הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עבד באמזון וזכה לשבחים מצד מגזין "פורבס": הכירו את הישראלי ששילם 1.8 מיליון דולר על קלף של לברון ג'יימס
ליאור אבידר החל את דרכו המקצועי בתחום הפיננסי בניו יורק, ואט אט התקדם לעמק הסיליקון (עם עצירת ביניים במטה אמזון בסיאטל). בראיון שהעניק מוקדם יותר השנה הוא זכה למחמאות על צורת הניהול, ולפני מספר שנים הוא דורג ברשימת היזמים הצעירים של פורבס

בסוף השבוע האחרון נרכש קלף של לברון ג'יימס עבור 1.845 מיליון דולר, ובזמן שרבים עסקו בסכום שקבע שיא חדש בתחום הממרוביליה, מה שבלט עבור אחרים זה הזהות של הרוכש: ליאור אבידר, ישראלי בן 31 החי בארצות הברית ומשמש כמנכ"ל חברת Lob.com בסן פרנסיסקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ליאור אבידר, שהוציא 1.8 מיליון דולר על הקלף של לברון ג'יימס (צילום: טוויטר / Getty Images)

 

לפני שנדבר על הרוכש הישראלי, מוטב להבין כי מדובר בקלף נדיר ביותר. באתר הספורט האמריקאי ESPN הסבירו כי "לרוב, חברת הקלפים Upper Deck מדפיסה רק 99 עותקים של קלפי ה'רוקי', שכוללים חתימה של השחקן ופיסה של חולצת משחק שאותה לבש. עם זאת, הקלף הספציפי הזה הוא חלק מסדרה עוד יותר נדירה ומיוחדת, שבה כמות העותקים נקבעה לפי הספרה שאותה השחקן לבש".

"במקרה הזה, לברון ג'יימס לבש את החולצה מספר 23, ועל כן ישנם רק 23 קלפים מסוג זה. יתרה מכך, שניים מהקלפים צופו באבני חן, דבר שהופך את הקלף שנמכר לנדיר עוד יותר.

 

הקלף הנדיר שעליו אבידר שילם 1.845 מיליון דולר (צילום: טוויטר / בן קרול)

 

אז מיהו אותו ליאור אבידר? ובכן, לפי דף הפרופיל שלו באתר לינקדאין, בשבע השנים האחרונות הוא משמש כמנכ"ל של Lob, חברה העוסקת בשירותי דוא"ל, ושאותה הוא ייסד ביחד עם הארי ז'אנג. לפני כן הוא עבד במספר חברות מובילות, לרבות אמזון, בנק סיטיגרופ ועוד. את לימודיו באוניברסיטת מישיגן הוא סיים בהצלחה ב-2011, ומשם הוא התקדם לסיאטל כדי לעבוד, כאמור, באמזון.

ב-2017, בהיותו בן 28, אבידר וכן ז'אנג הוכנסו לרשימת 30 היזמים המבטיחים מתחת לגיל 30 של פורבס, ומוקדם יותר השנה אבידר אף העניק ראיון לאתר הכלכלי הבכיר.

אבידר זכה לשבחים בראיון, לא רק בזכות הצלחת החברה, אלא גם בזכות צורת הניהול שלו: "אבידר מחפש להיות מנהיג שונה לחלוטין. כאחד שנמצא בתעשייה מזה שנים רבות, הוא מודע היטב לבעיות שיש לחברות ההיי-טק לשמור על עובדים", נכתב על היזם.

הישראלי אף דיבר על תחילת דרכו בעולם הפיננסי בניו יורק, וכיצד זה השפיע על עיצוב מקום העבודה הנוכחי: "תרבות העבודה שבניתי ב-Lob היא ההפך הגמור ממה שחוויתי שם", הוא סיפר בזמנו.

 

אפילו לברון ג'יימס לא התעלם מסכום הרכישה (צילום: Shutterstock / אינסטגרם)

 

לאחר הרכישה, תוכנית הדגל של רשת ESPN - "ספורטסנטר" - פרסמה את תמונתו של אבידר. לברון ג'יימס בעצמו הגיב לפוסט וכתב, "נחשו למי עוד יש כמה קלפים כאלה בדיוק".

כאמור, סכום הרכישה קבע שיא חדש ושבר את השיא שנקבע רק בחודש מאי האחרון, אז קלף של שחקן הבייסבול מייק טראוט נמכר עבור 922 אלף דולר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE