הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסוף לבלאק פריידי? רשת וולמארט נערכת לשינוי משמעותי ב'חג הקניות האמריקאי'
במקביל לכך שהחברה הכריזה על גל שלישי של בונוסים לעובדים, המנכ"ל חשף כי הסניפים יישארו סגורים במהלך חג ההודיה, וזאת כדי "שהעובדים יוכלו להנות עם בני משפחתם". היות שחג הקניות מתחיל בפועל כבר ביום חמישי, לא ברור כיצד זה ישפיע על נתוני המכירות של הרשת

כחלק מהרצון להודות ל-1.5 מיליון העובדים ברחבי ארצות הברית, רשת וולמארט הודיעה מוקדם יותר היום (שלישי) כי כלל העובדים המקבלים שכר שעתי יזכו לבונוסים. בנוסף, הרשת חשפה כי בפעם הראשונה מאז שלהי שנות השמונים, כלל סניפיה ייסגרו במהלך חג ההודיה, המשמש כיריית הפתיחה ל"עונת הקניות האמריקאית".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

בהודעת הרשת הוסבר כי עובדים במשרה מלאה יזכו לבונוס חד פעמי בגובה 300 דולר, ואילו עובדים במשרה חלקית יזכו לבונוס של 150 דולר. סך הכל, החברה מצפה להוציא קרוב ל-430 מיליון דולר על הבונוסים, שכוללים גם את 400 אלף העובדים הזמניים שגוייסו למשרות שונות מאז פרוץ מגפת הקורונה.

כאמור, גם ההחלטה לסגור את הסניפים במהלך חג ההודיה, היא חלק מהרצון להודות לעובדים, אך לא ברור כיצד זה ישפיע על "בלאק פריידי" עצמו. עם זאת, חשוב לזכור כי מדי שנה, רשתות הענק מקדימות את המועד שבו הם מתחילות במבצעי המכירות, עד כדי כך שמרביתן כבר מתחילות את ה"בלאק פריידי" ביום חמישי.

"אנחנו יודעים שעד כה זו הייתה שנה קשה מאוד, והעובדים שלנו עושים עבודה נהדרת. כולנו מקווים שהם יהנו מחג הודיה מיוחד עם קרובי משפחתם", מסר ג'ון פורנר, מנכ"ל הרשת, שהוסיף כי בשבועות הקרובים החברה תחשוף פרטים נוספים על תוכניותיה ל"בלאק פריידי".

 

עד כה חולקו בונוסים בסך 1.1 מיליארד דולר (צילום: וולמארט)

 

בדומה לאמזון ורשתות נוספות כגון טרגט, גם וולמארט זוכה לביקוש אדיר מתחילת המשבר. ביקוש זה בא לידי ביטוי בעלייה של 10% בנתוני המכירות בחנויות הפיזיות ו-74% במכירות המקוונות, במהלך הרבעון הראשון של השנה. ברט ביגס, מנכ"ל הכספים של וולמארט, הוסיף כי המגמה לא מורגשת רק בנתוני המכירות הכלליים, שכן היא מורגשת בסל הקניות הממוצע, שעלה ב-16% במהלך הרבעון.

למעשה, מדובר בגל השלישי של בונוסים שמחולקים ע"י הנהלת וולמארט, ועד כה בשני הגלים הראשונים חולק סכום כולל של 1.1 מיליארד דולר. על מנת להעניק קצת הקשר, מוטב להבין כי מדובר בסכום יחסית קטן, בטח בהשוואה לנתוני המכירות אשתקד (524 מיליארד דולר) והרווח הנקי (כ-15 מיליארד דולר).

 

"מקווים שהעובדים יהנו מהחג ביחד עם משפחתם" (צילום: Getty Images)

 

לצד הרצון הטוב של הרשת, מוטב להיזכר כי רק בשבוע שעבר היא הודיעה שהיא מחייבת את כלל לקוחותיה לחבוש מסכות בסניפים. על אף שמדובר בצעד מבורך בעיני רבים, היו כאלו שטענו כי ההודעה פורסמה חודשים ארוכים לאחר שהייתה צריכה להתפרסם במקור. ראוי לציין כי רשתות כגון טרגט וקוסטקו החלו לחייב חבישת מסכות כבר בראשית המשבר. מאידך, גם חשוב לזכור חבישת מסכות כן קרתה בסניפי וולמארט ברשויות המקומיות שבהן הורו על כך, לרבות לוס אנג'לס וניו יורק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE