואלי לוס אנג'לס בו עבדה, תוך שהוא מתחזה לשליח אמזון, וניסתה למנוע ממנו לתקוף אותה מינית. "פניתי לליבו ואמרתי לו שאני כמו אמא שלו". לבסוף היא הצליחה אך הטראומה הקשה שחוותה מסרבת להיעלם: "אני תחת מועקה קשה"

לאה, תושבת ואלי לוס אנג'לס מזה 40 שנה, תתקשה תקופה ארוכה אם בכלל, להתגבר על אירוע קשה במיוחד שעברה במשך כחצי שעה, לפני כשבוע, במהלך בוקר ביום ראשון כאשר גבר חדר באלימות לתוך הבית בו עבדה ובאיומי סכין, ניסה לתקוף אותה מינית.

היא בת 78 ומתגוררת בשכונת נורת' הוליווד. באותו יום הגיעה לבית בשכונת שרמן אוקס, הממוקמת גם כן בוואלי לוס אנג'לס, במטרה להשגיח על קשישה חולת דמנציה בת 85 השוכבת במיטתה.

בתחילה, זה היה נראה כמו בוקר שגרתי במהלך הסופ"ש. שום דבר מבחינתה לא רמז על העתיד לקרות. בשיחה עם מערכת חדשות היברו ניוז, מתארת לאה לפרטי פרטים את רגעי התופת האישית שחוותה: "בסביבות 10:30 בבוקר, הבחנתי בגבר שמגיע לכיוון הבית, לבוש ומסודר. שניות לאחר מכן הוא דפק בדלת. שאלתי 'מי זה?' והוא השיב 'אמזון, יש לי חבילה עבורכם'. ביקשתי ממנו שישאיר אותה בחוץ, אך הוא טען שאני צריכה לחתום". 

כאן ביצעה לאה טעות תמימה שכמעט עלתה לה בחייה: "איך שפתחתי את הדלת הוא אחז בי והצמיד סכין לעבר הצוואר שלי. הוא סגר את הדלת ושאל מי עוד נמצא בבית. אמרתי לו שדודה שלי שוכבת במיטה".

לדבריה, היא תחילה ניסתה לזעוק לעזרה אולם הגבר איים שיסתום לה את הפה באמצעות סרט הדבקה. לאה לא ויתרה ובתושייתה ניסתה לאלתר על מנת להרתיע את התוקף: "ראיתי שהוא חובש מסכה אז אמרתי לו 'הרגע חזרתי מבית החולים, אני חולת קורונה ועלולה להדביק אותך'. התחננתי שישחרר אותי".

למרות זאת, התוקף המשיך להפגין אגרסיביות, "הוא לחץ על הצוואר שלי באמצעות הסכין כדי שלא אצעק וגרר אותי לעבר חדרה של הקשישה תוך שדורש ממני 'להיפטר ממנה'. באופן נואש הסברתי לו שזה לא אפשרי כי היא 'משוגעת שתתחיל לצעוק והמשטרה תגיע".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רחוב מוריסון בשכונת שרמן אוקס. צילום אילוסטרציה: גוגל

לאה ניסתה כל דרך להניע את הפורץ והציעה לו רכוש יקר ערך כמו תכשיטים וכן כסף, כרטיס אשראי, פנקס צ'קים אולם הוא כלל לא הביע בכך עניין. אז הבינה למרבה חרדתה מה מטרתו האמיתית - לבצע בה אונס אכזרי. "הוא שאל אותי היכן ישנו עוד חדר שינה, התחננתי בפניו שיקח ממני כסף או כל מה שירצה, הבאתי לו את פנקס הצ'קים שלי אך הוא המשיך לדרוש שאוביל אותו לחדר השינה".

"אמרתי שאני לא יודעת וזו הפעם הראשונה שלי בבית הזה", מספרת לאה בדמעות כשניכר שהיא עדיין מתקשה להתאושש מהזוועה שחוותה, "הוא לא ויתר והורה לי לקחת אותו לחדר השירותים".

בשלב הזה מספרת לאה כי הבינה שמכאן כבר לא תהיה דרך חזרה והמשמעות היא אונס ולאחר מכן סכנת חיים ממשית: "חיבקתי אותו, נישקתי אותו, פניתי לליבו ואמרתי לו שהוא בחור צעיר וטוב, מדוע שירצה להיות עם זקנה חולת קורונה כמוני ולהידבק ממני. אמרתי לו 'אתה כמו הבן שלי, אני לא רוצה שתהיה חולה".

התוקף שהיה חדור מטרה, התעלם מתחינותיה וחיפש מקום מתאים לבצע את זממו. "הוא חשש שהקשישה בחדר הסמוך תתחיל לצעוק ורצה לצאת לחצר. ביקשתי ממנו שלפחות יוריד את הסכין מצווארי, פחדתי שהוא יפגע בי ובקשישה. אמרתי לו 'אתה לא רוצה לפגוע באמא ובסבתא שלך'.

"הוא הסתכל עלי, הוריד את הסכין והובלתי אותו לחצר האחורית ואז הוא שינה את דעתו ואמר שאנשים יכולים לראות אותנו שם ודרש שנלך לחדר הכביסה. שוב עניתי לו שאני לא יודעת כי זה היום הראשון שלי בבית. הוא המשיך לדרוש שאפטר מהקשישה וחזרתי על אותן פניות לליבו".

גם לאחר הסרת הסכין שהייתה צמודה לצווארה של לאה במשך דקות ארוכות, הסיוט שעברה לא תם ונמשך לדבריה כחצי שעה, במהלכה התוקף מנסה להוביל אותה לפינה מבודדת בשטח בית ללא נוכחות הקשישה או עוברי אורח, זאת כאמור, על מנת לאנוס אותה, כשהיא מצידה בצעד נואש להציל את חייה, מחבקת ומנשקת אותו במטרה לרכך את ליבו עד שלבסוף, מאמציה הצליחו.

"אמרתי לו שאני אוהבת אותו ושלא יבצע מעשה מטופש שיתחרט עליו. הוא הישיר אלי מבט ואמר לי 'אני רוצה אותך, בואי איתי. עניתי לו שאם אתה אכן רוצה שאבוא איתך, קח מאה דולר, שכור חדר במלון ותבוא לכאן אחר כך לאסוף אותי. נישקתי אותו וחיבקתי אותו ורק אז יצא והלך מהבית".

 

"ביקשתי ממנו שלפחות יוריד את הסכין מצווארי, פחדתי שהוא יפגע בי ובקשישה". צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

מיד לאחר מכן, התקשרה לאה לבתה של הקשישה והזעיקה את המשטרה.

לא משוכנעת שחייה ניצלו בנס: "מלאכים היו שם. אם הוא היה אונס, הוא לא היה משאיר אותי בחיים כי לא משאירים עדים. כל מה שעניין אותו היה לתקוף אותי מינית".

כעת היא מבקשת להזהיר את הציבור מחשש שהזוועה שעברה עלולה להתרחש שוב, בעיקר בשל חזותו המתעתעת והמתוכננת בקפידה של אותו תוקף: "הוא היה לבוש יפה ונקי והגיע עם עט, לוח כתיבה וחבילות בידיו".

על פי תיאורה, מדובר בגבר כבן 35, ממוצא אפרו אמריקאי, גבוה בעל מבנה גוף מוצק. "שאלתי לשמו והוא השיב שקוראים לו ג'ורג' אבל אני מרגישה שהוא שיקר לי ואולי השתמש בשם הזה בהקשר של פרשת ג'ורג' פלויד".

גם לאחר השבוע שחלף מאז אותם רגעי האימה, באופן מובן, מתקשה לאה לחזור לשגרה: "אני נוטלת כדורי שינה, לא אגדיר זאת כדיכאון אבל כבד לי בלב. מחזות האימה חוזרים אלי שוב ושוב ואני תחת מועקה קשה. לא מרגישה שאני אותו בן אדם שהייתי לפני שבוע". 

לסיום היא מבקשת להדגיש כי להערכתה התוקף לא היה מעורר בנפשו: הוא היה נורמלי לחלוטין, אתה מתאר לעצמך שאדם לא שפוי בנפשו, היה בכלל מקשיב לי? הרי הוא היה גורר אותי, עושה את מה שתיכנן והולך בלי להשאיר אותנו בחיים. לפני שעזב הוא נישק אותי בחזרה בלחי, כמו בן אדם שמצטער על מה שעשה". 

משטרת לוס אנג'לס אישרה את המקרה בתגובה לפנייתנו, ומסרה כי אכן הוגשה תלונה והנושא נמצא תחת חקירה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE