הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מתחילת המגפה: חברת תעופה בארה"ב תאפשר לנוסעים לטוס ללא מסכות
נוסעים שאינם יכולים לשים מסכות מסיבות בריאותיות, ובכל זאת מבקשים לעלות לטיסות של דלתא איירליינס, ייאלצו לעבור בדיקה רפואית בטלפון או באמצעות אפליקציות כגון סקייפ או זום. בחברה הסבירו כי המטרה היא לשמור על בריאות כלל הנוסעים, אך אדם שיימצא כשהוא מוסר מידע כוזב יסולק מדלתא

דלתא איירליינס הפכה השבוע לחברת התעופה האמריקאית הראשונה שמאפשרת לטוס ללא מסכה, אולם נוסעים שיתבקשו לעשות זאת ייאלצו לעבור תהליך ממושך שכולל "בדיקה רפואית מקוונת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: דלתא איירליינס)

 

בהודעת דלתא הוסבר כי המהלך לא גובש רק כדי שנוסעים ללא מסכות יחזרו לטוס, אלא כדי שהנוסעים האחרים (שכן שמים מסכות) ירגישו בנוח במידה שאדם ללא כיסוי פנים עולה למטוס.

עוד הוסבר בהודעת החברה כי "עדיין מומלץ לנוסעים שאינם יכולים לחבוש מסכות מסיבות רפואיות, לשקול מחדש את תוכניות הטיסה". אך גם צוין כי נוסעים שבכל זאת יבקשו לטוס, יצטרכו לעבור את הבדיקה, שעלולה לקחת יותר משעה: "אם אתם מעוניינים לקבל פטור מהמדיניות, אנא להגיע לאזור ה'צ'ק אין' מוקדם ככל הניתן, כדי שלא תפספסו את הטיסה", אמרו בדלתא.

כאמור, לא מדובר בבדיקת קורונה, אלא בהתייעצות טלפונית (לעיתים זה יקרה באמצעות תוכנות וידאו כמו סקייפ או זום) עם STAT-MD, חברה המספקת שירותי רפואה לטיסות (למשל, אם נוסע לוקה בהתקף לב, זה המוקד שאליו צוות הטיסה פונים). בדלתא אף הזהירו נוסעים שלא ינסו "להמציא נכויות או מחלות", ונוסע שימסור מידע שקרי לא יוכל לשוב לטוס בדלתא. 

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, לפני כחודש (להזכירכם, תקופה שבה נרשמה אופטימיות בנוגע למאבק בקורונה), הודיע Airlines for America - ארגון מקצועי המייצג את ענקיות התעופה האמריקאיות - כי בכוונת התעשייה להגביר את האכיפה נגד אותם נוסעים שמסרבים לשים מסכות, והם עלולים למצוא את עצמם מסולקים לצמיתות מחברת התעופה.

הכרזת הארגון נועדה להסדיר את הסוגיה, שכן לא קיימים חוקים או נהלים ברמה הפדרלית בנוגע לחבישת מסכות (דבר שכן קיים, למשל, באיסור העישון והחובה לחגור חגורות בטיחות).

בפועל, ההחלטה תחול על כלל חברות התעופה המיוצגות ע"י AfA, ביניהן אמריקן, דלתא, יונייטד, אלסקה איירליינס, הוואין, ג'ט בלו וסאות'ווסט.

 

אד בסטיאן, מנכ"ל דלתא (צילום: טוויטר)

 

במסגרת השינויים, חברות התעופה ידגישו את הצורך בחבישת מסכה כבר במעמד רכישת הכרטיס והצ'ק אין, וצוות המטוס יחזור על הנושא עם עליית הנוסעים. מעבר לחובה עצמה, בחברת התעופה אף ידגישו בפני הנוסעים כי אי-חבישה עלולה לגרור ענישה (העונש עצמו ייקבע ע"י חברת התעופה). ישנן מקרים שבהן נוסעים לא יחוייבו לשים מסכות, למשל במידה שהם סובלים ממחלת רקע המונעת מהם לכסות את הפנים (שזו למעשה הסיבה שבגינה דלתא גיבשה את המדיניות החדשה), או בזמן שנוסע מבקש לשתות או לאכול.

ימים בודדים לאחר מכן נודע כי דלתא מיישרת קו ומבצעת אכיפה פעילה של המדיניות. מנכ"ל החברה, אד בסטיאן, אמר בזמנו כי "למרבה המזל, עד כה היו מקרים בודדים מסוג זה, אבל כבר יצא לנו לסלק לצמיתות נוסעים שסירבו לפעול לפי הנחיות רשויות הבריאות ולשים כיסוי פנים בתוך המטוס".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE