הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FBI בהודעה דרמטית: "ישנן ראיות הקושרות את רוצח בן השופטת בניו ג'רזי לרצח של עו"ד בקליפורניה"
יממה בלבד לאחר שדווח כי האופן שבו פעל החשוד - לבישת מדים של שליח בחברת פד-אקס - זהה כמעט לחלוטין למקרה רצח באזור לוס אנג'לס, מוקדם יותר היום פורסמה הודעה רשמית מטעם ה-FBI. עוד נמסר כי תמונתה של שופטת בכירה בניו יורק נמצאה ברכבו של החשוד, וככל הנראה היא הייתה המטרה הבאה שלו

חוקרי משרד ה-FBI בניוארק, שאחראים על חקירת אירוע הירי הקטלני בביתה של שופטת בית משפט הפדרלי, הודיעו הבוקר (רביעי) באופן רשמי על כך שנמצאה תשתית ראיות המקשרת את החשוד במעשה לרצח שאירע בנסיבות דומות בסמוך ללוס אנג'לס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד, רוי דן-הולנדר, על רקע זירת הרצח בניו ג'רזי (צילום: רויטרס)

 

כזכור, האירוע החל בשעות הערב של יום ראשון בעיירה נורת' ברנזוויק. החשוד, שבהמשך זוהה כרוי דן-הולנדר, התחפש לשליח של חברת פד-אקס, דבר שאיפשר לו להגיע עד לפתח הבית מבלי לעלות חשד. דניאל אנדרל בן ה-20, בנה של השופטת, פתח את הדלת ונורה למוות, ואילו בעלה (ואב הילד) שעמד מאחוריו נפצע באורח קשה.

כפי שפרסמנו אתמול, השימוש במדים של שליח בפד-אקס הדליק נורה אדומה בקרב מקורבים וקרובי משפחה של מארק אנגלוצ'י בן ה-52, שנורה למוות ב-11 ביולי מחוץ לביתו בעיירה קרסטליין (במחוז סן ברנרדינו). כעת, כאמור, ההשערה כי מדובר באותו חשוד קיבלה תוקף נוסף:

"אנחנו נמצאים בקשר רציף עם משרד השריף במחוז סן ברנרדינו, ויש לנו ראיות המצביעות על כך שרוי דן-הולנדר עומד מאחורי רציחתו של מארק אנגלוצ'י. החקירה נמשכת", אמרו ב-FBI.

 

נבדק החשד שדן-הולנדר עשה שימוש במדים של שליח בחברת פד-אקס בשני מקרי הרצח (צילום: Getty Images)

 

כזכור, דה-הולנדר אותר ללא רוח חיים פחות מ-24 שעות לאחר הירי בנורת' ברנזוויק. בחיפוש שנערך ברכבו של החשוד נמצא אקדח מסוג וולטר PK380, וכעת החוקרים ממתינים לקבלת תוצאות המעבדה שיאשרו כי אכן מדובר באקדח שירה את הכדור שהרג את בן השופטת. בדיקה נוספת תבדוק אם מדובר באקדח שירה את הכדור שהרג את אנגלוצ'י, אך לא ברור האם זוהי תשתית הראיות שעליה חוקרי ה-FBI דיברו.

אתמול אף פורסם כי דה-הולנדר פעל ממניעים שוביניסטיים, שכן הוא הגדיר את עצמו כ"אנטי-פמיניסט". אם לא די ברציחות, מסתבר כי הוא תכנן להתנקש בחייה של שופטת נוספת, וזאת לאחר שתמונתה של ג'נט דה-פיורי, נשיאת בית המשפט לערעורים בניו יורק, אותרה ברכבו.

 

 

ממצאי החקירה הראשונית חושפים שורה ארוכה של דברי שנאה והסתה מצד החשוד, דן-הולנדר, לרבות אלפי פוסטים שהוא העלה לאתרים ורשתות חברתיות, ובהם הביע זלזול בתנועת הפמיניזם. הוא אף ציין במפורש את שמה של השופטת סאלאס, שהפכה לשופטת הראשונה ממוצא היספאני בתולדות בית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי כאשר מונתה לתפקיד היוקרתי ב-2011.

דן-הולנדר, עורך דין במקצועו, פרסם "ספרים מקוונים" רבים, ובאחד שפורסם לאחרונה הוא כינה את סאלאס כ"שופטת היספאנית עצלנית וחסרת יכולת, שמונתה ע"י אובמה". בנוסף, מסתבר כי בשנת 2015, סאלאס כיהנה במשפט שבו דן-הולנדר שימש כאחד מעורכי הדין, ועל כך הוא כתב שהוא "רצה להזמין את השופטת לדייט, אבל חששתי שהיא תאשים אותי בביזיון בית המשפט".

במקרים אחרים, דן-הולנדר דיבר על שנאתו לנשים, לרבות לאמו, ואף כתב ארוכות כנגד שופטות באופן כללי. אם לא די בכך, הוא ציין שופטת נוספת (לא סאלאס) שכיהנה במהלך תיק הגירושים שלו ואמר שהוא "מדמיין איך זה יהיה לאנוס אותה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE