הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושבים ביותר ממחצית מדינות ארה"ב ידרשו לשהות בבידוד עם הגעתם לניו יורק וניו ג'רזי
אחרי שעשר מדינות נוספו לרשימה ורק אחת הוצאה ממנה, מי שמתגורר ב-31 מדינות, ביניהן קליפורניה ופלורידה, ידרש להיכנס לבידוד ביתי במשך שבועיים, עם הגעתו לניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט. קנס של עד אלפיים דולר יוטל בגין אי-מילוי טופס התחייבות לבידוד בניו יורק

תושבי 31 מתוך 50 מדינות ארצות הברית ידרשו לשהות בבידוד ביתי לתקופה של שבועיים, עם הגעתם לאחת ממדינות הטריי-סטייט: ניו יורק, ניו ג'רזי או קונטיקט. כך עדכן הבוקר (שלישי) מושל ניו יורק, אנדרו קואומו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, רשימה זו גובשה בשלהי חודש יוני בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה במספר מדינות. בזמנו הסבירו ראשי שלוש המדינות - אנדרו קואומו, פיל מרפי (ניו ג'רזי) ונד למונט (קונטיקט) -  כי דרישת הבידוד תחול על תושבים במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, לפי הממוצע ב-7 הימים האחרונים (או לחילופין, במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10 על כל 100 אלף תושבים).

 

 

מינסוטה היא המדינה היחידה שהוצאה מהרשימה, ועשר מדינות נוספו אליה - אלסקה, דלאוור, אינדיאנה, מרילנד, מיזורי, מונטנה, צפון דקוטה, נברסקה, וירג'יניה ו-וושינגטון. מדינות אלו הצטרפו לאלו שכבר נוספו לרשימה במהלך השבועיים האחרונים: אלבמה, ארקנסו, אריזונה, קליפורניה, פלורידה, ג'ורג'יה, איווה, קנזס, לואיזיאנה, מיסיסיפי, צפון קרוליינה, נבאדה, אוהיו, אוקלהומה, דרום קרוליינה, טנסי, טקסס, יוטה ו-וויסקונסין.

 

המושל קואומו לצד המושלים למונט (קונטיקט) ומרפי (ניו ג'רזי) במעמד הצגת דרישת הבידוד (צילום: Shutterstock)

 

על אף שעם גיבוש המדיניות, ראשי המדינות הסבירו כי מדובר בניסיון למנוע התפרצות נוספת של הנגיף, הבוקר אמר קואומו כי הגל השני הוא בלתי נמנע, והשאלה הגדולה היא באיזה עוצמה הוא יכה: "זה רק עניין של זמן עד שנראה את עלייה בשיעור ההדבקה בניו יורק, כי אנשים מגיעים ממדינות אחרות וגורמים לנתון לעלות. הנגיף הזה בהחלט נייד, זה לא עניין של אולי, זה דבר וודאי".

כזכור, כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, הנכנסים לניו יורק (בעיקר בנמלי התעופה) ידרשו למלא טופס שבו הם מצהירים כי ימלאו אחר הוראות הבידוד הביתי. אי-מילוי הטופס לפני היציאה מנמל התעופה עלול לגרור קנס של עד אלפיים דולר וצו בית משפט שיורה לאותו אדם להיכנס לבידוד.

ראוי לציין כי טופס זה מחולק גם לנכנסים לניו יורק באמצעות אוטובוס, רכב פרטי או רכבת, אם כי נושא האכיפה הופך לקשה עוד יותר במקרים אלו. בנוסף, ראוי להזכיר כי טופס זה קיים אך ורק בניו יורק, ועל כן מי שנוחת בניו ג'רזי (למשל, בניוארק) לא ידרש למלא אותו. עם זאת, במידה שאותו אדם יחליט להיכנס למנהטן, הוא כן ידרש למלא הטופס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE