הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זינוק בשיעור בעיות זקפה בקרב צעירים - ואיך הפורנו קשור לזה
צנח לו זלזל: שליש מקרב הגברים הצעירים מודה שהוא מגורה יותר מצפייה בפורנו מאשר יחסי מין עם פרטנרית במציאות. בנוסף, זינוק של כ-65 % בבעיות תפקוד מיני בקרב גברים מתחת לגיל 35 לעומת מחקרים משנים עברו. נמצא מתאם גבוה בין צפיה גבוהה בפורנו לבין ירידה בתפקוד המיני אצל גברים צעירים

מחקר חדש מראה כי גברים שצופים בשיעור גבוה בפורנו נמצאים בסיכון מוגבר לפתח בעיות בתפקוד הזקפה. מסקנות המחקר מוצאות כי גישה מוגברת לסרטונים למבוגרים ברשת, גרמה לדעיכה תפקודית אצל גברים ובמיוחד צעירים. כמו כן, נמצא שגברים צעירים לא מעוררים כפי שהיו גברים בגילם כשהנגישות לפורנו היתה הרבה יותר נמוכה בשנים קודמות. המחקר בדק את הרגלי צריכת הפורנו של גברים בדנמרק ובלגיה אשר הינם פעילים מינית  והשווה אותם להרגלים המיניים שלהם. נמצא כי יותר משליש מהגברים (35 אחוז) מעוררים יותר על ידי צפייה באנשים אחרים מקיימים יחסי מין על המסך מאשר הם מקיימים אותם במציאות עם פרטרנית.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים ביקשו מ-3,267 בני 16 ומעלה בבלגיה ודנמרק לענות על 118 שאלות על אוננות, תדירות צפייה בפורנו ופעילות מינית. החוקר הראשי פרופסור גונטר דה ווין אמר: "נמצא קשר משמעותי ביותר בין הזמן שהוקדש לצפייה בפורנו לבין הגברת קושי בתפקוד הזקפה עם בת הזוג." כמו כן,  ממצאים נוספים, השאלון גילה כי 90 אחוז מהגברים מדלגים לחלקים הארוטיים ביותר בסרט למבוגרים כשהם מענגים את עצמם. כמו כן, נרשמה עליה ברורה בשיעור האוננות לעומת העידן שקדם לפורנו הזמין ברשת.

לצורך גירוי אחד מכל חמישה גברים נצרך לגירוי קיצוני והולך באופי הסרטים כדי להגיע לסיפוק.
בין הגברים שנשאלו, עולה שכמות הפורנו השבועית הממוצעת שנצפתה הייתה בסביבות 70 דקות.  פרופסור דה ווין מאוניברסיטת אנטוורפן שהוביל את המחקר, מציין ש"יש אנשים שצופים פחות וחלקם 'הרבה, הרבה יותר' מאחרים." כמו כן, נמצא שאחד מכל ארבעים וחמישה משיבים (2.2 אחוזים) צפו למשל יותר משבע שעות בשבוע. "אין ספק שהפורנו מתנה את האופן בו אנו רואים סקס, הוא מוסיף. 'רק 65 אחוז מהגברים הרגישו סקס עם בת הזוג היה מרגש יותר מאשר לצפות בפורנו. בנוסף נתון מהותי לדעת חוקרי המחקר: 20 אחוז חשו שהם צריכים לצפות בפורנו קיצוני הולך וגובר כדי להגיע לאותה רמה של עוררות כמו בעבר. "אנו מאמינים שבעיות הזיקפה הקשורות לפורנו נובעות מחוסר עוררות זה באופן ברור." הוסיף דה ווין


זינוק בדעיכה: 1 מכל 4 גברים צעירים סובל מבעיות זקפה כיום, לעומת 1 מתוך 7 לכל היותר במחקרים של שנים עברו.

המחקר שהוצג בקונגרס הווירטואלי של ההתאחדות האירופית לאורולוגיה פילח בתוכו גברים צעירים שהינם פעילים מינית וקיימו יחסי מין במהלך ה-ארבע שבועות האחרונים לדגימתם. המחקר מצא כי כמעט אחד מכל ארבעה (23 אחוז) גברים מתחת לגיל 35  היה ברמה מסוימת של בעיות אונות. החוקרים אומרים כי נתון זה היה גבוה מכפי שציפו. במחקרי עבר הממצא הגבוה ביותר בגילאים צעירים מתחת לגיל 40, נמצאו לא יותר מ-14 אחוזים עם בעיות אונות. כלומר מודגמת כאן עליה של כ-65% יחסיים של בעיות תפקוד אצל צעירים.

פרופ' דה ווין הוסיף: 'הנתון הזה היה גבוה מכפי שציפינו.' "פורנוגרפיה זמינה יותר ויותר דרך האינטרנט מאז שנת 2007 - מה שמוביל להשפעות ארוכות טווח. כאמור במחקר בין השאר פולחו גברים פעילים מינית, שקיימו יחסי מין בארבעת השבועות הקודמים,  ולגביהם ניתן היה לבחון באופן ישיר את השפעת החשיפה לפורנו.

סיכומו של דווין :"אנו מאמינים שרופאים העומדים מול פציינטים המתארים בעיות זיקפה צריכים לשאולאותם על שיער הצפיה בפורנוגרפיה" עם זאת סייג, צריך לבדוק משתנים נוספים שמובילים לירידה תפקודית אצל גברים צעירים" עוד הוסיף: "השלב הבא שלנו הוא למצוא השפעות הפורנו על נשים". פרופסור מרטן אלברסן מאוניברסיטת לובן, בלגיה, שלא היה מעורב במחקר, אמר כי פורנו עשוי להוביל לפגיעה בתפקוד הזקפה או לסיפוק מיני או לביטחון במהלך קיום יחסי מין. הוא הוסיף: "כמו שאומר פרופסור דה וין, ההנחה המוקדמת היא גם סוג הפורנו שנצפה עשוי להשפיע על הצופה, ובמקביל להוריד את מידת העוררות שלו מיחסי מין עם פרטנרית במציאות. שני המומחים הדגישו בסיום דבריהם כי פורנו עשוי להיות בעל השפעות חיוביות ושליליות כאחד. והוא יכול לשמש למשל כעזר לטיפול בתפקוד המיני, במקרים מסוימים.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE